Mode & Beauty alle pijlers

Rosacea

06-08-2010 18:37 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even mijn verhaal kwijt. Al vanaf de puberteit heb ik een hele moeilijke huid, veel last van acne gehad. Drie jaar geleden ging het beter met de huid maar helaas maar voor 1 jaar. Nu sinds 1 1/2 jaar heb ik last van rosacea. Via de dermatoloog diverse antiobiotica tabletten en zalf gehad, bij de huidtherapeut geweest voor een TCA-peeling en lichttherapie, bij de homeopaat geweest, allerlei smeersels en supplementen gebruikt.

Ik ben nu 29 jaar en ben het zo zat. Ik kan echt wel janken. Ik wil zo graag een redelijk normale huid. Ben jaloers op vriendinnen die af en toe een puistje hebben, ik heb altijd, 24 uur per dag een rood gezicht, een dikke neus. Ik word zo moe van alle opmerkingen. Bijna dagelijks is er wel iemand die vraagt wat ik heb, die een "goede tip" heeft of de opmerking zegt: och, er zijn ergere dingen.....

Er zijn vast wel ergere dingen, maar nu is dit voor mij heel erg. Het beinvloedt steeds meer mijn leven en dat wil ik niet. Kan echt huilend voor de spiegel staan.

Wie herkent dit?

Mijn dermatoloog heeft wel over roaccutane gesproken, maar ik durf er niet goed aan te beginnen, gezien de enorme lijst met bijwerkingen. Wil graag ervaringen van een ander horen.

Ik hoop op reacties, zowel positieve als negatieve
Hoi Dertigmin, idd vreselijke rot aandoening Ik hoop voor je dat je bespaard blijft voor de oog rosacea.

Ah, garnier zet ik ook even op het lijstje! Water en zeep, maar zeep droogt toch juist uit? of gebruik je een speciale zeep daarvoor?

Groetjes Somidi.
Ik gebruikte simulasan oogdruppels nr 1. Die zijn een tijd uit de handel geweest en nu dus weer terug. Erg blij ben ik daarmee :-). Verder slik ik davitamon, 2-3 van die kleine rode tabletjes per dag. Ik koop ze in als ze 2 voor de prijs van 1 zijn. Vergeleken met solgar is dat veel goedkoper en de vitamines zijn hierin hoog genoeg qua dossering.

Mineralissima staat bij mij op nummer 1 qua foundation. Hier zit echt niets in wat mijn huid kan irriteren en het geeft een mooi effect.

Zuivel ben ik nog aan het testen... Ik reinig ook met zeep. Edom zeep of aleppo zeep, die twee verdraag ik erg goed. Andere gezichtsreinigers kan ik bijna niet hebben. Wel toleriane van la roche posay en wat ik naast de zeep gebruik is een twee fasen oog make up remover van de Yves Rocher, de enige die ik kan verdragen.
Dank je wel Mischandler.

Ik heb de oogdruppels niet kunnen vinden, misschien de DA? Kruidvat had het niet, wel heb op de site van Yves Rocher de oogreiniger besteld want ik kan niets verdragen, dus heb ik heb hoop op die jij mij aan raad, ik breng je verslag

De Davitamon is ook een raadsel, heb gekeken maar er stonden heel veel verschillende van kauwtablet tot weerstand compleet, tot fem Multi. Welke variant gebruik je?

Allepo zeep gebruik ik wel voor mijn haar en lichaam, ik wist niet dat het ook voor je gezicht goed zoou zijn, ik ga het vanavond uittesten, ik hoop dat het de camouflage eraf weet te boenen.

Ik hoop dat je vooruit gang boekt met het zuivel laten staan, ik heb het vandaag laten staan en mis het nu al i ben er gewoon gek van, maar goed, ik zal het toch moeten proberen.

Idd Solgar is duur ik betaal mij arm eraan, losse biotine slik ik bij, maar als dat in die Multi zit, kan ik dat skippen.

Groetjes, Somidi.
De druppels hebben ze hier ook niet bij het kruidvat, wel bij de da inderdaad. Soms op bestelling. Op de verpakking van davitamon staat: compleet en daaronder weerstand. 200 dragees zitten er in een potje. Het zijn rode tabletjes die je met water inneemt, dus geen kauw- of bruis tabletten. Als je twee tabletjes per dag neemt, heb je 100% van de vitamine B binnen.

