Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe shampoo gezocht: Petroleum-, SLS- en parabeenvrij

17-04-2019 12:46 453 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete shampoo 'Yes to Carrots' is nu echt definitief nergens meer verkrijgbaar :"-(
Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger, maar tot nu toe wil het nog niet echt lukken.
Mijn haar is fijn en heeft voeding nodig, maar ook weer niet teveel want dan gaat het plat zitten.
Hoor ook veel over Lush, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Iemand tips?
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:36
8.06% gewijzigd
Ik ben trouwens helemaal hartstikke cg inmiddels hè, kunnen jullie het zien?
Geen jeuk meer op mijn hoofd, soepele haren, alleen de styling is nog niet helemaal je dat. Er zijn zelfs mensen die het zien, ik heb al 2 keer een opmerking van een collega gekregen, wat heb je met je haar gedaan?
Oh ja, en een heleboel flesjes en potjes rijker, en een aantal euri armer :|
Alle reacties Link kopieren
CG Approved with caution
Proteins
These ingredients are proteins that you can either avoid or look for, depending on your hair type. Some is good for the hair diet, especially damaged hair. However, normal hair, or protein sensitive hair could begin to feel stiff, frizzy, and dry, indicating your hair is getting too much protein.

Hydrolyzed Wheat Protein
Hydrolyzed Soy Protein


Yep zit proteine in, zie hierboven!
Bedankt voor je tips, ga ik proberen!
Edit: ik zie dat de Kinky Curly Knot Today vooral geschikt is voor dik,krullend haar. Ik heb fijn en wavy haar dus dan is het waarschijnlijk niet geschikt voor mij..

KNOT TODAY TM is a creamy herbal conditioner and detangler designed to smooth the cuticle and remove knots, snarls and tangles from thick curly textured hair.After washing hair, apply KNOT TODAY TM generously and work through troubled areas with a wide tooth comb.Can be used as a regular rinse out conditioner for wavy hair or as a leave-in for thicker curlier hair types. An excellent product to use after removing braids and extensions.**TIP- When using this product as a leave-in, apply in the shower and rinse with a little water to evenly distribute the conditioner.

Very__Cherry schreef:
19-07-2019 12:51
Ik wist eigenlijk niet dat mijn Good Old Hairwonder proteine bevat :-D glycerine wist ik wel.
Fijne proteinevrije leave ins zijn Kinky Curly Knot Today (vrijwel iedereen is hier lyrisch over) en As I Am leave in.
Alle reacties Link kopieren
Ah cool, thanks!
Desalniette- schreef:
19-07-2019 13:08
Ook proteinevrij is Nature Box Secret Repair Cream Avocado Olie en van hetzelfde merk de Macadamia. Koop je bij bv de Etos
Alle reacties Link kopieren
Zo hier van achter een beeldscherm kan ik niks zien :mrgreen:
Bij mij is het effect nog niet zo duidelijk, niet meer slag dan ik vóór de cg methode had eigenlijk.
Nu ben ik ook niet het type wat gaat ploppen, clipping, praying hands toepast enzovoort en fohnen doe ik sws al niet.
Een vriendin van mij doet dat allemaal wel en ik zie zeker verschil bij haar.
Daar komt bij dat ik er niet zoveel geld voor over heb, koop gewoon cg approved spullen bij Holland & Baretti enz.
Het enige dure wat ik heb aangeschaft is de gel van Marlie. Die werkt overigens wel heel fijn.
En na 2 a 3 dagen krijg ik ook gewoon weer jeuk op mijn hoofdhuid helaas.
Desalniette- schreef:
19-07-2019 13:11
Ik ben trouwens helemaal hartstikke cg inmiddels hè, kunnen jullie het zien?
Geen jeuk meer op mijn hoofd, soepele haren, alleen de styling is nog niet helemaal je dat. Er zijn zelfs mensen die het zien, ik heb al 2 keer een opmerking van een collega gekregen, wat heb je met je haar gedaan?
Oh ja, en een heleboel flesjes en potjes rijker, en een aantal euri armer :|
Delila- schreef:
19-07-2019 13:22
Zo hier van achter een beeldscherm kan ik niks zien :mrgreen:
Bij mij is het effect nog niet zo duidelijk, niet meer slag dan ik vóór de cg methode had eigenlijk.
Nu ben ik ook niet het type wat gaat ploppen, clipping, praying hands toepast enzovoort en fohnen doe ik sws al niet.
Een vriendin van mij doet dat allemaal wel en ik zie zeker verschil bij haar.
Daar komt bij dat ik er niet zoveel geld voor over heb, koop gewoon cg approved spullen bij Holland & Baretti enz.
Het enige dure wat ik heb aangeschaft is de gel van Marlie. Die werkt overigens wel heel fijn.
En na 2 a 3 dagen krijg ik ook gewoon weer jeuk op mijn hoofdhuid helaas.

Geldt voor mij allemaal net zo. Ik heb niet meer slag dan voorheen (mss als ik minder zou borstelen maar dan lijkt het vooral slordig bij mijn dunne haar). En ik heb er ook niet heel veel geld voor over. Mijn haar voelt wel fijner overigens. Ik heb nog wel een paar vraagjes.

Ik heb als CG-vriendelijke shampoo de Kleine Badkamer Shampoo gebruikt. Die beviel redelijk, maar niet geweldig. Kunnen jullie me een andere aanraden die niet al teveel kost?

En verder struggle ik nog met dat proteinegedoe en conditioning. Na het wassen met bovengenoemde shampoo gebruik ik de ene keer Andrelon kokos masker, en de andere keer Syoss Curl Me. Ik merk daar niet veel verschil in.
Meestal doe ik na het uitspoelen van de Andrelon of Syoss er niets meer in.
Maar soms doe ik Curls Blueberry leave in conditioner (daarna wordt mijn haar wel sneller vet) of Bounce Girl Light Creme Gel (die is wel fijn, geeft beetje versteviging).
Beide leave-ins zijn met proteine zie ik. Als dat goed is voor mijn haar, welke vooruitgang zou ik dan daarmee moeten merken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Dr. Organic Aloe Vera shampoo en conditioner, maar maak eerst mijn laatste voorraad Yes to Carrots op (die is helaas nergens meer verkrijgbaar).
ZOjuist heb ik de test gedaan met een glas water om te kijken hoe poreus mijn haar is.. Aangezien ik lang haar heb, word ik er niet veel wijzer van want een gedeelte hangt aan de oppervlakte en de rest hangt in het midden.
Ik ga er dus vanuit dat ik medium poreus haar heb. Dus moet ik een combinatie gebruiken van producten met en zonder proteine als ik het goed heb.
Als je hoog poreus haar hebt, moet je meer proteine gebruiken (en bij laag poreus haar weinig of niks denk ik).
Misschien moet je dat eerst even testen?
Delila- schreef:
19-07-2019 15:39
Misschien moet je dat eerst even testen?


Dat testen vind ik best lastig. De watermethode schijnt niet heel betrouwbaar te zijn en dat uitrekken boven een liniaal was voor mij ook niet heel erg duidelijk. Nog maar eens uittesten dan.

Ik heb inmiddels wel gevonden dat de Syoss Conditioner met proteine is en het Andrelon masker zonder. Misschien moet ik eens een paar weken het ene gebruiken en dan een paar weken de andere, en dan kijken wat mijn haar doet.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier ook nog niet overtuigend beter. Die shampoobars van helemaalshea zijn voor mij wat te waxy. Novex haarmasker vind ik weinig bijzonder: de Andrelon kokosboost conditioner is minstens evengoed zo niet beter.

Gisteren heb ik mijn haar gewassen met kokosboost en vervolgens nogmaals ingesmeerd met kokosboost en dat 10 minuutjes laten zitten, spoelen. Toen met kletsnat haar haarmousse erin en aan de lucht laten opdrogen ipv fohnen. Resultaat was best oke, beetje krul en mooi glanzend. Moest het wel met mijn vingers flink opfluffen anders zit het als een suf moeke langs mijn gezicht.

Voor mij dus nog geen flitsend resultaat met ineens pijpekrullen ofzo. Maar ik blijf het wel tijdje volhouden, misschien dat nieuw haar het wel beter oppakt. Maar dan moet ik nog effe geduld hebben ;-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar gaat eigenlijk best goed. Als ik gel gebruik na het wassen, heb ik volgens mij iets meer slag dan vroeger. De tweede dag is het ook redelijk makkelijk toonbaar te krijgen. Kokosboost vind ik ook topspul. Met wel of geen proteïne of hydratatie hou ik weinig rekening tot nu toe, want ik vind het lastig om te bepalen wat nodig is.

Wel heb ik een ander probleem/vraag: ik ben best blond, en als ik in nat haar gel doe (na deep conditioning of leave-in) en het dan laat drogen, is mijn haar veel donkerder. Het lijkt alsof mijn haar - als ik het positief uitleg - nattig is. Als ik het minder positief uitleg, lijkt het vettig - ook al voelt het schoon aan. Het is geen build-up, want als ik het gewoon laat drogen zonder gel, ben ik gewoon mijn eigen blonde kleur (en schoon haar). Op internet vind ik dat het kan liggen aan de lichtval op waves/krullen of aan de gel zelf. Herkent iemand dit? En vooral: bij welke gel treedt dit effect niet op???
Ik heb geen antwoorden op je vragen want ik ben zelf ook nog steeds zoekende. Maar ik werk wel dat het echt wat uitmaakt of een product wel of niet proteïne bevat, en dat je daar echt een balans in moet vinden. Ik probeer steeds maar 1 product te wisselen, om echt te testen wat wel en wat niet werkt voor mij. Soms doe ik de dag voordat ik het ga wassen een testje, met bv 2 verschillende producten aan beide kanten van mijn hoofd. Dan merk je snel het effect.
Tot nu toe denk ik dat voor mij de grootste winst zit in het niet meer gebruiken van uitdrogende ingrediënten, en in het gebruik van haarmaskers (deepco).
Ik denk wel dat deze methode goed is voor mijn haar. Wel heb ik moeite met het feit dat je zo veel meer 'onzin' in je haar smeert en dus ook weer uitspoelt. Ik denk dat CGM niet echt duurzaam is...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu sinds een week over naar CG, mn haar wel echt al een stuk zachter. Ben nog wel aan experimenteren met styling.
Die kokos boost heb ik inderdaad ook, vind dat echt super spul. Ook vaak in de aanbieding, 2 voor 1 ofzo.
Als shampoo heb ik Schwarzkopf kids shampoo, die roze. Wel echt mierzoet. kost 2 euro ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Even over de kokosboost, ik dacht dat er maar 1 soort was. Ben er net achter dat ik de conditioner gebruik en er dus ook een masker is ><
Weet niet of er veel verschil in zit, maar ik ben over de conditioner erg tevreden.
Geloof dat deze trouwens zonder proteine is.
Mijn haar voelt zachter dan vóór de CG methode, maar is helaas wel platter bovenop. Het co-washen (met conditioner) heeft 2 keer gewerkt en daarna niet meer. Het wordt niet schoon en is heel slap.
Al met al blijf ik doorgaan omdat de producten vrij zijn van 'troep', maar allerlei dure producten kopen totdat ik de 'gouden' formule heb gevonden ga ik niet doen omdat ik er simpelweg niet in geloof.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de masker versie van Kokos Boost. Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ok thanks! Merk je verschil met de conditioner?
Ik zie online het 1 minuut masker, is dat em?
Lady_Day schreef:
22-07-2019 21:50
Ik gebruik de masker versie van Kokos Boost. Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
22-07-2019 22:08
Ok thanks! Merk je verschil met de conditioner?
Ik zie online het 1 minuut masker, is dat em?
Ik gebruik zelf niet de conditioner maar zie dat ie wel CG approved is.

Dit is het masker wat ik gebruik. Is vaak 1+1 gratis bij Kruidvat of Appie:

https://www.andrelon.nl/producten/haar/ ... asker.html
Ik heb ook dat masker en ik vind het erg fijn, zeker voor dat geld. Ik had al jaren niets meer van Andrelon omdat ik van een paar van hun producten rode uitslag kreeg (allergische reactie). Met het kokosmasker heb ik daar geen last van.

Ik heb inmiddels een nieuwe shampoo gevonden. Ik nam in de apotheek een proefje mee van een Vichy shampoo (Dercos ultra soothing) en dat proefje beviel heel goed, ik heb er direct een flacon van gekocht. Fijn dat ik het eerst kon uitproberen. Ook Dercos Neogenic van Vichy (tegen haaruitval) is CG zag ik.
Alle reacties Link kopieren
De Andrelon Zen conditioner is ook CG proof. Iemand die al eens geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort gebruik ik de shampoo van Salthouse.
Het is zonder kleurstoffen, siliconen, paraffines en parabenen.

Geen Idee of je dat ook in NL kunt kopen, maar via Internet vast wel.
Ik ben er erg tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
22-07-2019 23:30
Ik heb ook dat masker en ik vind het erg fijn, zeker voor dat geld. Ik had al jaren niets meer van Andrelon omdat ik van een paar van hun producten rode uitslag kreeg (allergische reactie). Met het kokosmasker heb ik daar geen last van.

Ik heb inmiddels een nieuwe shampoo gevonden. Ik nam in de apotheek een proefje mee van een Vichy shampoo (Dercos ultra soothing) en dat proefje beviel heel goed, ik heb er direct een flacon van gekocht. Fijn dat ik het eerst kon uitproberen. Ook Dercos Neogenic van Vichy (tegen haaruitval) is CG zag ik.
Ik ben dol op Vichy (elixir oil, foundation etc) maar weet je zeker dat hij CG is? Ik heb laatst toen ik in de apotheek moest wachten al die flesjes eens staan bestuderen maar ik zag geen CG haarprodukten. Helaas.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat ik onlangs wel zag bij Rituals in Antwerpen, en waar ik hebberig van werd: ze hebben nu iets nieuws, de Hair Temple.

https://www.rituals.com/nl-nl/hair-temp ... tores.html

De basis is gewoon de shampoo en conditioner die ze al hadden in het assortiment, maar nu kun je uit een zgn Elixir Bar uit twaalf (CG) toevoegingen kiezen! Dus bijv moisture, krul, kleur, kalmerend, purifying etc. Wat je nodig hebt kun je online bepalen in n testje/ vragenlijstje.
En je flessen worden gepersonaliseerd met je naam! Ik zag in de winkel een kennismakings aanbieding van 30 euro voor een set (twee flessen).
Gelukkig ben ik bijna jarig :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Novex Superstar masker stond in de folder van Kruidvat en Trekpleister voor maar €8,99! Die had ik graag willen proberen voor die prijs, maar natuurlijk overal uitverkocht :-(
Is het de Keratin conditioner van Syoss die CG approved is?
Very__Cherry schreef:
23-07-2019 12:50
Ik ben dol op Vichy (elixir oil, foundation etc) maar weet je zeker dat hij CG is? Ik heb laatst toen ik in de apotheek moest wachten al die flesjes eens staan bestuderen maar ik zag geen CG haarprodukten. Helaas.


Ik heb hier de ingrediënten van gekopieerd:
https://www.vichy.nl/haarverzorging/neo ... p9097.aspx
en https://www.vichy.nl/haarverzorging/ult ... 18485.aspx

En die beiden in isitcg.com geplakt, en beide keren zei die site dat het goed was.
Delila- schreef:
23-07-2019 19:17

Is het de Keratin conditioner van Syoss die CG approved is?


Geen idee of die cg is, ik heb zelf Curl Me Conditioner en die is het wel
Alle reacties Link kopieren
Ah ok, dat wist ik niet!
Zojuist de laatste pot Novex Moviestar bemachtigd, ben er heel benieuwd naar omdat hier proteïne in zit en ik hier nog geen ervaring mee heb (behalve met de Hairwonder Hair repair leave-in)
Hoop dat het niet te zwaar is voor mijn haar.
Het is trouwens een enorme pot (1kg!)
Iemand hier ervaring met Novex?

Marana schreef:
23-07-2019 20:31
Geen idee of die cg is, ik heb zelf Curl Me Conditioner en die is het wel
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 17:32
0.83% gewijzigd
Marana schreef:
23-07-2019 20:29
Ik heb hier de ingrediënten van gekopieerd:
https://www.vichy.nl/haarverzorging/neo ... p9097.aspx
en https://www.vichy.nl/haarverzorging/ult ... 18485.aspx

En die beiden in isitcg.com geplakt, en beide keren zei die site dat het goed was.
Ik gebruik zelf graag curlsbot! Heb het idee dat die betrouwbaarder is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven