Mode & Beauty alle pijlers

Rosacea

19-07-2007 00:20 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb de uitslag gekregen van mijn huidtest en het blijkt rasacea te zijn. De bekenste vorm is die met de rode wangen en neus en ik heb een andere vorm. Ik heb bultjes de ene x groter dan de andere x op mijn gezicht die jeuken. OOk wel rosascea acne genoemd. Ik baal zo erg kan het niet uitleggen ik kon al amper omgaan met onzekerheid en dit helpt niet.

Nu heb ik een creme gekregen maar ben ik heel benieuwd of hier mensen zijn die het ook hebben of mensen kennen die het ook hebben en hun ervaringen delen willen. Misschien zelfs tips wat wel te doen en wat niet.

Hoop dat iemand me wat kan vertellen.

Groetjes Kirs
Ik heb ook acne rosecea, nadat ik ruim een half jaar aan het tobben was met uitslag rondom mijn ogen en verschillende zalfjes van huisarts geprobeerd te hebben, die allemaal niet of tijdelelijk hielpen naar de dermatoloog gegaan. Die stelde de diagnose rosacea eigenlijk meteen. Ik heb nu een anti-biotica kuur, Minocicline en een depmiddeltje waardoor je sneller nieuwe huid maakt. Dat lijkt wel te helpen, want het is bijna weg. Het is natuurlijk een aandoening die nooit over gaat maar wel periodes heeft dat het rustig is en (haast) niet zichtbaar.

Bij mij zit het dus rondom mijn ogen, het voelt branderig, jeukt niet. Ik hoop niet dat het erger wordt dan dit, ik heb foto`s gezien en daar word je niet vrolijk van, maar dat is afwachten. De dermatoloog vertelde dat het enige wat je kunt doen is dus ter onderdrukking want over gaat het niet.

Smeer er iniedergeval nooit hormoonzalfjes op zoals hydrocortison en alles waar dat in zit, het gaat wel weg natuurlijk maar dan wordt het enkel erger. Ik was mijn gezicht met een huidgel van de huidtherapeute (dat deed ik al want ik heb een gevoelige huid), daarna doe ik dat depmiddeltje erop en wanneer dat droog is doe ik er een dagcreme op, op natuurlijke basis van Martine Gebhart voor de extreem gevoelige en allergische huid. Dat gaat het beste. Andere dingen irriteren al snel en dat verergerd de rosacea. Het is denk ik ook een beetje uitproberen wat voor jou werkt. Make u gebruik ik niet, alleen in zeer speciale gelegenheden, want dat irriteert naturlijk ongelooflijk zeker omdat het rond mijn ogen zit. Gelukkig ben ik van mezelf al heel mooi ;)

Balen hè! Nou, sterkte ermee.
Bedankt voor je reactie.

Ik slik nu peneceline voor wat anders. Ik hoorde dat antibiotica het ook onderdrukt maar zodra je stop dat het weer terugkomt. Ik hou dus ook mijn hart vast voor als deze kuur voorbij is.

Ik zie dit dus ook niet als een optie omdat je er toch niet je hele leven mee door mag gaan.

Ik heb creme gekregen van de dermatoloog.

Ik heb het op mijn slaap en op mijn wang helemaal bovenaan. Heel raar maar voornamelijk op de rechterkant.

Na gister in de zon gezeten te hebben was het stukken erger dus dat moet ik laten ik word er niet vrolijk van.

Ik ben heel bang dat het erger word omdat ik ook al een gesprongen adertje in mijn gezicht had.

Ik ga de producten die jij hebt eens opzoeken.

Bedankt
kirs, geen hormoonzalfjes gaan smeren , please, krijg je een dunne huid van en dan weer couperose, eindeloos gebed en het helpt niet.
Bij rosacea zeggen ze vaak: less is more. Laat je huid zoveel mogelijk met rust. Sommige mensen hebben baat bij jojoba olie. Inderdaad, hormoonzalf is niet goed. Daar kan je couperose van krijgen omdat het je huid dunner maakt. Maar dat was je vast niet van plan... Heb je Rozex (metronidazol) meegekregen?
Nee dat ga ik zeker niet smeren.

Ik heb rozex mee gekregen.

Ik zie wel spullen voor deze huid maar waarom moet dat weer zo onbetlaabaar zijn. Ik kan dat niet betalen hoor dus... ik kan me niet voorstellen dat dat de enige dingen zijn.

Natuurlijke producten moeten toch ook kunnen helpen.

Misschien heeft vogel ofzo wel iets even googlen
Kirs , praat even met de dame van www.aromahofje .nl

die maakt wel iets voor je en is niet duur en erg goed.

doe haar maar de groetjes van mij:P
Misschien heb je iets aan de site van dr. Nase. Paula Begoun zegt het volgende over rosacea.
Dank je lieverd dat ga ik even doen.

Ik ben echt bang weet je dat. Je weet al hoe ik was met mijn huid maar nu...

ik had dit ook nooit verwacht. Nu vallen die porieen ook op zijn plaats.

Bedankt voor de tip in iedergeval !

X
bij Paula word ook weer de tetraglycine genoemd oftewel retin a!(dat vind ik dan wel leuk he)

Maar nog meer adviezen, zou het wel ff doornemen.
Dat vind ik wel raar omdat het agressief spul is toch?

Ik heb juist het gevoel dat het daardoor zo los gekomen is bij mij.
dat klopt, alle ellende komt uit je huid en het is een kwestie van geduld hebben en doorzetten en dan heb jij over een jaartje een hele nieuwe gladde probleemloze een dikkere en gladdere huid
Kan er nou nooit eens een product zijn waarover iedereen zegt dit is helemaal super fantastisch zonder bijwerkingen?!?!

Peelings mogen ook niet meer er mag niet gewreven worden maar een neoderma peeling mag dan weer wel ik bergijp er geen snars van.

Over die vitamine a zijn ook verschillende verhalen ik weet gewoon niet meer hoe of wat.

Zou de dokter dat weten denk je ?
quote:dat klopt, alle ellende komt uit je huid en het is een kwestie van geduld hebben en doorzetten en dan heb jij over een jaartje een hele nieuwe gladde probleemloze een dikkere en gladdere huidHet is wel een chronische ziekte he...
Is er een verschil tussen vitamine a en retinol, of is dat hetzelfde?

Die rode vlekjes die je bij rosacea krijgt, gaan die ooit weg of blijven die levenslang zitten?
quote:

Die rode vlekjes die je bij rosacea krijgt, gaan die ooit weg of blijven die levenslang zitten? Als ze bestaan uit gesprongen adertjes gaan ze niet uit zichzelf weg ben ik bang. Misschien kan het wat minder vurig worden als je een beetje lief bent voor je huid (qua verzorgingsproducten) en je niet te veel in de zon gaat zitten.
quote:

Die rode vlekjes die je bij rosacea krijgt, gaan die ooit weg of blijven die levenslang zitten?

nee het zijn twee namen voor een en dezelfde vet oplosbare vitamine.
quote:

laser schijnt het wel weg te halen
Hoi Kirsie,

Ik heb ook rosecea (gehad). Het begon op mijn 18e en laaide steeds vaker hevig op. Van rode vlekken naar bulten naar puistjes en dan nam het weer af en dan nam het weer toe. Ik heb sindsdien geen gave huid meer gehad. Mijn vader had het al, mijn zus heeft het.

Ook had ik gesprongen adertjes en die heb ik in 2 sessies weg laten halen met de laser en dat is sindsdien weggebleven. Dit is ca. 2,5 jaar. Mijn gezicht swol wel op de 2e behandeling, maar dat was in ongeveer een week weggetrokken.

Sinds een jaar of 6 kreeg ik Rosex voorgeschreven door de dokter, maar ik was het zo zat. Ik heb een antibiotica kuur van 3 maanden gekregen, korter mag niet want dan blijft het aanwezig en kan het weer oplaaien. Sinds november 2006 ben ik klaar met de kuur. De pilletjes sloegen al na 1 week aan. Ik ging kort na het begin een week op vakantie waar het 39 graden was (Egypte) en ik mocht toen een week stoppen met de pillen. Je mag nl. absoluut geen zon hebben op je als je die pillen slikt anders kan je zwangerschapsmasker krijgen o.a. 24 uur van tevoren voor ik op bestemming was stopte ik met de pillen en de dag dat we terugkwamen ben ik weer begonnen. Het is niet verergerd toen. Ik moet zeggen dat ik toch elke dag een sunblock op mijn gezicht smeerde en ook minerale make up (want dat blijft de hele dag zitten en was de gehele dag spf15 extra).

Mijn vlekkerige gezicht bleef wel en dat is weggegaan sinds ik copper peptide gebruik (sinds een paar maanden). Mijn huid is nu gaver dan voor mijn pubertijd.

Dat is dus mijn verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt, in ieder geval veel details.

Sterkte.
Wat heerlijk om te horen Loekiez!
Wat is copper peptide eigenlijk?
quote:

Wat is copper peptide eigenlijk?

http://www.ncnproskincare.com/ kijk daar maar eens.
@ Weelassie1984: Copper peptide ook wel CP of SRCP (skin remodelling) info kun je op heel veel plaatsen vinden, bv. op skinbiology punt com of dianayvonne punt com. Het helpt om nieuwe gezonde huidcellen aan te maken en beschadigde cellen naar de oppervlakte te brengen zodat deze zullen verdwijnen. Het schijnt echt de huid te verstevigen, verjongen, zelfs te remodelleren en weet ik veel wat nog meer. Ik gebruik het een aantal maanden en het bevalt me heel goed dus ik blijf het gebruiken. De resultaten zie je tot zelfs een jaar na gebruik schijnt, ik zie wel, zolang mijn huid er goed op reageert en ik er geen lening voor af hoef te sluiten vind ik het best ;)

Er zijn vele plaatsen op Internet waar je het kunt kopen en vaak kun je eerst monstertjes bestellen waar je een aantal weken mee kunt doen of zelfs langer zodat je kunt kijken of het goed is voor jou. Elke huid is immers anders. Ik moet zeggen dat ik denk dat mijn huid ook erg geholpen is met een middeltje wat je in dezelfde winkels kunt bestellen wat bestaat uit Lactic acid en salisyl (sorry ik schrijf dit woord altijd fout) acid (zit ook in de asperine en werkt ontstekingsremmend en genezend en is goed voor een rosecea huid. Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel.
had je ook gezien dat je de copper kan opbouwen tot hogere percentages
Bedankt voor de info Loekiez. Op de site van Paula Begoun staat ook dat BHA (Salicylzuur) goed is voor een rosaceahuid maar op allerlei andere sites (oa. die van dr. Nase) lees ik juist dat het heel slecht is en dat het zelfs rosacea kan veroorzaken. Ik heb het een jaar geleden besteld maar ik durf het dus niet te gebruiken... Ik heb er zelfs contact over gehad met Paula Begoun zelf en zij zegt dat ze haar advies vooral baseert op ervaringen van gebruikers (kan t mailtje wel een keertje posten als iemand geinteresseerd is). Ik heb ook couperose en allemaal rode vlekjes van waar pukkels hebben gezeten (al is dat bij sommige al jaren geleden) maar ik wil de couperose echt niet erger maken! Als ik het erger wordt door mijn toedoen kan ik mezelf dat nooit vergeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven