Parfum tips?
zaterdag 27 februari 2021 om 13:53
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuw parfum, na mijn 2e zwangerschap lijkt het of mijn geur is veranderd, heel gek. Ik vind parfums die ik eerst heel lekker vond ruiken nu ineens heel vies als ik ze opgespoten heb?
Mijn lievelingsgeuren nu zijn: zoetig en Bloemig en fris.
-bruno banani- Made for women
-guess- seductive
Ben op zoek naar iets in die geurnoten.
Hebben jullie tips voor mij?
Ik ben op zoek naar een nieuw parfum, na mijn 2e zwangerschap lijkt het of mijn geur is veranderd, heel gek. Ik vind parfums die ik eerst heel lekker vond ruiken nu ineens heel vies als ik ze opgespoten heb?
Mijn lievelingsgeuren nu zijn: zoetig en Bloemig en fris.
-bruno banani- Made for women
-guess- seductive
Ben op zoek naar iets in die geurnoten.
Hebben jullie tips voor mij?
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
zaterdag 27 februari 2021 om 14:04
zaterdag 27 februari 2021 om 15:16
zondag 28 februari 2021 om 09:44
Die vind ik ook heerlijk maar associeer ik niet perse met fris. De intense versie vind ik nog lekkerder.
Fris, energiek en kantoorvriendelijk:
Chanel - Chance au Tendre
Marc Jacobs - Daisy eau so fresh
Jimmy Choo - Llichit
anoniem_372700 wijzigde dit bericht op 03-03-2021 15:03
13.14% gewijzigd
zondag 28 februari 2021 om 09:48
Dat zijn vrij sterke geuren. Viktor en Rolf is nog het meest bloemig en heeft iets optimistisch.
Scandal vind ik echt mega zwaar. In ieder geval weinig kantoor vriendelijk, meer een avondje uit geur en je wil opvallen. Ik weet nog steeds niet wat ik van de geur vind. Soms is het te.
maandag 1 maart 2021 om 15:16
Nee daar heb je gelijk in. Maar ik houd ook eigenlijk helemaal niet van frisse geuren. Dus ik kan ook moeilijk tips geven eigenlijkStardustZiggy schreef: ↑28-02-2021 09:44Die vind ik ook heerlijk maar associeer ik niet perse met fris. De intense versie vind ik nog lekkerder.
Chanel - Chance au Tendre
Marc Jacobs - Daisy eau so fresh
maandag 1 maart 2021 om 15:41
For Her van Narciso Rodrigues, heeeeerlijk, ik zou erin kunnen baden, ik gebruik al jaren geen ander parfum, kan gewoon niets vinden dat lekkerder ruikt tot nu toe.
Helaas zijn andere heerlijke (klassieke) geuren van formule veranderd en lijken niet eens meer op dat wat het ooit was. (bv de Paloma Picasso edp en de JPG).
Je zou misschien kunnen overwegen om eerst een paar proefjes/samples te bestellen, bij eausoyou en notino heb ik al eens proefjes gekocht. Beter dan een grote fles kopen en je vindt het niet lekker ruiken.
Succes!
Helaas zijn andere heerlijke (klassieke) geuren van formule veranderd en lijken niet eens meer op dat wat het ooit was. (bv de Paloma Picasso edp en de JPG).
Je zou misschien kunnen overwegen om eerst een paar proefjes/samples te bestellen, bij eausoyou en notino heb ik al eens proefjes gekocht. Beter dan een grote fles kopen en je vindt het niet lekker ruiken.
Succes!
woensdag 3 maart 2021 om 11:10
Fragrantica is een fijne site waar je ook kan zoeken op geurnoten.
https://www.fragrantica.nl/zoeken-op-noot/
woensdag 3 maart 2021 om 13:09
Goeie, de internationale versie vind ik nog uitgebreider en heeft heel reviews. Er is ook een forum waar zowat elke week wel om tips voor een frisse geur wordt gevraagd.rieneke schreef: ↑03-03-2021 11:10Fragrantica is een fijne site waar je ook kan zoeken op geurnoten.
woensdag 3 maart 2021 om 14:44
woensdag 3 maart 2021 om 14:48
lizenlotte schreef: ↑03-03-2021 14:44Die vind ik dus alles behalve wat to vraagt, enorm zwaar door de wierook en turkse roos die er in zitten.
Dat valt goed mee hoor. Ruikt enorm lekker!
woensdag 3 maart 2021 om 15:00
Als ik de reviews zo lees, is het vast enorm lekker maar ik lees ook woorden als powerhouse, strong, overwhelming, dramatic, intimidating, divine, sexy, statement making, dark, gothic, fruity, luxury, magic etc.
Misschien iets voor mij maar als ik TO lees, vermoed ik niet voor haar. Kan er helemaal naast zitten.
Wel leuk om jullie voorkeuren te lezen. Er liep hier ooit een parfum topic. Jammer dat dat er niet meer is.
Wat draagt iedereen? Vandaag heb ik Llichit van Jimmy Choo op, een energieke en toch subtiele geur. Redelijk veilig, tikkeltje flirtigerig. Blijft helaas niet lang hangen.
woensdag 3 maart 2021 om 15:30
@Lizenlotte, blijft Black Opium bij jou hangen? Bij mij vervliegt deze zo snel, zo jammer. Bij anderen vind ik hem erg lekker. Poison girl is ook zo heerlijk zoet.
Mijn geuren overdag: Chanel- Chance eau de parfum, beetje zakelijk en soms de au tendre versie, die is wat vriendelijker. Soms ook Molecule01 of Balanciaga Paris. Zomers draag ik veel Daisy eau so fresh, zeker bij > 30 graden.
Maar nog blijer word ik van zoete geuren. La Belle van JPG en vooral de parfum versie zijn favoriet. La nuit tresor a la folie van Lancome, Girl of Now van Elie Saab, LVEB Eclat, Velvet Teddy en Crème de Nude van Mac en Wood sage & Sea Salt van Jo Malone wissel ik af.
Laatste ontdekking is een goedkope van Ariana Grande - Cloud. Dat schijnt een dupe te zijn van een andere dure geur. Geen idee hoe die ruikt maar deze heeft wel wat.
Mijn geuren overdag: Chanel- Chance eau de parfum, beetje zakelijk en soms de au tendre versie, die is wat vriendelijker. Soms ook Molecule01 of Balanciaga Paris. Zomers draag ik veel Daisy eau so fresh, zeker bij > 30 graden.
Maar nog blijer word ik van zoete geuren. La Belle van JPG en vooral de parfum versie zijn favoriet. La nuit tresor a la folie van Lancome, Girl of Now van Elie Saab, LVEB Eclat, Velvet Teddy en Crème de Nude van Mac en Wood sage & Sea Salt van Jo Malone wissel ik af.
Laatste ontdekking is een goedkope van Ariana Grande - Cloud. Dat schijnt een dupe te zijn van een andere dure geur. Geen idee hoe die ruikt maar deze heeft wel wat.