Hopelijk helpt de YR oogmakeupremover. Het is toch uittesten en voor iedereen anders. De shampoo van YR kan ik ook aanraden en de mascara (roze). Maar nogmaals, dat kan voor jou anders zijn... Heel veel succes, hoop echt dat het beter mag gaan :-)
Ah! super bedankt! Ik ga even kijken naar die druppels.

Klopt, wat voor de één wel werkt werkt voor de ander niet.

Heb net mijn gezicht met de allepo zeep gewassen, maar het haalt helaas niet al mijn camouflage spul eraf, dus ik hoop niet dat dat weer zorgt voor een outbreak morgen Ik heb de Nivea reinigingsmelk voor de gevoelige huid, maar die is het ook net weer niet. Grrrr... het blijft uitzoeken wat wel en niet kan.

Zal eens kijken naar die shampoo en lippenstift, aangezien de zeep mijn haar wat vettig achter laat.

Groetjes, Somidi.
En als je de nivea milk er met een lauwwarm washandje afhaalt en dan met aleppo wast, of is dat te heftig?
Dan word het idd te heftig, dat boenen en wrijven is te veel, maar de nivea haalt ook niet alles eraf, ik had hiervoor die van louis widmer, ging maanden goed, en ineens bam! allergisch er voor. Ik kijk het even aan hoe het er morgen uit ziet, anders een andere reinigingsmelk uit proberen. Facewash of reiniging gels/mousse hoef ik ook niet te proberen. Iig wel bedankt voor je tip.
Heb de zalf vandaag al ontvangen! Snel he! Net opgesmeerd, maar het is sterk spul he! Het voelt een beetje als tijgerbalsem! Gelukkig heb ik alleen nog maar wat plekjes op en rond mijn neus, maar als je dit op je hele gezicht moet smeren is het wel heftig denk ik. Ik heb het trouwens via een webshop besteld dat in Den Haag gevestigd zit! 41,00 inclusief verzendkosten, dus als het werkt ideaal! ik houd jullie op de hoogte.
Succes ..., bij mij gaat het echt de goede kant op en ik hoop voor jou ook.

Groetjes MissChanandler....
anoniem_652cdbee14683 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 18:31
6.42% gewijzigd
quote:SoMiDi schreef op 03 april 2015 @ 09:10:[/b

Ik ben sinds vandaag gestopt met zuivel, kijken of dat wat op kan leveren? ik at de laatste tijd veel Griekse yoghurt en biogarde ook vanwege mijn darmflora weer te herstellen en de Griekse yoghurt vooral om op gewicht te blijven dus al ruim een jaar iedere dag melkproducten, misschien is dat wel de trigger o.a. ???

Het sporten moet ik misschien maar toch gaan stoppen sowieso het krachttrainen dit doe ik ook om wat meer bodymassa te krijgen, maar ja ik ben dan liever maar een breinaald dan een rood gedrocht.

Wat jij ook zegt buiten zijn werkt idd beter dan binnen zitten, soms zie ik er zo lelijk uit dat ik dus binnen blijf en de volgende dag is het dan eigenlijk nog erger dus dat is ook geen optie

.

Rosacea is gewoon heel K*T. Het gaat om je gezicht en dat is wat mensen als eerste zien.

Ik heb aardig wat onderzoek gedaan naar tragers en dit zijn voor mij de grootste boosdoeners. Misschien heb jij (en anderen) er ook wat aan:

1. Op 1 staat zuivel. Melk, kaas, yoghurt, kwark, ijs, slagroom, boter; ik eet het en boem! de dag erna een enorme uitbraak. Ik heb het zoveel mogelijk verbannen uit mijn dieet. Deze week vrij veel ijs gegeten dus je snapt dat ik er nu uitzie als een rode schilferende en bulterige massa. Helaas. Het ijs was wel lekker :-).

2. Chocola. Jammer maar helaas. Zeker nu met Pasen, overal eitjes, die ik lang kan weerstaan, maar dan moet het op. En dan weet ik dat ik de prijs betaal.

3. Weinig wisselingen in koud -warm doet de huid goed. Dus geen warme baden, geen sauna, de verwarming niet op 25, maar ook niet onbeschermd de kou in. Een rosacea huid houdt helemaal niet van warmte, dus zweten (ook met sporten) maakt het erger. Dan maar yoga of pilates, je zweet minder en nog steeds een prachtig lichaam.

4. Alcohol zet de bloedvaatjes uit (net zoals bij warm-koud wisselingen) en voilà, daar komen de rode bulten weer.

Als ik een enigszins mooie huid wil, dan eet ik vooral heeeeel veel groenten, een beetje fruit, geen snoep, noten, en niets van bovenstaande. Veel slapen en vaak je beddengoed verwisselen.

En, niks smeren met parfum of irriterende stoffen op je gezicht. Dat betekent dat je eigenlijk alle luxe merken de prullenbak in kan gooien (Chanel, Dior, etc) of links laten liggen. Paula Begoun doet het goed bij mij, maar ook niet alles. Qua reiniging zijn die PB spullen altijd ok.

Qua foundation: BB creme van Dr. Brandt, de getinte moisturizer van Laura Mercier en een paar van Bobbi Brown. De rest geeft narigheid.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Vertel me vooral ook jullie tips, want altijd welkom.

(ik smeer trouwens de metronidazol o.i.d., dat werkt ok-ish).
Ik merk de laatste paar jaren op dat mijn gezicht rood ziet na het douchen en dat heel lang blijft. Sommige gebieden, zoals mijn wangen en kin blijven permanent wat roder en in de winter willen er soms wel eens een soort puistjes komen op mijn wangen. Meestal maar één per wang maar die valt dan wel heel erg op door de roodheid. Ook mijn voorhoofd begint mee te doen met rood worden, geen puistjes verder. Zou dit dan ook rosacea kunnen zijn? Mijn wangen zijn best droog en schilferig, dit verbetert pas als het warmer wordt. De roodheid komt weer tevoorschijn als ik ' s avonds mijn huid reinig en make-up verwijder. Ik las over die mijt en dat die het meest voorkomt bij mensen die zogenaamde papels en pustels hebben. Zou het toch door die mijt veroorzaakt kunnen worden ook al ontbreken de papels en pustels? Ik vraag me af of ik baat zou hebben bij die zz creme.
@ hopeful, succes met de crème, wel duur zo'n potje, maar ja als het werkt Ik hoop het voor je en als het het doet, wil ik graag een poging wagen en kan ik jou dan via desnoods een PB het betrouwbare adres krijgen? de links in het topic doen het allemaal niet meer, dus ik weet niet hoe ik aan zo'n pot crème kan komen.

@ piratesse, ook bedankt voor jou tips! Ik hoop dat we met z'n allen er wat van kunnen opsteken. Ik zelf heb nu 2 dagen geen zuivel op, en ik word net wakker met juist ja roodheid en bultjes, ik heb geen melk op, wel ei gisteren? en 2 kleine glaasjes witte droge wijn. Chocola eet ik niet, want ik heb een noten allergie en in de meeste chocola kunnen of zitten sporen van pinda's of noten.

Douchen deed ik 2 keer per dag, ben ik mee gekapt en alleen nog in de ochtend en avond aan het wasbakje.

Sporten heb ik wel gedaan gisteren, ik zal een kijken wat pilates is, want ik heb ook nog eens astma en vandaar ik ook sport om conditie op te bouwen.

@ sylphide, zo ziet mijn huid er de hele dag uit en met rode adertjes erdoor heen. Misschien een bezoekje brengen aan je huisarts dan weet je wat.

Het is en het blijft een rot aandoening en idd het is iedere dag weer een verrassing hoe de huid eruit ziet, maar mijn huid is in 9 maanden tijd dubbel zo verslechterd ondanks de 4 maanden doxycycline. Rozex gel heb ik nog wel in huis, maar de dermatoloog zei: dat werkt alleen maar in combinatie met de doxycycline, dus daar heb ik ook al geen bal aan.

Ik kan niet wachten tot ik weer nacontrole heb bij die huidtherapeut, want wat ze gedaan heeft is alleen maar lelijker geworden, ik snap er niets van? ze zei zelf had getuigen bij mij, het word er niet erger van? nou ja

Toch een vrolijk paasfeest allemaal.

Groetjes, somidi.
@ ..., de creme helpt enorm goed. Mijn puistjes zijn nagenoeg verdwenen na drie dagen smeren :-]Ik heb alleen heel veel velletjes op mijn gezicht, had jij dit ook en is dit een goed teken? In de ROC creme zitten helaas ingredienten waar ik niet tegen kan. Die heb ik dus niet aangeschaft.

Ik durf eigenlijk niet een creme extra te smeren omdat ik bang ben dat de zz dan misschien zijn werk niet goed doet en dat het vervellen er nu bijhoort. Hoe was dat voor jou in het begin en lette je op het eerpatroon?

Fijne paasdagen allemaal, groetjes misschan

I
anoniem_652cdbee14683 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 18:31
2.12% gewijzigd
Ik verdroeg de Roc erg goed. Misschien iets erg neutraals wat wel voeding geeft?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik deed ook vervellen, maar ik merkte dat mijn huid wel voeding nodig had.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Nou ben ook al voorzichtig enthousiast hoor! rode plekken lijken na 2 x smeren al minder te worden.. en ik voel het ook niet meer zo broeien... als ik het spul erop heb gesmeerd voel ik het ook werken! Durf nog niet echt blij te zijn, maar mocht dit toch echt helpen dan snap ik niet dat dit niet bekend is bij de huisartsen en dermatologen.. zou een hoop leed mee bespaard blijven!
Inderdaad hopeful. Ik merkte ook meteen verbetering. Dank je wel voor de tip en de snelle reactie dertigmin, ik heb nog creme en ga het er toch maar bijsmeren.

Succes hopeful met smeren :-)
@hopefull mag ik het adres van jou of link waar ik de crème kan bestellen?

@dertigmin, welke crème van de Roc serie is het precies?
Ik heb het hier besteld SoMiDi http://www.green-coffee.nl/index.php?ro ... ount/login had het met 2 dagen in huis.
Dank je wel hopeful! sla de link direct op. Ben benieuwd hoe de creme zich in de verdere dagen bij jou ontwikkeld! Nieuwsgierig hoor
Ik liep net met mijn spiegel in de hand naar het raam om het eens in het daglicht te bekijken wauw! het wordt echt minder! Ik ben zeer benieuwd of het ook echt weg blijft of dat het straks toch weer de kop op steekt! Ben voor nu in ieder geval super tevreden en blij dat ik het potje besteld hebt.
Dat klinkt echt veel belovend! Smeert de crème wel makkelijk uit? moet je het verdunnen met water? ik las dat ergen weer op een ander rosacea blog. En wat ik mij afvraag, krijg je geen wit gezicht erdoor, aangezien er zink in zit? wat een vragen weer zucht....
Ik heb het geluk dat het bij alleen nog maar rond en op mijn neus zit.. ik maak mijn huid een beetje vochtig en gebruik maar heel weinig crème en ik vind dat het goed uitsmeert het blijft niet wit. Je kunt het eventueel ook alleen voor het slapen insmeren. Ik zou het gewoon proberen hoor!
dank je Hopeful! Ik ga het zeker proberen, even wachten op mijn centjes en dan bestel ik het, Den Haag heeft ok een afhaal punt en is niet te gek ver van mij vandaan, maar verrijd toch meer benzine kosten dan de extra bezorgkosten dus ga het maar bestellen, wel fijn zo'n snelle levering. Hou jullie op de hoogte.
Hoe gaat het bij jou ... met smeren, merk je al verschil?

Bij mij gaat het nog steeds erg goed. Ik heb ter aanvulling voor de ochtend aloe vera gel gekocht. Dat werd aanbevolen op het demodex forum. Ik smeer het een uur na de zz op in de ochtend en daarna nog een moisturizer van paula's choice. Het gaat al iets beter met de droogheid en ik hoef geen foundation meer op want de pukkels blijven weg en ook de roodheid gaat weg. Ben echt blij :-). Hoop dat het bij jou ook zo goed gaat.
anoniem_652cdbee14683 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 18:32
2.13% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven