Mode & Beauty alle pijlers

Permanente eyeliner

15-02-2012 20:09 27 berichten
Iemand tips en/of ervaring hiermee? Waar naast de kleur nog meer op te letten.

Wat is een mooie kleur voor iemand met lichtblauwe ogen en donker bruin haar. De kleur van het gezicht is niet heel erg bleek maar door couperose soms wel wat rood.

Zwarte eyeliner is geen optie omdat dit te hard maakt in het gezicht.

Hoor graag reacties.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kleur gebruik je nu?
Fel blauw natuurlijk!
Ik heb donkerbruin en vind het echt ideaal, het zit al bijna 5 jaar en mooi strak. Ik heb donkerbruin en alleen boven (anders maakt het zo hard bij mij) Pas wel op dat het op dat moment niet te warm is. Bij mij liep het verdovingsspul in mijn ogen met als gevolg 'laserogen' Auw!
Nu gebruik ik blauw maar dat is meer een gewoonte geworden.

Donkerbruin.... deze kleur potlood heb ik ook al eens geprobeerd en toen vroeg iedereen mij of ik ziek was haha.
Doe je ook een randje om je lippen?
Waarom experimenteer je niet eerst met vloeibare eyeliners om te kijken welke kleur en vorm jou goed staat?
quote:eleine schreef op 15 februari 2012 @ 21:31:

Waarom experimenteer je niet eerst met vloeibare eyeliners om te kijken welke kleur en vorm jou goed staat?

Heb wel wat verschillende kleuren oogpotloden geprobeerd maar ik kan het bij mezelf niet zo heel goed beoordelen.

Op diverse sites lees ik ook iets over de kleur van de eyeliner en de kleur van je ogen, dat het mooi is als dit overeenkomt
Ik zou een schare (hele goede!) vriendinnen bijeen trommelen en dan eens lopen knoeien met eyeliner. Dan kunnen zij het voor je beoordelen.

Of vraag het eens bij de Douglas oid.
Door wie laat je dat doen? Ik heb het ook wel eens overwogen, maar ik heb nog nooit mooie resultaten gezien.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
quote:shakenandstirred schreef op 15 februari 2012 @ 21:46:

Door wie laat je dat doen? Ik heb het ook wel eens overwogen, maar ik heb nog nooit mooie resultaten gezien.

Ik heb haar jaren geleden gevonden via google en zij stond ook op marktplaats met hele goede recensies.

Ik moet er wel een stukje voor rijden maar heb het er wel voor over. Heb voor een volgende keer een vriendin gevraagd met me mee te gaan omdat het met de trein iets te ver weg is. En we gaan gelijk een dagje naar Rotterdam, gezellig. Komen we ook niet elke week.
Als ik jou was zou ik me laten adviseren bij de persoon die 't gaat zetten, zij hebben er zoveel ervaring mee dat ze vaak wel weten wat wel en niet mooi is! en ze kan natuurlijk ook voor jou eerst iets voor proef met potlood of eyeliner doen.

persoonlijk zou ik het qua kleur een beetje neutraal houden, dan kan je er evt. met gewone make-up altijd nog een kleur bij aanbrengen als je daar zin aan hebt!

ik heb zelf een aantal jaren geleden m'n wenkbrouwen laten doen, en ook m'n onderste oogleden, de wenkbrauwen vond ik erg mooi geworden, alleen zijn helaas al wel weer toe aan een bijkleuring, ik moet ze nu toch telkens wel weer bijtekenen, maar m'n onderste oogleden zou ik nooit weer laten doen, ten eerste omdat dit bij mij niet helemaal goed is gegaan, de inkt is te ver "doorgelekt" en nou zit er een stipje onder m'n ooglid.. dus daar doe ik altijd wel gewoon make-up over, en ik vind ook dat als ik geen make-up extra bij op doe dat ik er nog een beetje slaperig/ziek uitzie, dus die onderste oogleden had ik net zo goed niet hoeven doen..
Ik wil ook vragen aan haar wat zij adviseert maar ik dacht ik orienteer me alvast en wie weet heeft iemand nog wel tips. Het ging me niet alleen om de kleur.

Ik heb een maand of 5 geleden wenkbrauwen laten zetten en bij mij is de kleur ook al wat vervaagd maar ga deze bij laten kleuren als ik de eyeliner laat zetten. Toch vind ik dat als ik wakker word en in de spiegel kijk, ik er niet meer zo slaperig/kaal uitzie als voorheen. Misschien lijkt het wat vervaagd nadat ik me heb opgemaakt. Op mijn blote billen gezicht valt het eigenlijk reuze mee en voel me met mijn pmu wenkies niet zo kaal meer.

Hoe veel jaar geleden heb jij je wenkbrauwen laten zetten? Ik heb begrepen dat je om de 2 a 3 jaar weer kan bij laten kleuren.
Wenkbrauwen??? Want die heb je zelf niet?
@celine, ik weet eigenlijk niet eens meer precies hoe lang geleden ik m'n wenkbrauwen heb laten doen, denk een jaar of 3 geleden, maar het is idd wel waar dat je niet meer zo'n blote billen gezicht hebt, als je bijv. gezwommen hebt, of een keer geen zin in make-up hebt!

ik denk dat het bij mij ook een kwestie is geweest van eraan gewend raken, het is nu natuurlijk alweer heel lang normaal dat ik duidelijke wenkbrauwen heb!

@ spectral, ik heb wel wenkbrauwen, maar de haren zijn jammergenoeg zo dun en licht dat je ze haast niet ziet, dus ze moesten altijd getekend worden, maar als je dan eens gaat zwemmen of na het sporten gaat douchen, of gewoon geen zin hebt om make-up op te doen heb je direct geen wenkbrauwen meer!!
Ik heb blond haar, blauwe ogen en heb voor een donkerbruin lijntje gekozen. Lijkt zwart, maar zwart was bij mij echt te hard. Ik zou het wel een een 'natuurlijk' kleurtje houden en geen blauw of groen. Misschien via google/afbeeldingen dat je wat voorbeelden kan zien.

Zelf ben ik nog steeds mega blij dat ik het ooit heb laten doen. Ideaal!
nee, dat is zo nep en viezig.

Gewone make-up is afdoende.
Ik heb toevallig een aantal dagen geleden permanente wenkbrauwen laten zetten, dmv hairstroke manier..

Erg mooi, niet zoals vroeger van die oridinaire dikke strepen, men ziet het bij mij zelf niets eens (dat het nep is).

Enfin, wel 1 probleem; na de behandeling kreeg ik korstvorming (schijnt normaal te zijn) en er is al een heel stuk 'weg' (schijnt ook normaal te zijn, vandaar dat je nog een nabehandeling krijgt om te kijken wat er van overblijft en dit te rectificeren).

Maar toch.. Ik vind het wel jammer.. Misschien moet het straks helemaal overnieuw..

Iemand daar ervaringen mee?
Een vriendin van mij heeft zo'n permanente eyeliner laten zetten en ik moet zeggen dat ik het heel mooi vind. Of eigenlijk zie ik het verschil niet tussen nu en toen ze het nog zelf deed met gewone make-up.

In jouw geval zou ik kiezen voor grijs of bruin als zwart te hard is. Maar geen blauw. Ik heb nog nooit iemand gezien bij wie ik blauwe eyeliner of mascare mooi vind.

Waar het verhaal vandaan komt dat je eyeliner dezelfde kleur als je ogen moet hebben weet ik niet, maar ik adviseer je wel daar niet al te hard in te geloven.

Als je dan toch je blauwe ogen mooi wil laten uitkomen kun je eens proberen om oogschaduw in een tegenovergestelde kleur te gebruiken. Bij blauw kunnen bijv goudtinten heel mooi zijn. Juist door het contrast wordt het blauw nog blauwer.
Paar jaar geleden ook een eyeliner lijntje laten zettten. Ben er nooit heel tevreden over geweest, het lijntje vind ik niet ver genoeg doorlopen naar beneden ( richting mijn ooghoek) en het moest ook nog twee keer bijgewerkt worden. Ben wel blij dat ik iets op mijn ogen heb als ik geen make-up op heb. Dus nog steeds elke morgen met een potloodje.

Ik had trouwens na het tatoeeren dat mijn oogleden enorm opzwelden, ik was daarna echt niet in staat geweest om te gaan winkelen, dus hou dat in je achterhoofd.
Ik heb permanente eye-liner laten zetten, boven en onder, en ben er wel tevreden over. Tip: laat het op een betrouwbaar adres doen. Ook bij iemand die regelmatig door de GGD wordt gecontroleerd. Goedkoop is meestal duurkoop.

Verder: je oogleden zwellen inderdaad op, je ziet er een paar dagen gewoon niet uit. Daarna komen er korstjes op die er af vallen. Hier niet aan krabben, direct water op gooien, of make-up op smeren. Je mag je echt na een week pas weer op maken. Ook geen zonnebanken of in de felle zon, tot het genezen is.

En waar ik ben gegaan is een herhaling om de puntjes op de i te zetten nodig. Dus heb je een maand later weer hetzelfde ritueel voor een week.

Maar het is het wel waard. Het scheelt echt een hoop werk dat je die make-up al hebt zitten en als lenzendrager is het voor je ogen ook fijner.
Tja je kan alleen nooit denken, vandaag maar eens geen makeup....
quote:spectral schreef op 18 februari 2012 @ 14:28:

Tja je kan alleen nooit denken, vandaag maar eens geen makeup....Dat vind ik niet erg.
Ik heb het jaren geleden ook laten doen, maar heel subtiel en zo dun mogelijk. Bijtekenen kun je dan altijd nog doen, weghalen niet.

Tip: laat het nooit zwart maken, maar kies een natuurlijke kleur. Dat staat een stuk zachter.
Thanks voor jullie reacties

@ annabel; ik had hetzelfde met mijn pmu wenkbrauwen. Na dat de korsten verdwenen, verdwenen ook stukjes pmu maar dat is weer mooi bijgewerkt. Het vervaagt minstens 50 % heb ik begrepen. Ik hoop dat het nu na de 2e behandeling wel wat langer blijft zitten. Ik was al op de hoogte van een nabehandeling want dat was mij al verteld.

@ Niekie en Beauke: hoelang is het geleden dat jullie de eyeliner hebben laten zetten? Ben heel benieuwd hoelang het mooi blijft. De een zegt 2 jaar, de ander 5 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven