Mode & Beauty alle pijlers

opkleden

31-12-2014 15:12 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat het helemaal out met Kerst of Nieuwjaar.

Ik niet, ik kleed me wel leuk en gezellig, maar ga niet in het lang of helemaal getut rond lopen. Koop nooit nieuwe kleding voor deze gelegenheid. Zou het wel leuk vinden maar de feestje zijn er gewoon niet naar.

Hoe is het bij jullie?
Dit jaar doen we rustig aan, maar ik ben wel gewoon netjes gekleed en opgemaakt.
Ik lig in een joggingpak op de bank!

Ik koop kleding als ik het mooi vind en heb met de feestdagen als ik op pad moet meestal wel wat nieuws aan. Niet omdat ik het er speciaal voor koop, maar meestal omdat ik dan nog niet eerder een gelegenheid had om het aan te trekken.

Maar zodra ik thuis ben gaat alles uit en een heerlijk jogging pak aan.
Opkleden? Nooit van gehoord. Maar ik hang vanavond ook gewoon in een spijkerbroek en trui op de bank. En als ik wel weg zou gaan dan sowieso niet in een jurk, laat staan in gala.
opkleden? is dit nieuw?

out gaan is toch met teveel alcohol op?
Ik doe een jurkje aan dat ik anders niet zo vaak draag. En ik heb iets meer aandacht aan mijn haar besteed dan anders. Maar verder doe ik geen poespas.
Opkleden kan nog net mee voor het vivawoord van 2014
Opkleden

 Een heel bijzonder Vlielander feest is het zogenaamde `opkleden` op 5 december, de dag dat Sint Nicolaas op Vlieland arriveert. Al jaar en dag besluit de Goedheiligman zijn liefdadigheidstoernee door Nederland op Vlieland. Naast dit traditionele feest vindt er `s avonds een echt folkloristisch gebeuren plaats onder de naam `opkleden`.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik lig in mijn Thaise harembroek met paarse olifantjes erop en mismatchende rood-gestreepte trui en bril op de bank vanavond, zonder make up en met mintgroene sloffen over dikke skisokken.

Maar hee, heb wel gewoon gedoucht, deo opgedaan en m'n tanden gepoetst vanmorgen, 't kan altijd nog erger

Aangezien man en ik het met z'n tweetjes vieren met borrelhapjes vind ik het wel prima om het hierbij te laten
Als ik iets leuks zie koop ik het, maar nooit echt speciaal voor kerst.
Carpe diem
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 december 2014 @ 15:20:

opkleden? is dit nieuw?

out gaan is toch met teveel alcohol op?Heb je nog nooit van een cocktailjurk gehoord? Kan je behoorlijk teut in worden hoor.
Helemaal out? Nah, daar heb ik de leeftijd niet meer voor.

Ik koop ook niets speciaals aan kleding voor de feestdagen. Er hangt vast nog een nette outfit in de kast.

Wel vind ik het heerlijk om straks uitgebreid te tutten voor de spiegel. Haren in de krullers, nagels in de lak etc.
Ik schijn op feestjes altijd overdressed te zijn, maar daar geloof ik niet in. Ik zie er dan gewoon veel leuker uit dan de rest.
een feest straks, dus na het eten eerst onder de douche door. En de jeans die ik nu draag vervangen door een rokje en paar goeie hakken

Maar ik kleed me graag speciaal voor een gelegenheid.
Lekker met m'n beste vriendinnen thuis dus wij hebben een dresscode; huispak-chique afgesproken. Dat is dus lekkere hang kleding met her en der een leuk glittertje of pailletje, Roy Donders zou trots zijn

O ja wel gewoon mooi in de make up en m'n haargedaan. Staat best goed boven m'n sloffen!!
Opkleden?? Ik ben wel bekend met de term "afkleden"
Het is Vlaams, http://www.vlaamswoordenboek.be/definit ... m/opkleden
Feestje met O&N vallen bijna altijd tegen tenzij je met een vriendengroep in een leuke kleine gelegenheid bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zit nu nog lekker in m'n broek en shirt op de bank, want straks gaan we even de hort op en schoonouders komen nog even langs, zelfgebakken appelflappen en oliebollen brengen.

Vanavond m'n glitterhuispak aan (past misschien wel bij gerbera d'r clubje ) en man zit ook lekker in joggingpak vanavond, Youp van 't hek en Guido weijers kijken.
quote:viva-amber schreef op 31 december 2014 @ 16:26:

Feestje met O&N vallen bijna altijd tegen tenzij je met een vriendengroep in een leuke kleine gelegenheid bent.Feestjes met O&N zijn altijd leuk als je leuke vrienden hebt.
Lekker in mijn grijze skinny jeans, wit topje, rood vest en sloffen dit jaar
Spijkerbroek, trui, vind het wel best zo.
verba volant, scripta manent.
quote:Annelaure schreef op 31 december 2014 @ 16:32:

[...]

Feestjes met O&N zijn altijd leuk als je leuke vrienden hebt.Pcies
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Carenza schreef op 31 december 2014 @ 16:21:

Opkleden?? Ik ben wel bekend met de term "afkleden"

Ik met: uitkleden

Ik heb een bijzonder goed jurkje voor vanavond met een panty met gouden glitters er onder, pumps in de kleur van het jurkje en ik heb net gouden nagellak opgesmeerd dus als ik voorzichtig typ blijft die ook wel zitten. Straks nog wat make up smeren en haar doen en dan ben ik er klaar voor!
Zeg maar Spijker.
Wat stoer dat je er durft te typen met nagellak. Bij mij gaat het ALTIJD mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven