Mode & Beauty alle pijlers

Rode gloed haar

29-07-2024 08:36 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na al 20 jaar ofzo mijn haren geblondeerd te hebben heb ik een paar dagen geleden geprobeerd mijn haar te verven in mijn eigen donkerblond/lichtbruine haarkleur. Ik dacht mezelf geld zo te besparen voor kapper en verf als ik naar mijn eigen kleur zou teruggaan.
Verf gehaald bij een speciaalzaak. Overleg gehad daar. En uitgekomen op midden goud koperblond. Koper omdat het anders groen zou uitslaan. Ik heb nog gevraagd of het niet oranje zou worden omdat ik best veel roodtint in mijn haar had maar dat zou ivm het blonderen eerst niet gebeuren.
Dus wel.. ik heb prachtig koperdonkerond haar. Er zit echt een rode gloed overheen. Het is niet lelijk maar het past niet bij mij.
Zaterdag teruggeweest en kleurconditioner gekregen maar dat helpt echt helemaal niks. Kinderen schieten steeds in de lach als ze me zien🙄
Kapper is lastig omdat ik eigenlijk het budget niet heb en omdat ik over twee dagen op vakantie ga.
Ik las iets over anti rood shampoo? Helpt dat?
Ik ga straks weer terug naar de winkel voor advies maar misschien heeft iemand ooit hier hetzelfde probleem gehad en een oplossing gevonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon op vakantie gaan en kijken wat zon/chloor/zout water met mijn haar doet. Grote kans dat alles wat je nu nog probeert toch tevergeefs is.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.haarspullen.nl/nl/fanola-no ... ampoo.html

Fanola die is echt fijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij moest het gewoon uitgroeien. Nooit meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
29-07-2024 08:42
Ik zou gewoon op vakantie gaan en kijken wat zon/chloor/zout water met mijn haar doet. Grote kans dat alles wat je nu nog probeert toch tevergeefs is.
Dit! Waarschijnlijk is de rode gloed na je vakantie verdwenen. Ik zou er niets aan doen nu. Straks ga je er van alles aan doen en kom je terug van vakantie met een groene gloed!
Nu zo laten, kijken hoe het is na je vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga de hele vakantie waarschijnlijk geen zwembad of zee zien. Bergen en steden. Ik weet dus niet of dat veel doet😕
Alle reacties Link kopieren Quote
Antiroos shampoo dus geen anti rood :lol:
Antiroos trekt rood uit je haar
Dus stoppen met je dure middeltjes en naar Kruidvat voor de goedkoopste antirooS shampoo
Alle reacties Link kopieren Quote
In nagenoeg alle haarverven zit veel te veel rood. Dat is ook nog het bestanddeel dat het eerst pakt en het langst blijft zitten. Ik schat dat je de beste kans maakt bij een kapper die zelf mengt en dan alleen astinten gebruikt (als dat bestaat).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou toch echt naar de kapper gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet risico durven lopen dat het straks erger wordt. (Liever een rode gloed dan een groene!)
Ik zou het persoonlijk zo laten of toch naar de kapper gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kinderen vinden veel van wat hun moeder doet natuurlijk raar, dat is niet echt een graadmeter.

Ik zou me er maar niet al teveel van aantrekken en lekker op vakantie gaan. Ik wilde vroeger juist graag dat die felrode gloed lang bleef zitten en dat gebeurde nooit. Ik geef het 1 a 2 weken, dan is het ergste eraf.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
In goud en koper zit beide een rode gloed. Je gaat mij niet vertellen dat je niet weet wat wat goud en koper betekent. Blijkbaar is er iets niet goed gegaan tijdens dat gesprek bij de drogist want men heeft blijkbaar begrepen dat je strawberry blond haar wilde., anders hadden zij waterstofperiode en een astint geadvieerd. Daarnaast gaat bruin haar bij bleken van bruin naar rood naar blond en is dat thuis bijna niet te doen.

Ik zou zeggen terug naar de kapper, van zilvershampoo gaat op bewust rood-blond geverfd haar niet zo veel doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh, is er gewoon een oplossing voor rode gloed??
Ik heb het van nature. Zou dus antiroos shampoo werken?
:kneel:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog eens teruggegaan. Ze hadden me een koper tint gegeven om te voorkomen dat het groen zou worden. Wat blijkbaar snel kan gebeuren als je geblondeerd haar bruin verft.
In mijn geval echter te veel koper want rood haar.
Ik heb nu een as midden blonde kleur erover gedaan. Erger kon toch bijna niet. De rode gloed is grotendeels eruit. Alleen buiten zie je nog wat. Als de zon erop schijnt. Na de vakantie kijk ik wel verder hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
29-07-2024 19:37
Ik ben nog eens teruggegaan. Ze hadden me een koper tint gegeven om te voorkomen dat het groen zou worden. Wat blijkbaar snel kan gebeuren als je geblondeerd haar bruin verft.
In mijn geval echter te veel koper want rood haar.
Ik heb nu een as midden blonde kleur erover gedaan. Erger kon toch bijna niet. De rode gloed is grotendeels eruit. Alleen buiten zie je nog wat. Als de zon erop schijnt. Na de vakantie kijk ik wel verder hoe en wat.
Geblondeerd haar zelf donkerder kleuren is sowieso heel moeilijk. Dan is toch vaak de keuze óf groen óf een rode gloed. Dat laatste lijkt me het minst erg. Op vakantie in de zon zal het wel weer wat verbleken.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er gewoon overheen verven met een bruine haarverf met een koele ondertoon
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
29-07-2024 19:37
Ik ben nog eens teruggegaan. Ze hadden me een koper tint gegeven om te voorkomen dat het groen zou worden. Wat blijkbaar snel kan gebeuren als je geblondeerd haar bruin verft.
In mijn geval echter te veel koper want rood haar.
Ik heb nu een as midden blonde kleur erover gedaan. Erger kon toch bijna niet. De rode gloed is grotendeels eruit. Alleen buiten zie je nog wat. Als de zon erop schijnt. Na de vakantie kijk ik wel verder hoe en wat.
Als je van blond naar bruin gaat heb ik altijd gehoord dat je het eerst moet verven met iets waar rood in zit (om dat groene dus te vermijden) en daarna er dan nog overheen met een gewone bruine haarverf

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven