Mode & Beauty alle pijlers

Ogen mooi opmaken...

15-02-2012 13:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil mijn ogen eens mooi leren opmaken, maar wil niet echt lukken en verder dan een mascara kom ik eigenlijk niet...

Ik vind zo'n zwart lijntje boven je ogen ook wel erg mooi..

Maar hoe breng je die eye-liner mooi aan...??

Iemand tips voor mooie sprekende ogen...

Groetjes Nemo
Er staan heul veel filmpjes op you tube! Handig hoor!
Eyeliner: eerst aanbrengen en dan met een wattenstaafje met reinigingsmelk er langs om een recht lijntje te maken.
Maar hoe krijg ik t lijntje mooi boven mijn ooglid....?
Ja, YouTube! Ik raad je missglamorazzi aan. Die is allereerst heel erg leuk en niet zo into make up dat je er zat van wordt en die is handig als je pas begint. Ze is makkelijk te volgen en heeft die van die heel heftige make up waar je misschien nog niet direct mee wilt beginnen.
Oefenen. En ik doe vaak gewoon een loijn zetten met eyeliner en dan met een nat wattestaafje de lijn strak trekken.
quote:nemo123 schreef op 15 februari 2012 @ 13:16:

Maar hoe krijg ik t lijntje mooi boven mijn ooglid....?Op YouTube opzoeken hoe je het doet en dan vooral veel oefenen. 't Is net als met nagels lakken. Dat is eigenlijk ook niet moeilijk maar pas als je ervaring hebt wil de lak er mooi en strak op.
quote:nemo123 schreef op 15 februari 2012 @ 13:16:

Maar hoe krijg ik t lijntje mooi boven mijn ooglid....?Kwestie van oefenen!
Recht een lijntje boven je ogen trekken met eyeliner:

trek met je wijsvinger van je vrije hand je ooglid strak, trek een dikke lijn tot aan de buitenste hoek. Maak vervolgens een wattenstaafje nat (ik stop hem gewoon in mijn mond) en trek die langs de nog natte eyeliner. Laat goed drogen
Op You Tube zoeken op winged eyeliner.
Als ik mijn ogen met eye liner op maak heb ik altijd ietsjes een spleetje tussen de wimper aanzet en het getrokken lijntje zitten wat nog niet zwart is.Ik stip dat altijd aan met mascara. Maar het is en blijft denk ik toch inderdaad een kwestie van oefenen. Gewoon je oog sluiten en dan iets strak trekken lijntje maken en dat oefenen oefenen en nog eens oefenen de handigheid komt dan uiteindelijk wel.
Eyeliner breng ik met een harde platte kwast aan tegen mijn wimpers aan. Ik gebruik een gelliner van M.A.C. en de 212 brush (plat).

Doop de kwast voorzichtig in de gelliner, en dan stip je het randje aan, van bovenaf tussen de wimpers in.

Geen wit lijntje er meer tussen, en mooi natuurlijk resultaat.

Probeer je ooglid niet te strak te trekken, zeker niet naar buiten toe! Dit is niet zo goed voor de gevoelige huid rondom je ogen.

Zoek maar eens op 'tightlining'. Meestal doen ze dan van onderaf, ik vind van bovenaf prettiger. En makkelijker met verwijderen

Verder kun je bij bijv. M.A.C. goed advies krijgen vind ik. Ze laten ook echt zien wat ze doen, en waarmee. Bijv. met het aanbrengen van oogschaduw. Youtube staat ook vol met tutorials.
het is echt een kwestie van oefenen. En het is iig ook helemaal niet zo moeilijk, vooral als je een liquid eyeliner gebruikt. Ik gebruik deze altijd en in 95% vd gevallen is t lijntje in 1x goed gezet.
quote:miss_marvellous schreef op 15 februari 2012 @ 13:52:

het is echt een kwestie van oefenen. En het is iig ook helemaal niet zo moeilijk, vooral als je een liquid eyeliner gebruikt. Ik gebruik deze altijd en in 95% vd gevallen is t lijntje in 1x goed gezet.Ik vind dat je met Liguid eyeliner altijd zo'n dik lijntje krijgt. Ik heb het ook een tijd gebruikt en het gaat inderdaad heel makkelijk, maar een subtiel lijntje krijg je er niet mee vind ik.
Op de site van miss lipgloss staan wel leuke filmpjes,en anders

Mascha beautygloss.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven