Oog-make-up remover bij eczeem aan ooglid
vrijdag 30 november 2018 om 08:51
Hallo,
Ik heb sinds kort regelmatig eczeem aan 1 ooglid, aan de bovenkant. Ik had er nooit last van en kon altijd alle removers gebruiken. Maar ik heb nu het idee dat het daardoor komt. Ik gebruik als het een beetje rood wordt geen andere make-up op mijn oog dan mascara.
Maar die moet er ook weer af. Het is geen waterproof mascara, maar zit er wel stevig op.
Ik gebruik nu micellair water van Garnier met de groene dop.
Wie heeft een beter idee? Liefst niet te duur en simpel te verkrijgen.
Bedankt!
Ik heb sinds kort regelmatig eczeem aan 1 ooglid, aan de bovenkant. Ik had er nooit last van en kon altijd alle removers gebruiken. Maar ik heb nu het idee dat het daardoor komt. Ik gebruik als het een beetje rood wordt geen andere make-up op mijn oog dan mascara.
Maar die moet er ook weer af. Het is geen waterproof mascara, maar zit er wel stevig op.
Ik gebruik nu micellair water van Garnier met de groene dop.
Wie heeft een beter idee? Liefst niet te duur en simpel te verkrijgen.
Bedankt!

maandag 17 december 2018 om 22:46
Zoiets kocht ik bij de Action, voor maar iets van 90ct. Weet niet of het van dat merk is, maar het werkt perfect. Is een soort langwerpig roze stofdoekje, verpakt in een plastic buis.
donderdag 20 december 2018 om 22:09
zaterdag 22 december 2018 om 22:06
Ik herken je probleem, dit heb ik ook heel lang (af en aan) gehad. Bij mij was het een allergische reactie op bepaalde toevoegingen in cosmetische producten, zowel mascara als reinigingsproducten. Ik gebruik nu al jaren druivenpitolie om mijn make-up mee af te halen, en ben daar heel tevreden over. Het is veel minder vet dan de meeste plantaardige oliën, en het is daardoor ook heel geschikt als dag- of nacht "crème". Ik gebruik "Monini" druivenpitolie, gewoon uit het olieschap bij de Albert Heijn vandaan.