Mode & Beauty alle pijlers

Onderhoud Tas

07-06-2012 19:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe onderhoud je een tas die gemaakt is van Nubuck? Hoe vaak moet je hem insprayen? en hoe houdt nubuck zich in de regen?
Ik spray een nieuwe tas altijd in met beschermingsspray, zo'n 3 lagen. Als het regent doe ik een plastic tasje om de tas of pak ik een andere (oude) tas.
Net als schoenen van nubuck.. De eerste keer insprayen met een goede anti-rain spray (liefst een nano, die omhult alle vezels apart) een paar keer herhalen. Daarna eens in de 2/3 weken impregneren.

Verder een beetje opletten waar je hem neerzet, nubuck is toch net wat kwetsbaarder dan gladleer. En als het echt met bakken uit de hemel komt de tas in een ander tasje doen.
pfff, echt respect als je zo met een tas om kan gaan.....

Bij mij hebben tassen een zwaar leven geloof ik.
Jemig...ik heb nog nooit wat aan onderhoud van mijn tassen gedaan. En ook in de regen neem ik ze gewoon mee. Die van mij worden ook aardig mishandeld en het zijn nog vrij prijzige tassen ook...
Deze tas is voor mij een echte investering, hij was behoorlijk prijzig ondanks ik hem in de aanbieding heb gekocht. dit is ook echt de ideale tas voor mij. Daarom wil ik hem graag goed onderhouden zodat hij nog heel lang meegaat. :D
Ik doe ook nooit aan onderhoud. Soms een doekje over het leer om iets schoon te maken, maar verder niet.

Wat doen jullie aan onderhoud voor een leren tas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven