Mode & Beauty alle pijlers

Oh nee!!!

11-02-2016 17:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond feestje, opdracht was feestelijk. Man gaat in pak, ik zou nette broek en prachtig tuniek (echt chique) aantrekken, maar nu de kaarten binnen zijn staat er tenue de ville op. Kan ik mijn kleding zo laten of moet ik in de last minute stress???
Tenue de Ville betekent letterlijk kleding die je naar de stad draagt en wordt ook wel stadskledij genoemd. Dit betekent echter niet dat je in je joggingbroek naar het evenement kunt.

Het is een dresscode voor overdag die zich kenmerkt door de nette stijl, en stamt uit de tijd dat men zich formeel kleedde voor buitenhuis.

TENUE DE VILLE VOOR VROUWEN

Vroeger was het gebruikelijk een mantelpakje of japon te dragen bij Tenue de Ville, maar dat mag tegenwoordig ook iets anders zijn. Denk bijvoorbeeld aan een nette jurk, of een mooi passende combinatie van een rok met een jasje. Let er bij het dragen van rok goed op deze over de knie dient te vallen. Draag overigens een kous of maillot, want blote benen zijn bij Tenue de Ville uit den boze.

Draag je een japon, hou dan altijd je blazer aan. Dit geldt voor zowel bij het dragen van een broekpak als bij een mantelpak. Tevens kun je een bijpassende tas meenemen, mits deze niet teveel opvalt. Bij je outfit draag je nette schoenen met een hak (het liefst halfhoog). Laarzen kunnen ook, op voorwaarde dat ze stijlvol en niet te grof zijn.
Ja hoor, als het een feestje je is dan bedoelen ze waarschijnlijk met die dresscode (wat eigenlijk een formele overdag-dress-code is) dat het minder chique dan cocktail of black tie is.

Ik denk niet dat je met broek een mooi tuniek op een feestje snel overdressed zult zijn. Underdressed lijkt me dus ook niet.
Ik vind een tuniek met broek niet chique. Als tenue de ville is dat juist wel geschikt.

Je kunt dat dus aantrekken.
Ik zou aandoen wat je van plan was. Kan best bij die dresscode.
Lijkt me prima bij de dresscode passen
Heb je een foto van je outfit? (Onherkenbaar natuurlijk)
Onherkenbaar lijkt me lastig.

Tenzij To zowel haar hoofd als haar broekpak afplakt, en dan heb je er weinig aan .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Lijkt me prima kunnen en anders; het is in de meeste steden koopavond!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Het feest is vanavond en je hebt nu de uitnodiging pas binnen? Ik zou gewoon dit aantrekken. Met een dresscode komen een paar uur voor het feest is nogal kortdag en daar zou ik dan echt niet zoveel moeite voor doen.
Bree, jij zou "gewoon" een van je lieftallige jurkjes aandoen. Met die in haar kast zou TO zich nu ook niet gek maken voor vanavond.
Wat is een chique tuniek? Tunieken zijn toch van die strandflodderdingen?
Oh en voor dit soort gelegenheden heb ik dus gewoon 3 mooie jurken in de kast hangen, kan ik een beetje afwisselen, maar kan ik last minute wat moois aan als dat nodig is

Als ik jou was zou ik dit wel gewoon aantrekken wat je nu hebt.
Dresscode ad hoc?

Die stuur je zes weken van tevoren, niet zes minuten.
verba volant, scripta manent.
En hoe was het feest en wat heb je uiteindelijk aangedaan?
Pluk de dag!;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven