Mode & Beauty alle pijlers

Oogleden een ‘struikelblok’

04-04-2021 17:41 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover. Ik ben best blij met mijn uiterlijk. Prima huid, nog geen rimpels op een frons rimpel na, een kop vol haar, slank. Kortom, voor mijn 48ste best goed geconserveerd. Maar een ding zit me dwars. Of hangt me dwars. Mijn oogleden. Ik struikel er nog net niet over. Als ik nee schud schudden mijn oogleden nog een half uur na, als ik opsta en naar de douche loop liggen ze nog op het kussen as ik bij de deur ben. Nou ja wat overdreven, maar jullie begrijpen wat ik bedoel en ik zie er moe uit daardoor. En ik vind het gewoon lelijk dus ga ik de stap nemen. Stukkie eruit snijden, dichtnaaien en weer een open frisse blik. Hoop ik dan.

Ik wil geen adviezen over welke kliniek wel of niet want dat mag niet en ik ben er wel uit waar ik het wil laten doen, maar ik hoor graag jullie ervaringen. Hoe ervaarden jullie de ingreep, hoe lang ben je thuisgebleven, kreeg je van die mooie zwarte panda ogen en hoe lang duurde dat? Ben je blij met het resultaat? Etc etc.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
05-04-2021 23:52
Ik wil het ook laten doen, maar wacht nog even tot er weer normaal gereisd kan worden.
Ik zie er niet tegenop, alleen de eerste dagen na de ingreep.
Kun je dan wel gewoon lezen en tv kijken of zit je dan vnl. met je ogen dicht?
Ik kon gewoon lezen en tv kijken. De volgende dag al.
Al een account? Log dan hier in.
Cateautje schreef:
04-04-2021 18:03
Hier is er eentje.

Afbeelding
Dit zijn gewoon mensen met hooded eyes, daar zijn er genoeg celebrities van, maar dat is niet hetzelfde als overhangende oogleden.

Edit: sorry, ik dacht dat dit een nieuw topic was. Niet goed gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Theemetchocolade en Yasmijn.
Ik zag er echt tegenop dat ik niks zou kunnen, maar dat is dus niet zo.

Nog een vraag: hadden jullie voor de ingreep ook weleens dat je ogen moe werden van die oogleden?
En, indien van toepassing, zijn de rimpels in je voorhoofd iets minder diep omdat je niet meer steeds je oogleden optrekt?

Ik wil niet het topic kapen, maar denk dat TO ook wel iets aan de antwoorden heeft.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Mijn tante heeft dit recentelijk gedaan. En ze had mij niks verteld van te voren. Paar dagen geleden kwam ik binnen en ik groet mijn andere tantes/ooms, kom bij tante ooglid aan en wow. Bizar hoeveel zo’n ingreep je uiterlijk veranderd. Ze lijkt echt 20 jaar jonger. Ze heeft opeens hele grote ogen, ipv kraaloogjes. Haar wenkbrauwen leken ook mooier. Ze gaf aan dat ze de eerste week heel blauw was en het huis niet uit is gegaan. Verder vond ze het meevallen.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
06-04-2021 09:44
Bedankt Theemetchocolade en Yasmijn.
Ik zag er echt tegenop dat ik niks zou kunnen, maar dat is dus niet zo.

Nog een vraag: hadden jullie voor de ingreep ook weleens dat je ogen moe werden van die oogleden?
En, indien van toepassing, zijn de rimpels in je voorhoofd iets minder diep omdat je niet meer steeds je oogleden optrekt?

Ik wil niet het topic kapen, maar denk dat TO ook wel iets aan de antwoorden heeft.
Ja en ja.

Na een dag werk (beeldschermen ), vermoeide ogen en had ik ook hoofdpijn. Is ook voorbij. Ook een gladder voorhoofd.
Kreeg ook veel complimenten, Er vielen wat jaren van me af :lol:
Al een account? Log dan hier in.
Eigenlijk ideaal om tijdens een lockdown te doen.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
06-04-2021 10:06
Ja en ja.

Na een dag werk (beeldschermen ), vermoeide ogen en had ik ook hoofdpijn. Is ook voorbij. Ook een gladder voorhoofd.
Kreeg ook veel complimenten, Er vielen wat jaren van me af :lol:
Ook ja en ja!
Gewoon doen joh. Het is een eitje.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
En idd, ik zou kijken of ik deze week nog ergens zou kunnen. Ideaal, thuiswerken :biggrin:

“He getsie, mijn camera is kapot, dat is nou naar! Nieuwe zo bestellen, komt volgende week pas helaas”
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag lijkt wat zoek geraakt in de hele discussie :-D

Hoop dat er mensen tips hebben. Hoe zoek je een goede kliniek uit? Als ik google kom ik er een heleboel tegen, maar welke is betrouwbaar? Zijn er medische keurmerken die ze in elk geval moeten hebben?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook overhangende oogleden

jaren geleden was ik steeds van plan er iets aan te laten doen, maar op 1 of andere manier ( nouja, ging er om dat ik het zelf moest betalen) kwam het er niet van

Nu ouder, het stoort me minder, ws juist omdat ik ouder word, maar soms twijfel ik er weer over.
Zeker hier na de ervaringen van meer frisse blikken enzo

Ik zou nu niet eens langs een huisarts gaan, maar gewoon zelf een kliniek uitzoeken en gewoon zelf betalen, geen geoordeel van een huisarts en verzekeringsmaatschappij die foto's moet gaan beoordelen
MarijeMarije schreef:
06-04-2021 11:14
Mijn vraag lijkt wat zoek geraakt in de hele discussie :-D

Hoop dat er mensen tips hebben. Hoe zoek je een goede kliniek uit? Als ik google kom ik er een heleboel tegen, maar welke is betrouwbaar? Zijn er medische keurmerken die ze in elk geval moeten hebben?

Ik ben naar de kliniek geweeest waar mijn zus al eerder ging. En die was daar gekomen na een positieve ervaring van een collega.
Mond op mond reclame dus met uiteraard de check daarna op www.zorgkaartnederland.nl

En waar ik op zou letten is of je geholpen wordt door een plastisch chirurg. En geen cosmetisch arts. Daar zit nog wel verschil in opleiding is.
De titel 'Plastisch Chirurg' is een beschermde titel in Europa. De titel 'Cosmetisch arts' mag iedereen voeren die een artsendiploma heeft afgelegd. In Nederland bestaat tot op heden nog geen wet die het artsen verbiedt om zonder erkende opleiding bepaalde ingrepen te verrichten.
Wel moeten de 'cosmetisch artsen' hun kennis en vaardigheden opdoen alvorens bekwaam te worden. Het is zeer de vraag of een cosmetisch arts dezelfde kennis en bekwaamheid van zaken heeft als een erkend plastisch chirurg, welke in zijn/haar 6-jarige opleiding gedurende 2 jaar algemene chirurgie leert verrichten waarna nog 4 jaar lang zich onder begeleiding intensief verdiept en bekwaamt in de plastische, reconstructieve en handchirurgie. Hierbij wordt de plastisch chirurg in opleiding ieder half jaar geëxamineerd. Het is niet voor iedereen weggelegd, deze zware opleiding af te ronden. Sommige cosmetisch artsen hebben geen of een zeer slechte opleiding gehad.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
06-04-2021 11:27
Ik ben naar de kliniek geweeest waar mijn zus al eerder ging. En die was daar gekomen na een positieve ervaring van een collega.
Mond op mond reclame dus met uiteraard de check daarna op www.zorgkaartnederland.nl

En waar ik op zou letten is of je geholpen wordt door een plastisch chirurg. En geen cosmetisch arts. Daar zit nog wel verschil in opleiding is.

Ik ben geopereerd door een oogarts. Die deed de hele dag niks anders dan dit soort operaties, dus beetje lopende band werk maar enorm veel ervaring
Deze site is ook handig voor reviews: https://www.kliniekervaringen.nl/behand ... dcorrectie
smulrol schreef:
06-04-2021 11:34
Ik ben geopereerd door een oogarts. Die deed de hele dag niks anders dan dit soort operaties, dus beetje lopende band werk maar enorm veel ervaring

Dat is ook een keuze. Zou ik niet gedurfd hebben.
Mijn tante heeft het door een huisarts laten doen die er heel handig in was en maar €275 vroeg. En het was heel mooi geworden. Maar ik zou dat dus echt niet durven gokken.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
06-04-2021 09:49
[...] Paar dagen geleden kwam ik binnen en ik groet mijn andere tantes/ooms, kom bij tante ooglid aan en wow. Bizar hoeveel zo’n ingreep je uiterlijk veranderd. Ze lijkt echt 20 jaar jonger. Ze heeft opeens hele grote ogen, ipv kraaloogjes. Haar wenkbrauwen leken ook mooier.

Hup, laatste restje twijfel weg. Dus een plastisch chirurg (geen cosmetisch arts) zoeken die deze week nog tijd heeft en liegen dat je camera kapot is. Ik ga het doen!
Alle reacties Link kopieren
Als ik al niet overtuigd was dan ben ik het nu wel.
Ik hoop dat ik het id zomer of najaar kan laten doen.
Lijkt me zo fijn dat je ogen minder vermoeid zijn en dat je er jonger en frisser uitziet. Oh, en n keer eyeliner opdoen zonder dat het onder je wenkbrauwen afgeeft.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
06-04-2021 11:37
Dat is ook een keuze. Zou ik niet gedurfd hebben.
Mijn tante heeft het door een huisarts laten doen die er heel handig in was en maar €275 vroeg. En het was heel mooi geworden. Maar ik zou dat dus echt niet durven gokken.
hij had goede recensies en een goede prijs
https://ooglift.nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in het ziekenhuis laten doen door een plastisch chirurg die hiermee de gratis operaties bekostigde die hij in ontwikkelingslanden uitvoerde. En ja, er is echt wel verschil tussen 'sexy hooded eyes' en teveel overhangend ooglid. Het was bij mij niet zo erg dat ik voor vergoeding in aanmerking kwam dus heb zelf betaald.

Behandeling zelf vond ik heel naar. Geen pijn, maar het feit dat ik alles meebeleefde en precies wist wat ze aan het doen waren. Knippen in je ooglid, BRRRR. En het hechtingen eruit halen vond ik ook heel vervelend. Napijn viel me heel erg mee. Moest meer rechtop en op m'n rug slapen, dat was wat onhandig.

Ben na een week weer naar kantoor gegaan, toen vond ik het er al acceptabel genoeg uitzien. Had er ook geen geheim van gemaakt dat ik onder het mes ging. Ik moest wel wennen aan m'n nieuwe oogleden. Ik had ineens veel rondere ogen en heel zichtbare oogleden, dat trok na een tijdje wel bij. En in de eerste periode geen gevoel in m'n wimpers, dat was ook raar.

Had voor de ingreep nogal eens hoofdpijn aan het eind van de dag (van het optrekken van m'n ogen) en dat was weg. Dus ja, ik ben blij met het resultaat en zou het zeker aanraden als je er last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips en heel goed om dus te letten op plastisch chirurg versus cosmetisch arts!
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
06-04-2021 11:27
Ik ben naar de kliniek geweeest waar mijn zus al eerder ging. En die was daar gekomen na een positieve ervaring van een collega.
Mond op mond reclame dus met uiteraard de check daarna op www.zorgkaartnederland.nl

En waar ik op zou letten is of je geholpen wordt door een plastisch chirurg. En geen cosmetisch arts. Daar zit nog wel verschil in opleiding is.
Ah, mijn kliniek staat er ook bij. Allemaal tienen!

Omdat ie bij mij zo ongeveer om de hoek is, was ik met 40 minuten uit en thuis. Ben erheen gewandeld, duurt 10 minuten, toen de behandeling en de nazorg in een luxe ligstoel met een flesje evian water en een schaaltje vers fruit( dat was een kwartier). Toen mijn man geappt dat ie me kon halen.

Echt waar, vanaf dat ik de voordeur uitging en er weer inkwam, 40 minuten!

Echt, wat een peuleschil was het.
Al een account? Log dan hier in.
Begint die naam met een Z Jasmijn?

Ik zoek nog een goed adres om mijn lijntjes in de bovenlip op te vullen.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
06-04-2021 13:34
Begint die naam met een Z Jasmijn?

Ik zoek nog een goed adres om mijn lijntjes in de bovenlip op te vullen.
Ja met een Z. Heel luxe daar. Ik hou ervan.
Het is in het alleroudste pand van mijn stad. Binnen is er veel authentieks bewaard gebleven. Marmeren vloeren, glas in lood etc.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
06-04-2021 00:23
8 jaar geleden alweer, blij mee maar vond het niet niks...
Die verdoving was akelig en de pleisters zaten te laag, waardoor ik (bijna) niets zag. Kon alleen naar beneden kijken, en zat met mijn hoofd achterover om iets te zien. Daardoor was het onmogelijk om naar mijn werk te gaan, en ben ik thuis gebleven tot de pleisters eraf mochten. Ondanks arnica en koelen, blauw en gezwollen tot onder aan mijn wangen.

Heb het vergoed gekregen van de zorgverzekering, erfelijk iets....mijn hele familie heeft er last van.

Alvast succes!
Bij mij is het jaren geleden ook vergoed, maar nu zijn de eisen veel strenger geworden. Je ooglid moet zo’n beetje over je pupil heenhangen en volgens de huidige criteria zou ik denk ik niet meer in aanmerking komen voor een vergoeding.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
06-04-2021 11:34
Ik ben geopereerd door een oogarts. Die deed de hele dag niks anders dan dit soort operaties, dus beetje lopende band werk maar enorm veel ervaring
Ik denk dat dit juist de beste zijn, juist omdat ze niets anders doen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven