Mode & Beauty alle pijlers

Permanent bij lang haar

22-12-2012 14:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dolgraag een permanent in mijn haar willen, maar heb best lang haar (bijna tot de bovenkant van mijn kont). Nu snap ik best dat ik dan geen enorme krullen hoef te verwachten, maar weet iemand of je wel slag er aan overhoudt? Aan kappers vragen heeft geen nut, want die raden het me af. Maar dat deden ze ook allen toen ik mijn haar wilde verven en ontkleuren. Maar dat is ook allemaal goed gelukt. Daarom vraag ik het hier
http://gewooneenvraag.livejournal.com/9358212.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou er ook niet aan beginnen. En al helemaal niet omdat je je haar hebt ontkleurd. Zet er dan maar meteen de schaar in.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Niet doen. Als het al "pakt" dan heb je fijne krullen nodig, dus een enorme pluizenbos waarschijnlijk.

Waarom laat je geen ronde lagen knippen?? Dan heb je ook een beetje slag.erin...
Nee, ga vooral niet naar de kapper luisteren....wat weet die nou over haar?
Ik heb een vriendin die een soort permanent of watergolf ofzo in haar lange haar heeft laten zetten. Ze is er zelf blij mee, maar ik vind het niet echt mooi. Ze heeft nu een soort droog, ontploft schapenkapsel als je het mij vraagt. Maar goed, ze vindt het zelf prachtig, dus ik ben blij voor haar.
@ullaa:

Mijn haar is net zo lang als dat van jou.

Ik weet dus uit ervaring dat de onderkant van zulk lang haar droog en broos is, goede verzorging nodig heeft. Ik geef mijn haar dat, het ziet er dan ook mooi, glanzend en gezond uit.

Geen haar op mijn hoofd (pun intended!) die er aan zou denken zoiets drastisch met mijn haar uit te voeren als een permanent. Dat is namelijk al niet goed voor kort haar, maar voor lang haar kan het desastreuze gevolgen hebben.

Aan jou de keuze: lang haar, maar dan zonder permanent, of permanent met het risico dat het afbreekt, je er heftig de schaar in moet laten zetten, enz....
Ik zou als ik jou was maar naar je kapper luisteren, hier kan inderdaad een schaar in na deze combi! En een keer ontkleuren kan misschien nog wel, maar houd je er rekening mee dat je dat elke 4 weken kan gaan doen? En dan is je haar binnen no-time dood. Zonde.
Hier ook ooit permanent in lang haar laten zetten. Ik wilde van die mooi grote krullen, maar de kapper raadde kleinere krullen aan omdat het anders binnen een maand uitgezakt zou zijn. Resultaat was een vreselijk schapenhoofd waar ik nog steedsmet het schaamrood op de kaken aan terug denk. Voor mij dus nooit, nooit meer permanent.

Als je er nog steeds van overtuigd bent dat je het wilt moet je het natuurlijk doen, maar ik denk dat de kappers en de reacties hier duidelijk zijn.
Een spiraalpermanent werkt ook niet Saaar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn haren waren net zo lang als die van jou en ook ik heb permanent laten zetten.

Ze hebben eerst een haaranalyse gedaan en mijn haar was 'goedgekeurd' :-) alleen het inzetten duurde al 2 uur ! en toen ik wegging had ik lichte krullen, maar na 1 x wassen bleven er slechts wat golven over ( gruwelijk ).

Ze hebben het een aantal weken later ( stom, stom, stom ) nogmaals over gedaan ( gratis ), maar wederom hetzelfde verhaal.

Afijn 6 uur ! kapper en ruim ¤ 150,- verder had ik dus zwaar beschadigd haar en heb ze dus afgeknipt......

Mijn advies; niet doen dus !
Permanent?

Werkelijk?

Bestaat dat nog?
Werkt een boel vlechtjes in je haar doen, en daar een nacht mee slapen niet?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb vroeger (begin jaren 90) spiraalpermanent

gehad. Ook lang haar en niet in laagjes. Het krulde prima. Vond het toen erg mooi

Het liet alleen wel duidelijk zijn sporen na. Heb er daarna wel weer een flink stuk af moeten laten knippen om het weer gezond te krijgen.
Ik heb dit gehad toen ik 15 jaar was, een tweetal keer, de eerste keer werd het een beetje in laagjes geknipt om de krullen beter te laten uitkomen, het waren mooie golvende krullen. Je kunt meestal ook de soort krul wel zelf kiezen.

De tweede keer is het niet bijgeknipt en dit is ook prima verlopen. Een echte grote krullenbol zal je wel niet krijgen denk ik. Maar mooie krullen kan zeker wel.
quote:ladytruckster schreef op 22 december 2012 @ 15:34:

Permanent?

Werkelijk?

Bestaat dat nog?

De kapper in het verzorgingstehuis zet wekelijks vele permanenten.

Tegenwoordig heb je niet alleen meer de schapenkrullen,maar je kan je haar ook op dikke rollers laten zetten waardoor de krul grof is. Of alleen een jetting laten doen

om je model er goed in te houden en volume aan het haar te geven
quote:Nouschi schreef op 22 december 2012 @ 15:13:

Een spiraalpermanent werkt ook niet Saaar?

Dan moet je al zulk gezond en stevig haar hebben. Zeker geen fijn en ontkleurd haar.

Dan is zelfs '1 keer proberen' helaas al funest voor het haar.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven