Mode & Beauty alle pijlers

Puistjes en mee-eters!

24-01-2010 22:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar maanden steeds meer last van puistjes en (veel) mee-eters. In de pubertijd had ik heel soms een pukkeltje maar verder nergens last van. Ik heb een lastige huid; heb soms last van exceem op mijn gezicht waarvoor ik hormoonzalf heb gekregen. Deze zalf is heel vet en dat zou de oorzaak kunnen zijn, maar eigenlijk heb ik daar mijn twijfels over....

Ik heb al een aantal producten geprobeerd maar niets heeft nog geholpen. Weet er iemand een wondermiddeltje wat het op zijn minst vermindert? Ik heb van mezelf een droge huid en meestal drogen die zalfjes mijn huid nog meer uit....

Suggesties zijn van harte welkom!
Deze wat vaker gebruiken? :

Diegene die jou die hormoonzalf voorschrijft (huisarts, dermatoloog) vragen om een zalfje tegen die pukkels/onzuiverheden?

Meestal werkt een salicylzalf/crème wel heel goed tegen puistjes.

Zijn de plekken met exceem wel minder geworden door die hormoonzalf?
Als je eczeem en puistjes hebt, zou ik je aanraden om eens naar de dermatoloog gaan. Misschien is veranderen van anticonceptie ook een idee? Je kunt misschien de diane pil gaan proberen...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Quinty schreef op 24 januari 2010 @ 22:42:

Diegene die jou die hormoonzalf voorschrijft (huisarts, dermatoloog) vragen om een zalfje tegen die pukkels/onzuiverheden?

Meestal werkt een salicylzalf/crème wel heel goed tegen puistjes.

Zijn de plekken met exceem wel minder geworden door die hormoonzalf?Ja, die gaat helemaal weg als ik de zalf op doe. Smeer de zalf ook maar 1/2 keer per week op.
quote:Chocolate87 schreef op 24 januari 2010 @ 23:07:

[...]Ja, die gaat helemaal weg als ik de zalf op doe. Smeer de zalf ook maar 1/2 keer per week op.Heel goed, want hormoonzalf moet je wel voorzichtig mee zijn!
Black African Soap
quote:Quinty schreef op 24 januari 2010 @ 23:08:

[...]

Heel goed, want hormoonzalf moet je wel voorzichtig mee zijn!

Ja ik wet het, het vervelende is dat de exceem terug komt als ik niet smeer. Daardoor blijf ik dus vette créme op mn gezicht smeren wat volgens mij niet echt bevorderend is voor mn huid...

Ik zal de pads van nivea eens proberen! Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven