Oogschaduw paletten
donderdag 9 februari 2012 om 20:17
Het nieuwe naked palette van Urban Decay is sinds kort ook in Nederland te koop, bij de Sephora. Ik las er een artikel (met review) over en werd er hebberig van!
Naked 2 lijkt vrij veel op de Naked 1. Hieronder een foto met bovenaan de Naked 2 en onder de Naked 1 :
Mooie, neutrale kleuren, mat of met een shimmer. Ik heb research gedaan op internet en vele gebruiksters zijn zeer enthousiast. Met name omdat de kleuren vrij neutraal zijn, goed voor een daily-look maar je kunt er ook mee uitpakken. Iemand ervaring met het Naked 1 of 2 palette? Hij kost 45 euro, niet goedkoop maar je krijgt er wel 12 kleuren voor en er zit een een oogschaduwkwast en ook een mini-lipgloss bij. Is dit palette het geld waard, kwalitatief gezien?
Ik heb het internet afgespeurd, en er zijn natuurlijk héél veel paletten te koop.
Het Nude shimmer palette van Zoeva bevat ook mooie, neutrale kleuren.
Stuk goedkoper dan de Urban Decay maar de reviews zijn zeer wisselend, van bagger tot (redelijk) goed. Iemand ervaring met dit palette? Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de prijs van 16,95 niet heel veel verwacht. Zoeva heeft ook een nude palette:
Misschien dat ik morgen naar de Sephora ga om het Naked palette in real life te aanschouwen. Het spreekt mij vooral aan vanwege de combi van mat en shimmer.
Welk palette(n) hebben jullie, gebruik je hem vaak? Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Naked 2 lijkt vrij veel op de Naked 1. Hieronder een foto met bovenaan de Naked 2 en onder de Naked 1 :
Mooie, neutrale kleuren, mat of met een shimmer. Ik heb research gedaan op internet en vele gebruiksters zijn zeer enthousiast. Met name omdat de kleuren vrij neutraal zijn, goed voor een daily-look maar je kunt er ook mee uitpakken. Iemand ervaring met het Naked 1 of 2 palette? Hij kost 45 euro, niet goedkoop maar je krijgt er wel 12 kleuren voor en er zit een een oogschaduwkwast en ook een mini-lipgloss bij. Is dit palette het geld waard, kwalitatief gezien?
Ik heb het internet afgespeurd, en er zijn natuurlijk héél veel paletten te koop.
Het Nude shimmer palette van Zoeva bevat ook mooie, neutrale kleuren.
Stuk goedkoper dan de Urban Decay maar de reviews zijn zeer wisselend, van bagger tot (redelijk) goed. Iemand ervaring met dit palette? Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de prijs van 16,95 niet heel veel verwacht. Zoeva heeft ook een nude palette:
Misschien dat ik morgen naar de Sephora ga om het Naked palette in real life te aanschouwen. Het spreekt mij vooral aan vanwege de combi van mat en shimmer.
Welk palette(n) hebben jullie, gebruik je hem vaak? Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
donderdag 9 februari 2012 om 20:22
Ik koop mn oogschaduw bij de Hema, en dat zijn vaak potjes met drie of vier verschillende kleuren. Zelfs bij zo weinig kleuren merk ik dat ik vaak 1 kleur heel weinig gebruik en na verloop van tijd een nieuwe koop omdat mn favo kleur op is.
Zou jij dit geld over hebben voor een palet met kleuren, waarvan je de helft (of in elk geval een aantal kleuren) echt niet gebruikt? Kan je dan niet meerdere verschillende kleine paletjes kopen met kleuren die je echt mooi vindt?
Zou jij dit geld over hebben voor een palet met kleuren, waarvan je de helft (of in elk geval een aantal kleuren) echt niet gebruikt? Kan je dan niet meerdere verschillende kleine paletjes kopen met kleuren die je echt mooi vindt?
donderdag 9 februari 2012 om 20:43
donderdag 9 februari 2012 om 20:48
Ik zou zelf een palette kopen waarvan ik alle kleuren mooi vind. Natuurlijk zijn er dan kleuren die je minder gebruikt. In mijn geval dan waarschijnlijk de donkere kleuren omdat ik dat te heftig vind voor op het werk. Maar die kleuren kunnen juist wel leuk zijn als je een keer een andere look wilt maken, bijvoorbeeld voor een feestje. De neutrale/nude kleuren spreken mij aan en staan me ook. Ik zie in de winkel ook wel eens knal-blauw, geel, groen of roze. Daar kan ik niks mee.
@1970, Beautylab inderdaad
@1970, Beautylab inderdaad
donderdag 9 februari 2012 om 21:01
Als je van neutrale kleuren houd dan is het naked palette ideaal,voor mij hoeven al die felle kleuren niet (die tijd heb ik gehad).
de twee donkerste kleuren gebruik ik vaak als eyeliner gewoon met een schuin (vochtig) oogschaduwkwastje een lijntje langs mijn bovenste wimperrand.
dat staat bij mij wat minder hard dan een echte eyeliner.
leuke site hé beautylab alleen erg slecht voor mijn banksaldo
de twee donkerste kleuren gebruik ik vaak als eyeliner gewoon met een schuin (vochtig) oogschaduwkwastje een lijntje langs mijn bovenste wimperrand.
dat staat bij mij wat minder hard dan een echte eyeliner.
leuke site hé beautylab alleen erg slecht voor mijn banksaldo
donderdag 9 februari 2012 om 21:31
donderdag 9 februari 2012 om 23:38
Ik ken de Zoeva paletten niet, maar ik heb een vergelijkbaar 28 kleuren pallet (neutral) van Ebay en dat is van een heel goede kwaliteit. Qua prijs/prestatieverhouding wint dat pallet. De Urban Decay is bepaald niet gratis. Ik vind het zijn geld niet waard. Dus om te stellen dat 'zo een goedkoop Zoeva palette'zonde van je geld is, daar ben ik het niet mee eens.
Ik durf zelfs te zeggen dat je beter kunt investeren in goed gereedschap dan in dure paletten. Dan heb je ook heel veel plezier van NYX of Sleek paletten.
Prijs of merk zegt niet zo veel. Ik heb 2 paletjes van Estee Lauder, die beduidend minder van kwaliteit zijn dan het eerste de beste Catrice palletje.
Ik durf zelfs te zeggen dat je beter kunt investeren in goed gereedschap dan in dure paletten. Dan heb je ook heel veel plezier van NYX of Sleek paletten.
Prijs of merk zegt niet zo veel. Ik heb 2 paletjes van Estee Lauder, die beduidend minder van kwaliteit zijn dan het eerste de beste Catrice palletje.
vrijdag 10 februari 2012 om 09:48
vrijdag 10 februari 2012 om 09:58
vrijdag 10 februari 2012 om 10:17
Ik heb zelf een palette samengesteld met magneetblokjes van John van G (hebben ze bij Etos). Het luxe doosje kun je erbij kopen.
De kwaliteit is echt super.
Heb ook een doosje van Chanel met 4 kleurtjes, maar die oogschaduw stuift alle kanten op en blijft ook niet de hele dag mooi zitten. Valt me echt enorm tegen en het doosje was hartstikke duur.
Heb ook een doosje van Chanel met 4 kleurtjes, maar die oogschaduw stuift alle kanten op en blijft ook niet de hele dag mooi zitten. Valt me echt enorm tegen en het doosje was hartstikke duur.
vrijdag 10 februari 2012 om 11:01
quote:Melpomene schreef op 10 februari 2012 @ 10:24:
Een palet, een palette, een pallet en zelfs een palletje!
Pallet oogschaduw lijkt me wat veel, eigenlijk.
Veel goedkopere oogschaduw stuift, en dat vind ik heel vervelend. En de wat glinsterende varianten vind ik ook niet mooi.Dure is ook niet altijd goed hoor. Heb een dure van Dior, daarmee kan ik blijven smeren in de hoop iets op mn oogleden te zien.
Een palet, een palette, een pallet en zelfs een palletje!
Pallet oogschaduw lijkt me wat veel, eigenlijk.
Veel goedkopere oogschaduw stuift, en dat vind ik heel vervelend. En de wat glinsterende varianten vind ik ook niet mooi.Dure is ook niet altijd goed hoor. Heb een dure van Dior, daarmee kan ik blijven smeren in de hoop iets op mn oogleden te zien.
vrijdag 10 februari 2012 om 11:13
zaterdag 11 februari 2012 om 10:37
quote:Emma95 schreef op 10 februari 2012 @ 10:17:
Ik heb zelf een palette samengesteld met magneetblokjes van John van G (hebben ze bij Etos). Het luxe doosje kun je erbij kopen.
bij mijn Etos niet, denk ik.
Sowieso is er geen make-up stand van.
Zal eens navragen.
bij mijn Etos niet, denk ik.
Sowieso is er geen make-up stand van.
Zal eens navragen.
zaterdag 11 februari 2012 om 10:38
quote:emaille schreef op 10 februari 2012 @ 11:01:
[...]
Dure is ook niet altijd goed hoor. Heb een dure van Dior, daarmee kan ik blijven smeren in de hoop iets op mn oogleden te zien.
Die ervaring heb ik ook met Dior.
Maar heb dan wel een oudere variant in het buitenland gekocht.
Ziet er zo goedkoop uit!
[...]
Dure is ook niet altijd goed hoor. Heb een dure van Dior, daarmee kan ik blijven smeren in de hoop iets op mn oogleden te zien.
Die ervaring heb ik ook met Dior.
Maar heb dan wel een oudere variant in het buitenland gekocht.
Ziet er zo goedkoop uit!
zaterdag 11 februari 2012 om 13:18
Ik gebruik paletten van sleek. Vooral de au naturel is erg veel. Voor dagelijks gebruik, maar ook voor een feestje kun je veel met deze kleuren. De sunset heb ik ook,en de orginal. Een palet kost 7,95, en prijs kwaliteit vind ik dan ook écht super. Ik zweer bij deze paletten, vooral omdat je veel keuze hebt, en ze gewoon goed zitten, en je ogen zo licht, of zo donker kan maken als je zelf wilt. Ik bestel ze altijd hier: http://www.alicejo.com/pr ... ek_i_divine_original.html
zaterdag 11 februari 2012 om 15:21
Ik lees inderdaad ook veel enthousiaste verhalen over de paletten van Sleek.
Ik ben zelf niet bekend met kopen via Ebay. Het lijkt me soms wat te mooi om waar te zijn (en daarom vertrouw ik het niet niet helemaal..)
Ik kijk nu op Ebay naar make-up kwasten. Er wordt een set van MAC te koop aangeboden, 32 (!!) stuks (nieuw) inclusief tasje voor 50 dollar. Dat kan toch niet? Als je in de winkel twee kwasten koopt ben je waarschijnlijk al 50 dollar / 40 euro kwijt.
Ik ben zelf niet bekend met kopen via Ebay. Het lijkt me soms wat te mooi om waar te zijn (en daarom vertrouw ik het niet niet helemaal..)
Ik kijk nu op Ebay naar make-up kwasten. Er wordt een set van MAC te koop aangeboden, 32 (!!) stuks (nieuw) inclusief tasje voor 50 dollar. Dat kan toch niet? Als je in de winkel twee kwasten koopt ben je waarschijnlijk al 50 dollar / 40 euro kwijt.
zaterdag 11 februari 2012 om 16:27
quote:Blusher schreef op 11 februari 2012 @ 15:21:
Ja ik raad de sleek paletten écht aan. Wat ik zeg, ik kan het met al die kleuren net zo gek maken als ik zelf wil. En het blijft echt súper goed zitten. Als je er een wilt proberen zou ik dat via alicejo.com doen, de link die ik er bij plaatste. Dat is een Nederlandse webshop met heel veel merken! Ben super over de spreken over de service, en geen gedoe met ebay, ben daar ook niet zo'n fan van haha.
En die kwasten, ik wou laatst 2 blushers kwasten bij mac halen, ook in een tasje, 55 euro haha. Dat ging dus mooi niet door.
Ja ik raad de sleek paletten écht aan. Wat ik zeg, ik kan het met al die kleuren net zo gek maken als ik zelf wil. En het blijft echt súper goed zitten. Als je er een wilt proberen zou ik dat via alicejo.com doen, de link die ik er bij plaatste. Dat is een Nederlandse webshop met heel veel merken! Ben super over de spreken over de service, en geen gedoe met ebay, ben daar ook niet zo'n fan van haha.
En die kwasten, ik wou laatst 2 blushers kwasten bij mac halen, ook in een tasje, 55 euro haha. Dat ging dus mooi niet door.