Mode & Beauty alle pijlers

Rozenwater

19-02-2010 16:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier en daar op het forum las ik dat rozenwater zo goed is voor je huid, dat het goed werkt tegen (lichte) puistjes en openstaande poriën, dat het verfrissend werkt en dat het zelfs goed is voor je haren. Ik heb even gegoogled en ik las meer positieve verhalen hierover op verschillende beautysites, dus ik heb net een fles rozenwater zonder enige toevoegingen gekocht, voor ¤2,50 bij de toko om de hoek.

Ik heb over dit spul nu maar even een topic geopend omdat er nog geen topic over bestond, nu dus wel

Voor diegene die ook rozenwater gebruiken, hoe gebruiken jullie dit? Gewoon puur op een wattenschijfje? Of verdunnen jullie het? Wat doen jullie nog meer met rozenwater?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik heb ook rozenwater, gekocht bij het Kruidvat, maar heb het in een spuitflesje gedaan zodat ik het op mijn gezicht kan sprayen. Lekker verfrissend.
Ik gebruik plain rozenwater (dus zonder alcohol) gewoon als tonic, op een wattenschijf en dan over het gezicht. De laatste tijd gooi ik een paar druppels alcohol in, heb het idee dat dan de laatste vuilresten mee afgaan. Mijn huid kan dit beter verdragen, had laatst een klein kant-en-klaar flesje rozenwater met alcohol gekocht, maar dat was toch te heftig; ik had meteen uitslag. Met het zelf doceren van de alcohol heb ik goede ervaring. Ik vind het superspul, het ruikt aangenaam en het is spotgoedkoop (koop literflessen).
Lulletje.
quote:Star schreef op 19 februari 2010 @ 16:15:

Lulletje.

Sprayen is inderdaad een optie. Ik reinig mijn huid met een tonic en sprayen achteraf is wel een goed idee Doen jullie het ook na het wassen in jullie haren? Je schijnt hier mooi glanzend haar van te krijgen doordat het de haarschubben sluit.
Ik denk niet dat de rozenwater van het kruitvat 'echt' is.
Oh ik heb ook nog een flesje staan van de toko... per ongeluk gekocht ipv oranjebloesemwater. Nou zal het dan eens als tonic gebruiken, ben benieuwd.
Allerbeste schoonheidsmiddel voor jong en oud(er).

Misschien niet commericeel genoeg wegens te goekoop.

Ik koop 1-liter flessen (in B). Maakt de huid proper, strak en verfijnt de porieën, en da's nu eens geen fabeltje ...
quote:Amber83 schreef op 19 februari 2010 @ 18:45:

Oh ik heb ook nog een flesje staan van de toko... per ongeluk gekocht ipv oranjebloesemwater. Nou zal het dan eens als tonic gebruiken, ben benieuwd.

Zo komt de voorraadkast toch eens leeg hè

Ik vind het heerlijk! Het voelde net als een frisse douche op een warme dag en m'n huidje voelt nu superzacht aan. Zelfs mijn vriend is enthousiast, die sprayed er nu ook op los. Het ruikt ook lekker, echt naar een frisse bos met rozen.

Ik ben blij met deze tip!
Waar koop je dan de echte? Van Kruidvat is niet de echte.
quote:Sylphide75 schreef op 28 februari 2010 @ 18:07:

Waar koop je dan de echte? Van Kruidvat is niet de echte.Dat staat in mijn openingspost, bij een toko.
Bij de webshop Lavendula.nl zijn er twee te koop, een van Alqvimia en een van een ander merk, moet je even op de site van de webshop zoeken naar 'rozenwater', krijg je er twee. Het lijkt mij ook wel wat, maak eerst nog even mijn oude spullen op...
laatst bij de toko gekocht: 200 ml voor 90 cent. Echt geen geld! En het werkt (en ruikt) super!!
Mss een stomme vraag, maar wat voor een toko?
dit was een aziatische toko. bij de bakproducten.
Thanks dan ga ik in zo´n winkel eens kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven