Mode & Beauty alle pijlers

Prangende BH-vraag.

04-08-2012 16:45 76 berichten
Viva ladies, ik heb een vraag.

Ik draag al jaren geen BH, ik vind dat die dingen rot zitten, ik hou niet van strakke bandjes, cups met vulling, beugelbh's enzo.Gelukkig zijn mijn borsten nog stevig en staat het onder een niet al te dun shirtje niet lelijk ofzo. Een Ah- bra vind ik TE lelijk.

Daarom draag ik onder shirtjes die vragen om een bh vaak zo'n triangelbikini bovenstukje, dat zit tenminste niet zo irritant.

Een hemdje met "ingebouwde" bh heb ik al geprobeerd maar vind ik ook niet prettig, daarbij heb je dan gelijk een hemdje aan wat dan niet leuk of nodig is onder een shirtje.

Iemand van jullie een goede tip voor een bh die wel geschikt zou zijn voor al mijn eisen.
Alle reacties Link kopieren
Lucky you. Als ik met mijn F-cup bh-loos ga sla ik er Popeye mee aan de grond als ik iets te enthousiast loop.

Ga eens bij een goede bh-winkel verschillende modellen passen. Er zijn er zoveel dat er vast wel eentje voor jou bij zit. Zou ik wel een speciaalzaak opzoeken, geen Livera of zo. Bij die speciaalzaken word je, vind ik, toch beter geholpen. Maar ik heb dan ook wel een cup waar je niet overal mee terecht kan.
quote:daydream schreef op 04 augustus 2012 @ 17:39:

[...]

Daar gaat het niet om.

Je ziet het wanneer iemand geen BH aan heeft. En dat vind ik gewoon niet netjes staan, ook niet bij heel mooie borsten.

+1

Heb je de topjes die hier worden genoemd al wel eens geprobeerd?
quote:Dickens schreef op 04 augustus 2012 @ 17:45:

Van die dekzwabbers, brrrrr. Thuis krijgen ze de vrijheid maar verder worden ze ingepakt.
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 17:35:

[...]

Foto!Wil graag een foto posten maar dan moet ik 'm eerst ergens in een fotoboek zetten voor ik een link kan plaatsen. En dat ga ik dus niet doen.
Ik heb ook een takkehekel aan beha's, maar ondanks dat ik kleine borsten heb draag ik er wel een naar werk, of uitgaan etc.etc. ik heb meestal een strapless beha, en die heb ik een maatje groter gekocht als dat ik nodig heb, dan zit het toch redelijk lekker, maar zodra ik thuis ben gooi ik dat kreng toch uit haha
Zonder beha de deur uit vind ik niet kunnen eerlijk gezegd. Je ziet t gewoon als iemand geen beha aan heeft. Niet charmant. En hoe groter de cup hoe minder charmant....

Wellicht zijn die topjes wat voor je? Ik draag altijd beugelbeha's, vind t prettig zitten. Maar heb ook zo'n woestaantrekkelijke aaaaah-bra. Draag m soms als ik ga slapen, vlak voor m'n menstruatie zijn m'n borsten heel gevoelig en dan word ik er wakker van. Ik vind t geen gezicht dat ding, maar comfortabel is t wel. Is dat geen idee?

Edit: die vind je te lelijk voor woorden (snap ik)
quote:kanon schreef op 04 augustus 2012 @ 17:47:

[...]

+1

Heb je de topjes die hier worden genoemd al wel eens geprobeerd?Nee die topjes heb ik nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel prettig. Maar worden je borsten daar niet platter van?
quote:babseflaps schreef op 04 augustus 2012 @ 17:59:

die heb ik een maatje groter gekocht als dat ik nodig heb, dan zit het toch redelijk lekker, maar zodra ik thuis ben gooi ik dat kreng toch uit haha

Als je een maat grotere cup heb gekocht dan je nodig hebt kan hij onmogelijk mooi zitten omdat de cups dan gaan rimpelen en dat ziet er niet uit.

Als je de omvang een maat groter hebt gekocht dan je nodig hebt gaat hij omhoog schuiven. of omlaag

Een te grote maat kan onmogelijk lekker zitten. Een echt goed passende bh die voel je (bijna) niet.

Ik heb echt nooit de behoefte om mijn bh uit te doen zodra ik thuis ben. Ze zitten gewoon lekker.
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 17:35:

[...]

Foto!
http://www.borstenforum.com/uploads/128 ... 587819.jpg

Oke, deze borsten zijn niet van mij maar mijn borsten zien er ongeveer zo uit, al ben ik 42 en de dame op de foto is iets jonger vermoed ik.
Ga naar een echte BH speciaalzaak en vertel daar je wensen en bezwaren en laat je daar goed adviseren. Misschien vind je er de oplossing, ik wel iig.
quote:roodpaars schreef op 04 augustus 2012 @ 18:18:

http://www.borstenforum.com/uploads/128 ... 587819.jpg

Oke, deze borsten zijn niet van mij maar mijn borsten zien er ongeveer zo uit, al ben ik 42 en de dame op de foto is iets jonger vermoed ik.Je hebt zulke borsten, draagt geen bh, en maakt je druk om foto's in een fotoboek te zetten?
Het maakt niet uit of je borsten mooi zijn of lelijk. Zonder bh op straat staat gewoon ordinair.

En je ziet het, altijd.

Ga eens naar een goede lingeriewinkel (dus geen hunkemuller of livera) en laat je goed opmeten, voorlichten en pas veel.

Er is nog zat te krijgen zonder beugel, zeker in jouw maat.

Verder is het een kwestie van gewenning.
quote:istar_ schreef op 04 augustus 2012 @ 18:26

Ga eens naar een goede lingeriewinkel (dus geen hunkemuller of livera).Lekker makkelijk gezegd! Hoe weet je wat een 'goede lingeriewinkel' is? Hangt er buiten een bordje aan de deur? En dat zijn dan zeker van die winkels die in geen 100 jaar iets verkopen, dus dat wat ze verkopen, is duur! 60 euro voor een bh en 30 voor een broekje, dankje de koekkoek.
Die topjes van Winkelfanaat hebben ze ook bij Zeeman,kosten 2,99 of 3,99 daar.

Vind het wel vreemd dat je de Ahbrahhhhhh lelijk vindt,maar die comfort nogwat van sloggie wel leuk?Zijn in mijn ogen bijna hetzelfde nl.

ik heb die belvilla bh's gekocht van de kijkshop,12,99 erg prettig dragen moet ik zeggen,en heb 85 D.

Als ik zou gaan sporten zou ik er 2 over elkaar dragen,net als de Ahbraaaa
quote:winkelfanaat schreef op 04 augustus 2012 @ 18:22:

[...]

Je hebt zulke borsten, draagt geen bh, en maakt je druk om foto's in een fotoboek te zetten?

Nee, ik maak me niet druk daarover, ik heb gewoon geen online fotoboek waarin ik ze kan plaatsen. En geen zin zoiets aan te gaan maken. Snap je?

Dan de discussie over wel of niet bh-loos de straat op gaan: ik heb ws. andere normen en waarden en ideeen dan sommige van jullie hier. Sorry maar zo ben ik.

Als je een maat grotere cup heb gekocht dan je nodig hebt kan hij onmogelijk mooi zitten omdat de cups dan gaan rimpelen en dat ziet er niet uit.

Als je de omvang een maat groter hebt gekocht dan je nodig hebt gaat hij omhoog schuiven. of omlaag

Een te grote maat kan onmogelijk lekker zitten. Een echt goed passende bh die voel je (bijna) niet.

Ik heb echt nooit de behoefte om mijn bh uit te doen zodra ik thuis ben. Ze zitten gewoon lekker.

Tja das persoonlijk he, de een vind het lekker zitten en de ander niet, maar ik heb wel van die zachte voorgevormdecups erin zitten, je ziet er geen bal van dat ie een maatje groter is als dat hoort[ik koop ze vaak bij Hunkenm.....
quote:charlottecharles schreef op 04 augustus 2012 @ 18:30:

[...]

Lekker makkelijk gezegd! Hoe weet je wat een 'goede lingeriewinkel' is? Hangt er buiten een bordje aan de deur? En dat zijn dan zeker van die winkels die in geen 100 jaar iets verkopen, dus dat wat ze verkopen, is duur! 60 euro voor een bh en 30 voor een broekje, dankje de koekkoek.

Beetje rondvrage, surfen en netwerken.

Bovendien heb ik liever 3 dure bh's die als gegoten zitten, en daardoor dus mooi en prettig, dan 10 goedkope bh's van de hema of H&M die vervolgens niet mooi en lekker dragen.

Dure BH's gaan overigens ook veel langer mee.

En kies je voor een neutrale kleur, dan kan je je broekjes wel gewoon bij de hema of livera oid halen
quote:istar_ schreef op 04 augustus 2012 @ 18:33:

[...]

Beetje rondvrage, surfen en netwerken.
quote:roodpaars schreef op 04 augustus 2012 @ 18:09:

[...]

Nee die topjes heb ik nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel prettig. Maar worden je borsten daar niet platter van?Nog 1 keer de bovenstaande vraag dan.
quote:daydream schreef op 04 augustus 2012 @ 18:42:

[...]

Nou ja zeg, zo raar is dat toch niet

Als een vriendin een mooie bh heeft vraag ik ook waar ze die vandaan heeft.
quote:roodpaars schreef op 04 augustus 2012 @ 18:31:

[...]

Nee, ik maak me niet druk daarover, ik heb gewoon geen online fotoboek waarin ik ze kan plaatsen. En geen zin zoiets aan te gaan maken. Snap je?

Dan de discussie over wel of niet bh-loos de straat op gaan: ik heb ws. andere normen en waarden en ideeen dan sommige van jullie hier. Sorry maar zo ben ik.Ja ik snap dat je daar geen zin in hebt. En verder moet je inderdaad lekker zelf weten of je je jongens de hele dag los laat lopen , als jij je er prettig bij voelt, moet je dat vooral doen. Maar wat was je vraag nou ook alweer??? Oh ja, je zocht een bh. Misschien kan je iets met de topjes?
quote:daydream schreef op 04 augustus 2012 @ 17:00:

Ben ik nou de enige die het er -ongeacht de cupmaat- niet uit vindt zien zonder BH? Geen probleem bij een sweater thuis op de bank, maar wanneer je de deur uitgaat is dat toch wel zo netjes?Oei, ik draag nooit een BH, want dat vind ik met mijn kleine borsten nergens voor nodig, maar ik vind mezelf best netjes verder.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:istar_ schreef op 04 augustus 2012 @ 18:59:

[...]

Nou ja zeg, zo raar is dat toch niet

Als een vriendin een mooie bh heeft vraag ik ook waar ze die vandaan heeft.

Oh op die manier. Ik dacht dat je daar 'rondvragen' mee bedoelde.

Bij 'netwerken' denk ik meteen aan zakelijke contacten.
quote:winkelfanaat schreef op 04 augustus 2012 @ 19:03:

[...]

Ja ik snap dat je daar geen zin in hebt. En verder moet je inderdaad lekker zelf weten of je je jongens de hele dag los laat lopen , als jij je er prettig bij voelt, moet je dat vooral doen. Maar wat was je vraag nou ook alweer??? Oh ja, je zocht een bh. Misschien kan je iets met de topjes?Vlgs mij heb ik daar al netjes op gereageerd, toch? Die topjes wil ik zeker proberen als ik nog antwoord krijg op de daarover door mij gestelde vraag: worden ze niet plat bij zo'n topje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven