Permanent bij lang haar
zaterdag 22 december 2012 om 14:06
Ik zou dolgraag een permanent in mijn haar willen, maar heb best lang haar (bijna tot de bovenkant van mijn kont). Nu snap ik best dat ik dan geen enorme krullen hoef te verwachten, maar weet iemand of je wel slag er aan overhoudt? Aan kappers vragen heeft geen nut, want die raden het me af. Maar dat deden ze ook allen toen ik mijn haar wilde verven en ontkleuren. Maar dat is ook allemaal goed gelukt. Daarom vraag ik het hier
zaterdag 22 december 2012 om 14:08
http://gewooneenvraag.livejournal.com/9358212.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 22 december 2012 om 14:16
zaterdag 22 december 2012 om 14:35
@ullaa:
Mijn haar is net zo lang als dat van jou.
Ik weet dus uit ervaring dat de onderkant van zulk lang haar droog en broos is, goede verzorging nodig heeft. Ik geef mijn haar dat, het ziet er dan ook mooi, glanzend en gezond uit.
Geen haar op mijn hoofd (pun intended!) die er aan zou denken zoiets drastisch met mijn haar uit te voeren als een permanent. Dat is namelijk al niet goed voor kort haar, maar voor lang haar kan het desastreuze gevolgen hebben.
Aan jou de keuze: lang haar, maar dan zonder permanent, of permanent met het risico dat het afbreekt, je er heftig de schaar in moet laten zetten, enz....
Mijn haar is net zo lang als dat van jou.
Ik weet dus uit ervaring dat de onderkant van zulk lang haar droog en broos is, goede verzorging nodig heeft. Ik geef mijn haar dat, het ziet er dan ook mooi, glanzend en gezond uit.
Geen haar op mijn hoofd (pun intended!) die er aan zou denken zoiets drastisch met mijn haar uit te voeren als een permanent. Dat is namelijk al niet goed voor kort haar, maar voor lang haar kan het desastreuze gevolgen hebben.
Aan jou de keuze: lang haar, maar dan zonder permanent, of permanent met het risico dat het afbreekt, je er heftig de schaar in moet laten zetten, enz....
zaterdag 22 december 2012 om 14:36
zaterdag 22 december 2012 om 14:56
Hier ook ooit permanent in lang haar laten zetten. Ik wilde van die mooi grote krullen, maar de kapper raadde kleinere krullen aan omdat het anders binnen een maand uitgezakt zou zijn. Resultaat was een vreselijk schapenhoofd waar ik nog steedsmet het schaamrood op de kaken aan terug denk. Voor mij dus nooit, nooit meer permanent.
Als je er nog steeds van overtuigd bent dat je het wilt moet je het natuurlijk doen, maar ik denk dat de kappers en de reacties hier duidelijk zijn.
Als je er nog steeds van overtuigd bent dat je het wilt moet je het natuurlijk doen, maar ik denk dat de kappers en de reacties hier duidelijk zijn.
zaterdag 22 december 2012 om 15:15
Mijn haren waren net zo lang als die van jou en ook ik heb permanent laten zetten.
Ze hebben eerst een haaranalyse gedaan en mijn haar was 'goedgekeurd'
alleen het inzetten duurde al 2 uur ! en toen ik wegging had ik lichte krullen, maar na 1 x wassen bleven er slechts wat golven over ( gruwelijk ).
Ze hebben het een aantal weken later ( stom, stom, stom ) nogmaals over gedaan ( gratis ), maar wederom hetzelfde verhaal.
Afijn 6 uur ! kapper en ruim ¤ 150,- verder had ik dus zwaar beschadigd haar en heb ze dus afgeknipt......
Mijn advies; niet doen dus !
Ze hebben eerst een haaranalyse gedaan en mijn haar was 'goedgekeurd'
Ze hebben het een aantal weken later ( stom, stom, stom ) nogmaals over gedaan ( gratis ), maar wederom hetzelfde verhaal.
Afijn 6 uur ! kapper en ruim ¤ 150,- verder had ik dus zwaar beschadigd haar en heb ze dus afgeknipt......
Mijn advies; niet doen dus !
zaterdag 22 december 2012 om 17:08
zaterdag 22 december 2012 om 17:46
Ik heb dit gehad toen ik 15 jaar was, een tweetal keer, de eerste keer werd het een beetje in laagjes geknipt om de krullen beter te laten uitkomen, het waren mooie golvende krullen. Je kunt meestal ook de soort krul wel zelf kiezen.
De tweede keer is het niet bijgeknipt en dit is ook prima verlopen. Een echte grote krullenbol zal je wel niet krijgen denk ik. Maar mooie krullen kan zeker wel.
De tweede keer is het niet bijgeknipt en dit is ook prima verlopen. Een echte grote krullenbol zal je wel niet krijgen denk ik. Maar mooie krullen kan zeker wel.
zaterdag 22 december 2012 om 21:32
quote:ladytruckster schreef op 22 december 2012 @ 15:34:
Permanent?
Werkelijk?
Bestaat dat nog?
De kapper in het verzorgingstehuis zet wekelijks vele permanenten.
Tegenwoordig heb je niet alleen meer de schapenkrullen,maar je kan je haar ook op dikke rollers laten zetten waardoor de krul grof is. Of alleen een jetting laten doen
om je model er goed in te houden en volume aan het haar te geven
Permanent?
Werkelijk?
Bestaat dat nog?
De kapper in het verzorgingstehuis zet wekelijks vele permanenten.
Tegenwoordig heb je niet alleen meer de schapenkrullen,maar je kan je haar ook op dikke rollers laten zetten waardoor de krul grof is. Of alleen een jetting laten doen
om je model er goed in te houden en volume aan het haar te geven
zaterdag 22 december 2012 om 21:33