Mode & Beauty alle pijlers

Nike, Adidas of Puma?

21-10-2018 15:43 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben van plan om voor het eerst echte 'merk' sneakers te kopen. Ik vond ze altijd veel te duur, maar wil er nu wel eens in investeren. Qua kwaliteit: welk van de drie merken raden jullie aan? Puma, Adidas of Nike? Waarom?

En ik was wel benieuwd, omdat ik er telkens veel mensen over hoor: houden jullie bij het kopen van sneakers ook rekening met duurzaamheid daarvan?

Ohja en nog wat, ook gewoon nieuwsgierigheid, als jullie eens een sneakermerk gekocht hebben, blijven jullie dan ook altijd opnieuw kopen? Of switchen jullie dan vaak? Want sommigen vinden dan not done, telkens je merk 'verraadden' zegmaar.

Dus let me know your opinions :)
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn laatste Nikes heb ik iets van 37 euro betaald. Outlets, aanbiedingen, je hoeft echt niet altijd op 100 te zitten, tenzij je per se de nieuwste wilt hebben.
Verder inderdaad kijken naar wat je mooi vind en wat goed zit. Ik vind Adidas best leuk, maar heb hele smalle voeten en dat combineert dus meestal niet. Sommige andere vind ik dan weer niet mooi.
Wat betreft duurzaamheid zijn er maar weinig grote merken die er ‘goed’ vanaf komen. En het is ook lastig te meten, lang niet al die lijstjes zijn betrouwbaar.
fashionvictim schreef:
21-10-2018 16:47
Nike for the win. Vanwege Air Max en vanwege hun campagnes. Na hun laatste campagne heb ik mezelf beloofd nooit meer een ander merk te kopen, ook niet voor mijn kinderen.
Wat voor campagne was dat dan?
Je koopt sneakers toch niet voor de naam alleen mag ik hopen?
Zou ze gewoon gaan passen en kijken welke het lekkerst loopt!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, kijk naar wat je mooi vindt en wat goed zit. Wat maakt het merk nou uit?
En heus, ik zal wel een barbaar zijn, maar echt? Zoeken jullie naar arbeidsomstandigheden? Hoe weet je dat dan? Hoe gaat dat? Je ziet iets leuks in de winkel en gaat eerst het betreffende merk door de ballotage commissie halen via internet? Of wat?
Dat doe ik echt nooit. Ik koop wat ik leuk vind, goed zit en binnen mijn budget valt. Van de meeste dingen in mijn kast wéét ik niet eens welk merk het is, laat staan dat ik iets zinnigs kan zeggen over de arbeidsomstandigheden van dat merk.
Ik loop van mei tot met september in converse. Ik vind ze lekker zitten en vooral in de zomer lekker ligt. Voor in de winter vind ik ze te koud, dan loop ik op new balance of nike. Nike vind ik te warm in de zomer.

Je moet gewoon eens passen, dan merk je vanzelf wat je prettig vind.
Ik vind puma sportschoenen heel fijn. Blijven mij ook ook lang goed.

Ik heb ook Adidas tracksuit, een vintage. Echt heel fout.
Alle reacties Link kopieren
AbsolutelyFabulous schreef:
21-10-2018 17:11
Wat voor campagne was dat dan?


Colin Kaepernick
Alle reacties Link kopieren
AbsolutelyFabulous schreef:
21-10-2018 17:11
Wat voor campagne was dat dan?
https://youtu.be/-hIc_epqfI0
Am Yisrael Chai!
Vind het tenenkrommend, kan daar niet naar kijken. Zou daar eerder 'n nare bijsmaak van krijgen als ik Nikes zie.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
21-10-2018 16:34
Adidas for ever. :thumbsup:
:high5:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 22:49
Vind het tenenkrommend, kan daar niet naar kijken. Zou daar eerder 'n nare bijsmaak van krijgen als ik Nikes zie.
Ik had ook niet anders van je verwacht. Maar een merk wat vierkant achter de Black Lives Matter movement gaat staan zit ook helemaal niet te wachten op klanten uit jouw demografie.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
21-10-2018 23:00
Ik had ook niet anders van je verwacht. Maar een merk wat vierkant achter de Black Lives Matter movement gaat staan zit ook helemaal niet te wachten op klanten uit jouw demografie.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2018 00:43
Reden: ongepast
25.61% gewijzigd
AbsolutelyFabulous schreef:
21-10-2018 16:03
Adidas mag je toch alleen dragen als je van Slavische komaf bent?
Hier niet van Slavische afkomst (verre van zelfs) maar ik zweer bij Adidas, en Puma. Net als mijn vader, dat heb ik van hem.
Ik loop graag op Puma-sneakers en de welbekende drie Adidas-strepen fascineren me al zolang ik me kan herinneren (en heb er een heerlijke broek van, helaas al heel lang uit de collectie en niet meer verkrijgbaar. Zuinig op zijn dus ;-D ).
Alle reacties Link kopieren
[...]

:facepalm:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2018 00:42
Reden: quote verwijderd
89.36% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Afbeelding

Prachtige commercial, zo jammer dat ik Nikes zo ongelooflijk lelijke schoenen vind maken. ;-D
[...]

Godsamme :facepalm:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2018 00:42
Reden: quote verwijderd
83.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Allen dank voor de reacties. En voor degenen: 'waarom zoveel 'zwaarte' hangen aan het kopen van schoenen'.

Ik heb oprechte interesse in de sneakerindustrie, ik zie meer en meer sneakers verschijnen en eigenlijk lijken alle sneakers wel op elkaar. Ik ben dus gewoon oprecht benieuwd waarom mensen toch dát bepaalde merk kopen.

Ik denk dat ik uiteindelijk ook maar voor Nikes ga, heb vrij smalle voeten en inderdaad Adidas is toch vaak wat breder!
Alle reacties Link kopieren
Er zit echt wel verschil tussen een Nike Air Max, een Cortez of een Roshe wat betreft de breedte van voeten. Je kunt een merk echt niet afdoen als 'te smal' in zijn geheel, en dat zal vast ook voor Adi of Puma gelden.

Ik zal nooit iets anders dan Nike kopen, en toch bezit ik geen enkele tokkie sneaker. Maar ik heb dan ook geen Air Max 1's. :proud:
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Zonnebloem20 schreef:
24-10-2018 10:15

Ik ben dus gewoon oprecht benieuwd waarom mensen toch dát bepaalde merk kopen.
Ik kwam uiteindelijk altijd met Asics thuis. Niet omdat ik iets met dat merk had, maar omdat die tijdens een passessie het best beviel. Voor mij zijn Nikes te smal. Voor de Asics had ik Saucony maar die werden opeens minder verkocht in de sportzaak waar ik kwam. Nu koop ik eigenlijk alleen nog maar wandelschoenen van Lowa. Ook daar weer de keuze gebaseerd op welke schoen het beste zit voor mij persoonlijk. Merk moet nooit de drijfveer zijn, maar het gebruikerscomfort.
Dat ligt helemaal aan je eigen voetvorm. Ik zweer bij Nikes want Adidas en Puma zitten niet fijn bij mij. Ze zijn te breed of juist te smal. Je moet dus gewoon gaan passen om te kijken welk merk het beste bij jou past en op basis daarvan de keuze maken
Alle reacties Link kopieren
Kangaroos!
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer sinds kort bij New Balance, omdat die ook in de breedte maten verkrijgbaar zijn en dat is perfect voor mijn brede voeten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
21-10-2018 23:00
Ik had ook niet anders van je verwacht. Maar een merk wat vierkant achter de Black Lives Matter movement gaat staan zit ook helemaal niet te wachten op klanten uit jouw demografie.
Maar vind je die campagne niet uber-hypocriet, gezien de omstandigheden waarin diezelfde schoenen worden gemaakt? Ethicwashing noemen ze dat dacht ik

On topic: Reebok, dus aan mij heb je niks :-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-10-2018 10:24
Ik kwam uiteindelijk altijd met Asics thuis. Niet omdat ik iets met dat merk had, maar omdat die tijdens een passessie het best beviel. Voor mij zijn Nikes te smal. Voor de Asics had ik Saucony maar die werden opeens minder verkocht in de sportzaak waar ik kwam. Nu koop ik eigenlijk alleen nog maar wandelschoenen van Lowa. Ook daar weer de keuze gebaseerd op welke schoen het beste zit voor mij persoonlijk. Merk moet nooit de drijfveer zijn, maar het gebruikerscomfort.


Een merk wat dieren martelt (Voor bont of huid) of een merk wat kinderen in zeer onveilige omstandigheden 14 uur per dag laat werken: zo'n merk zou ik niet graag kopen

(Al is het moeilijk om er achter te komen welke merken dat soort dingen doen. Ik vrees dat het veel merken zijn, voor 99% telt alleen zo veel mogelijk winst maken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven