Mode & Beauty alle pijlers

Pruik als mode accessoire

26-04-2019 10:02 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin iemand, in reactie op to, stelt dat het not done is om aan haar leerlingen te vragen hoe het kan dat deze de ene dag lang krullend haar heeft en de volgende dag een korte roze bob en vice versa is bij mij een vraag opgekomen namelijk; dragen jullie wel eens een pruik?

Ik heb heel snel uitgroei en het lijkt mij eigenlijk wel makkelijk om dan een pruik te kunnen dragen als ik de deur uit moet. Of een heel andere haarstijl voor een feestje.
Ik zag dat er online veel keus is rond de 100 euro.

De voordelen voor het dragen van een pruik kan ik wel bedenken maar zijn er ook nadelen?
Blijft het goed zitten? Hoe reageer je als de pruik niet goed zit of afwaait?
Ik zie nooit iemand met een pruik en ik zie heel wat mensen maar of er worden niet veel pruiken gedragen of ze zien er erg echt uit. Die Kardishian familie leden hebben steeds ander haar, zijn dat ook pruiken? Is het dragen van een pruik 'gewoon' aan het worden?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt op Youtube heel veel video's over mensen die pruiken dragen zowel voor de lol, om eigen haar te ontzien of omdat ze kalend zijn. Ik zou daar eens wat filmpjes kijken als ik jou was. Sowieos heb je daar ook veel reviews van goedkopere pruiken en blijken er soms best aardige tussen te zitten.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rond krullend haarstukje. Heb mijn haar meestal in een losse knot.
Met dat stukje erbij lijkt het net of ik net van de kapper kom. Heel handig als mijn dunne haar een dagje geen fut heeft.

Maar echt een pruik lijkt me vreselijk zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nooit. Lijkt me erg warm, broeierig en jeukend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets tegen nep, maar dat is persoonlijk. Ik zou niet iemand minder waarderen als zij een pruik draagt, alleen zou ik het om die reden niet willen dragen, tenzij daar een reden toe is, zoals kalend worden of mijn haar verlies.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden via Aliexpress een pruik gekocht voor maar €25. Ik had een verkleedfeestje en vond een pruik er wel leuk bij. Nou ik was aangenaam verrast! De pruik was van super kwaliteit (syntetisch haar) en aan de binnenkant zaten allerlei clipjes waarmee je hem vast kunt 'klikken'. Het enige lastige vond ik de haarlijn, op Youtube staan allerlei filmpjes over hoe je je pruik kunt plukken zodat de haarlijn echt lijkt. Alleen dat lukt me niet zo goed.

Ik kan me dus goed voorstellen dat iemand zo'n pruik dagelijks zou dragen, in een keer super vol glanzend mooi haar!
Alle reacties Link kopieren
Carnaval. De enige pruiken die écht lijken zijn de op maat handgemaakte van europees haar en dan op jouw gezicht geknipt. Maar toch zijn ze altijd mooier dan je eigen haar en alleen daarom al zie je het.

Wie loopt er namelijk elke dag met een modelwaardig kapsel? Niemand. Misschien Doutze.

In antwoord op je vraag: pruiken worden maar heel weinig gedragen door beroemdheden, maar haaraanvullingen wel vaak. Extensions, weaves enzovoorts.
Dan moet het maar zoals het kan
Staat voorop dat je het niet erg vindt dat iedereen kan zien dat je een pruik draagt. Voor alleen wat uitgroei vind ik het - persoonlijk - rigoureus. Voor een feestje vind ik het wat anders, doel is dan ook dat het opvalt lijkt me.

Voor dagelijks gebruik ga je dat verschil echt zien. Mijn moeder heeft een pruik gehad vanwege kanker en hoewel het een mooie pruik was en het niet veel verschilde van haar gebruikelijke kapsel zagen mensen het (in de positieve zin: wat zit je haar mooi, tot mensen die toen de bevestiging kregen dat ze zo ziek was). Ook een oom van man heeft een toupet en ik kan het niet 'unseen', zeg maar.

Maar goed, ik associeer pruiken niet direct met iets heel positiefs moet ik zeggen. Het is of vanwege kaalheid door ziekte of door ouder worden of dat je iets bedekken moet. Vooruit, alleen met carnaval, dan hoort het bij een kostuum.
Een pruik van 100 euro ziet er echt niet uit hoor. Dan is uitgroei beter.
Emma95 schreef:
26-04-2019 10:24
Ik heb een rond krullend haarstukje. Heb mijn haar meestal in een losse knot.
Met dat stukje erbij lijkt het net of ik net van de kapper kom. Heel handig als mijn dunne haar een dagje geen fut heeft.

Maar echt een pruik lijkt me vreselijk zitten.
heb je misschien een linkje naar een voorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel gaaf en ik zou zeker een hele pruiken verzameling hebben wanneer ik daarvoor het geld had. Ik heb weleens pruiken opgehad voor de lol, om te kijken hoe verschillende kleuren stonden. Een mooie realistische pruik is duur.


Ik heb wel clip in's gehad, maar dat telt denk ik niet echt?

Ik vind het niet not done om ernaar te vragen, zolang je het vriendelijk vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Zulk soort stukjes
https://www.simplywigs.co.uk/catalogsea ... =Scrunchie

Ik heb er eentje met elastiek en die zet ik met twee clips vast in mijn eigen haar.
Alle reacties Link kopieren
Die clip in dingen vind ik heel leuk! Niet voor mijn uitgroeiprobleem maar wel voor een feestje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pruik gehad, aangeschaft vanwege haarverlies door chemotherapie. En wat was dat zonde van mijn geld (zorgverzekering vergoedde maar een heel klein gedeelte)!
Ik vond het niet fijn zitten, ondanks dat het een hele dure pruik was die speciaal voor mij op maat gemaakt was.
Maar ik ken ook mensen die prachtige pruiken hadden (vanwege de chemo) en waarvan je echt niet zag dat het een pruik was. Maar dan is de prijs daar ook naar, zeker €1000 en geen €100.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pruik, aangeschaft vanwege haarverlies door chemo, staat ook ongebruikt in de kast. Het zit gewoon echt niet lekker.
Hij is wel mooi (maar was inderdaad ruim 1000 euro, geen 100).
Maar.... Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik me ook heel beroerd voelde, dus het gevoel om me even lekker op te tutten en die pruik op te zetten was er ook totaal niet.

Als je het geld hebt en het lijkt je wat dan probeer je het toch gewoon?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
27-04-2019 07:05

Als je het geld hebt en het lijkt je wat dan probeer je het toch gewoon?
Precies, dat wou ik eigenlijk ook zeggen
Alle reacties Link kopieren
Het is tegenwoordig mode om een pruik te krijgen mensen als Kim K doen niks anders en vrijwel alle popsterren en je ziet amper het verschil. Ik haal ze zelf bij bij wigmode.com dat is de beste op het gebied van haar en ze geven top service want je krijgt je gratis hairstyliste online erbij. denk zeg het even en nog succes
Alle reacties Link kopieren
Patty Brard schijnt ook een pruik te dragen omdat ze van zichzelf heel dun haar heeft. En Barbie natuurlijk :-)

Het lastigste is wat mij betreft om er een uit te zoeken op basis van plaatjes en kleurcodes.
Ik schrok zelf toch wel hoe nep de haren er uitzagen, heel glimmend en stijl. En dat waren hele dure.
in de prijsklasse 100 euro heb je waarschijnlijk geen mooie ‘lace front’ of een scheiding die je zelf kan aanpassen.
Je voelt pruiken altijd zitten, ook die van betere kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Op ebay en Marktplaats kan je ze ook kopen, vaak van mensen die er een gekocht hebben voor na de chemo maar uiteindelijk niet of nauwelijks gebruik van hebben gemaaakt
In de black hair community zijn pruiken en sew-ins heel normaal, als protective hairstyling, omdat kroes haar kwetsbaar kan zijn. Verder heb ik wat Joodse collega’s (ik werk soms in Amstelveen) die altijd een pruik dragen. Die geven daar ook flink (veel en veel meer dan €100) geld aan uit, en laten ze vaak uit New York of Antwerpen komen. Maar ik zie het meestal toch wel.

Overigens is een pruik niet persé minder werk hoor, je bent ontzettend veel tijd kwijt met het invlechten van je haar, zorgen dat je een mooie scheiding hebt en al dat soort dingen.
Het zit warm en niet echt prettig en als je een pruik hebt van synthetisch haar gaat de onderkant na een tijdje filten door wrijving op de schouders. Dat ziet er niet uit en met langer haar gaat dat uiteraard veel sneller.
IK vond een pruik niet veel werk. Je spoelt het uit en laat het op de houder drogen en zo ongeveer twee keer in de week was je het. Je moet wel even opletten hoe je dat doet en wassen met pruikshampoo en verder moet je uit de buurt blijven van stoom zoals tijdens het koken. Dat vinden ze niet leuk
In de zomer is het te warm.
Maar in de winter lijkt het me wel een goed alternatief voor een bad hair day.
In een FAQ heb ik gezien dat het best wel aardig kan zijn.

Pas geverfd haar ziet er ook onnatuurlijk uit.
Ik twijfel. Lijkt me wel leuk om een ander kapsel via een pruik uit te proberen.

Een tijdje geleden een film gezien waarbij een vrouw naar een kapper ging.
Met een plaatje en haar vriendin haar dwong om terug te gaan naar de kapper omdat het geen gezicht was.
Grappig dat de kapper het plaatje nog had. Het aan de vriendin liet zien.
Het naast het hoofd werd gehouden. Het 100% was zoals gevraagd. Een exacte kopie van de foto had gemaakt. :biggrin:
Ik geloof dus dat je een pruik wel met zorg moet kiezen.
Niet alle pruiken staan je.
In antwoord op je vraag: pruiken worden maar heel weinig gedragen door beroemdheden, maar haaraanvullingen wel vaak. Extensions, weaves enzovoorts.
Ik lees dit nu pas. Dit is niet waar hoor, beroemdheden dragen juist heel veel pruiken. Van Beyoncé tot Dolly Parton, Kylie Jenner, Keira Knightley, Jesse J en menig Amerikaans nieuwslezer dragen allemaal pruiken. Geen haarstukjes of extensions. Pruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven