Mode & Beauty alle pijlers

Rosacae - huidprobleem

28-03-2017 14:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb bijna meer dan een jaar last van Rosacae. Ik ben al paar keer naar de huisharts geweest, hiervoor heb ik medicijnen gekregen die niet hebben geholpen. Afgelopen week ben ik bij een dermatoloog geweest, die heeft mij de creme Rozes aangeraden. Deze week ga ik die creme halen, alleen heb geen idee of het zal werken.

Zijn er mensen hier die dit probleem ook hebben? Wat hebben jullie ervoor gedaan. Er is ook een laser behandeling. Ik zou graag tips willen weten, wat ik kan doen. Ik zit er al zo lang mee.

Groetjes
vervelende aandoening waar weinig bij werkt. ze hebben nu uiteindelijk de bacterie gevonden die de oorzaak is. althans dat heb ik ergens gelezen. En antibiotica schijnt het enige te zijn wat de aandoening onder controle kan houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
ik heb het ook, af en aan.

Maar nu in mijn zwangerschap mag ik de creme van de dokter niet meer gebruiken. Baal er van!

Hoop dat het zonnetje een beetje helpt, die bleke winterhuid doet de rode vlekjes alleen maar meer opvallen.
quote:Toverspiegel schreef op 28 maart 2017 @ 14:32:

ik heb het ook, af en aan.

Maar nu in mijn zwangerschap mag ik de creme van de dokter niet meer gebruiken. Baal er van!

Hoop dat het zonnetje een beetje helpt, die bleke winterhuid doet de rode vlekjes alleen maar meer opvallen.Heeft de creme rozex bij je geholpen?
De laser behandeling werkt alleen tegen couperose volgens mij, niet tegen de diffuse roodheid en de bultjes. Maar dat heb ik van horen zeggen.

De Rozes zalf ken ik niet, Rozex wel. Zelfde idee denk ik? Heb ik gebruikt een paar maanden voor mjn bruiloft. Hierdoor gingen wel de bultjes weg, maar weet niet, zou het niet non stop altijd gebruiken, had ik geen fijn gevoel bij.

Het is trouwens rosacea, niet rosacae
You like icecream? We have icecream.
quote:Toverspiegel schreef op 28 maart 2017 @ 14:32:

Hoop dat het zonnetje een beetje helpt, die bleke winterhuid doet de rode vlekjes alleen maar meer opvallen.Bij mij maakt de zon het juist tien keer erger. Pas je bovendien op voor zwangerschapsmasker als je gaat zonnen?
You like icecream? We have icecream.
Rozex kan heel goed helpen. Het blijft bij rosacea helaas een trial and error proces. Er is niet 1 recept wat voor iedereen werkt.

Sterkte to!
quote:Mysterymoustache schreef op 28 maart 2017 @ 14:34:

[...]

Bij mij maakt de zon het juist tien keer erger. Pas je bovendien op voor zwangerschapsmasker als je gaat zonnen?

Nou zonnen is het niet echt, meer fietsen van werk naar huis, op straat rommelen met mijn peuter. Insmeren deed ik toch altijd al, en nu met zwangerschap nog ietsje beter.

Toch hoopte ik dat mijn huid er een beetje door zou opknappen!

dank voor de tip, rozex blijft dus op de huid? Ik ga het eens proberen.
Familielid heeft het ook. Zij is heel anders gaan eten. Veel gezonder: verse producten in plaats van pakjes, geen varkensvlees, zelf brood en koekjes bakken. Het helpt wel.
Ik heb het al meer dan 10 jaar.

Rozex gel helpt bij mij tegen de ontstekingen (gel, niet de creme).

Ik heb een kapitaal uitgegeven aan laser maar dat heeft bij mij niet geholpen. Veel diffuse roodheid. Een enkel adertje wegkrijgen lukt wel daarmee.

Gladskin heeft bij mij niet geholpen.

Verder zul je moeten uitproberen wat werkt voor jou want dat is bij iedereen verschillend. Er gaan heel wisselende verhalen rond over zz creme (zink), L-lysine, goudkamillezalf en honderdeneen andere zalfjes.
Ja ik heb het heel erg gehad een paar jaar terug. Na ruim 3 maand een hoge dosis antibiotica (tetracycline) slikken is het tot nu toe rustig. Heel af en toe nog een kleine ontsteking maar nu niet meer m'n hele wangen en kin kapot.
I don't care, i love it!!
Ik ben ook al verschillende jaren bekend met rosacae en de eerste keer dat ik bij de huisarts was kreeg ik een recept voor 3 maanden antibiotica en de zalf . Dat hielp best goed maar regelmatig steekt het weer de kop op en heb net week een kuur gehad van 15 dagen , nu is het weer een beetje rustig
Ik heb het ook al jaren.

Verschillende kuren gehad, wisselend resultaat.

Laatste jaar metronidazol zalf.

Ik twijfel nu, het wordt weer langzaam aan erger, dus zal weer naar de dermatoloog moeten. Maar heb niet zon zin in alle agressieve middelen.

Zonnebrand factor 50 van La roche Posay, ik kan niet zonder. Anders zit ik onder de bultjes.
Wat een nare aandoening is het toch. Het lijkt wel alsof steeds meer mensen er last van krijgen. Er is hier een uitgebreid topic geweest over rosacea waar ik heb meegeschreven. Ik ben ervanaf gekomen en zat in fase 3, blijvende roodheid, schilfers, jeuk, pijn alsof er kleine glasscherven inprikten en ook mijn ogen deden gezellig mee. Mocht je meer willen weten dan mag je me een prive bericht sturen. Het is een beetje te veel om hier op te schrijven. Laat het maar weten ik help graag groetjes Miss...
Er bestaat overigens ook een geneesmiddel dat Mirvaso heet. Dat knijpt de bloedvaatjes iets dicht waardoor de roodheid vermindert. Dat is fijn als je diffuse roodheid hebt.

Helaas kan het een heftige bijwerking hebben: een aantal uren later komt de roodheid tien keer zo hard terug. Dat noemen ze flushing. Een kop alsof je flink zonnebrand hebt. Ik had daar zelf last van en veel andere gebruikers ook. Dus mocht je die creme willen proberen wees dan alert op die bijwerking.
Hoe ziet rosacae eruit bij jullie?

Ik twijfel soms heel erg of ik het nu heb of niet. Naar de dermatoloog gaan twijfel ik dus ook nog over.
quote:timaatje schreef op 05 april 2017 @ 14:52:

Hoe ziet rosacae eruit bij jullie?

Ik twijfel soms heel erg of ik het nu heb of niet. Naar de dermatoloog gaan twijfel ik dus ook nog over.Als je googelt op 'rosacea' (let op schrijfwijze ) zie je echt goede voorbeelden voorbijkomen. De ene keer is het vreselijk, de andere keer wat rustiger - maar roodheid en wat bultjes horen er geloof ik wel bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven