Mode & Beauty alle pijlers

Sandalen

07-01-2021 11:05 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop in de zomer meestal op teenslippers. Deze zomer heb ik ontzettend veel last gekregen van mijn wreef en tenen, de huisarts vermoed beginnend reuma, het gaat nu goed, met stevige dichte schoenen of gympen, ik liep in de zomer soms krom van de pijn. Ik ben nu voor komende zomer op zoek naar stevige, maar toch charmante sandalen. Slippers hou ik voor erbij, maar de afstanden die ik dit jaar liep op die dingen gaan niet meer, ik wil die pijn niet meer.
Ik heb van teva wel wat gezien, niet die standaard maar de wat vrouwelijkere.
Ik draag vaak (jeans)shorts, kort, jurken, lang en kort of beetje leuke wijde zomerbroeken. Wel vrij casual en qua jurk is mijn stijl, meet boho.
Hebben jullie leuke ideeën, of mensen met hetzelfde probleem? vooral mijn rechtervoet nekte me. Ik leek wel kreupel ;)

heel erg veel dank alvast!
No stress doet de naam eer aan, die lopen als pantoffels en zien er hipperdepip uit.
mafalda schreef:
07-01-2021 13:09
Ik heb salt water sandals.
Ik vind ze zalig zitten. Ze zijn zo ontzettend soepel dat het lijkt alsof je op blote voeten loopt.
En ik vind ze ook nog eens echt heel erg leuk.

Ook ik loop heel veel op slippers en heb artrose in mijn voeten. Op slippers merk ik met teveel dragen dat ik toch last krijg door toch het op 1 of andere manier met mijn tenen te knijpen om de slipper vast te houden.
Die ken ik van een vriendin van jaren geleden... vallen die op maat? hebben ze een voetbed?
Cateautje schreef:
07-01-2021 14:01
No stress doet de naam eer aan, die lopen als pantoffels en zien er hipperdepip uit.
Oeh hakken! (tenminste er komen er meteen met hakken naar boven bij google) ik weet niet of ik dat kan, op hakken lopen, een kleine wel denk ik. Misschien wel leuk voor onder een jurk, leuker dan een basic sandaal !
LoveMalta schreef:
07-01-2021 14:04
Oeh hakken! (tenminste er komen er meteen met hakken naar boven bij google) ik weet niet of ik dat kan, op hakken lopen, een kleine wel denk ik. Misschien wel leuk voor onder een jurk, leuker dan een basic sandaal !
Nee, de sandalen hebben geen hakken hoor.

Hier staan ze tussen.

https://www.wehkamp.nl/zoeken/?term=no+ ... ype=manual
Ik zie ze idd door elkaar staan. Zitten zeker leuke bij. Ik schrijf het merk erbij op mijn lijstje
LoveMalta schreef:
07-01-2021 14:06
Ik zie ze idd door elkaar staan. Zitten zeker leuke bij. Ik schrijf het merk erbij op mijn lijstje
Voor het strand zijn de ipanema kirey misschien geschikt. Ik hoef niet te klauwen met mijn tenen om de slippers aan mijn voeten te houden.

Mocht je snel last krijgen van blaren; neem dan geen sandalen met een dichte hiel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik loop in de zomer ook vaak op slippers en sandalen en toen ik aan de steunzolen moest heb ik ook aan de podotherapeut om advies gevraagd. Die gaf aan dat ik best op slippers kan lopen zonder steunzolen mits er een goed voetbed in zit en gaf als tip o.a. Birkenstock en Teva. Niet de allermooiste maar voeten zijn belangrijk.
Snoesje666 schreef:
07-01-2021 13:53
Leuk!
Maar ze hebben een andere zool (geen rode stip), daarom durf ik ze niet te proberen.

Eén (heel mooie) miskoop Fitflop heeft me ervan overtuigd dat voor mijn voeten de rode stip het beste werkt.
Ik denk inderdaad dat dit de meer 'neutrale' lijn van Fitflops is en dat ze daarom geen stip hebben (en misschien ook wat goedkoper zijn?).
Ik vind teenslippers trouwens niet fijn. Hij mij gaat dat tussenstukje altijd irriteren of ze zitten veel te los waardoor ik onbewust het stukje vast knijp met m'n tenen wat pijn gaat doen. Ik koop dus altijd slippers met een brede band of meerdere bandjes zonder tussenstukje of sandalen.
TsumTsum schreef:
07-01-2021 14:30
Ik loop in de zomer ook vaak op slippers en sandalen en toen ik aan de steunzolen moest heb ik ook aan de podotherapeut om advies gevraagd. Die gaf aan dat ik best op slippers kan lopen zonder steunzolen mits er een goed voetbed in zit en gaf als tip o.a. Birkenstock en Teva. Niet de allermooiste maar voeten zijn belangrijk.
Dat klopt, voeten zijn belangrijk, en ik ben heel makkelijk, maar heb wel een specifieke smaak vrees ik, te degelijk vind ik niet bij mij passen. Moet misschien al wandelschoenen aan gaan schaffen dit jaar, ik wil misschien gaan wandelen in Bulgarije, mocht dat qua corona kunnen, de horror zulke schoenen :)
Heb iig al veel mooie voorbeelden gezien. Ik schrijf ze allemaal op en ga googelen en nog meer googelen :)
TsumTsum schreef:
07-01-2021 14:35
Ik vind teenslippers trouwens niet fijn. Hij mij gaat dat tussenstukje altijd irriteren of ze zitten veel te los waardoor ik onbewust het stukje vast knijp met m'n tenen wat pijn gaat doen. Ik koop dus altijd slippers met een brede band of meerdere bandjes zonder tussenstukje of sandalen.
Ik vind dat dus heerlijk. Maar dan niet plastic tussen mijn tenen. Moet stof zijn. Maar ik vrees dat de boosdoener dat knijpen van mijn tenen is, ik loop iedere mooie dag op die dingen.... niet meer doen dus.
LoveMalta schreef:
07-01-2021 15:09
Dat klopt, voeten zijn belangrijk, en ik ben heel makkelijk, maar heb wel een specifieke smaak vrees ik, te degelijk vind ik niet bij mij passen. Moet misschien al wandelschoenen aan gaan schaffen dit jaar, ik wil misschien gaan wandelen in Bulgarije, mocht dat qua corona kunnen, de horror zulke schoenen :)
Heb iig al veel mooie voorbeelden gezien. Ik schrijf ze allemaal op en ga googelen en nog meer googelen :)
Goede wandelschoenen maken echt het verschil als je veel gaat wandelen. Vond het eerst niet zo nodig maar sinds ik er heb, heb ik geen blaren meer gelopen op vakanties of dagenlang vermoeide voeten van het vele wandelen. Zijn wederom niet de mooiste schoenen maar dat boeit niet want geen pijn meer en blaren.
TsumTsum schreef:
07-01-2021 15:28
Goede wandelschoenen maken echt het verschil als je veel gaat wandelen. Vond het eerst niet zo nodig maar sinds ik er heb, heb ik geen blaren meer gelopen op vakanties of dagenlang vermoeide voeten van het vele wandelen. Zijn wederom niet de mooiste schoenen maar dat boeit niet want geen pijn meer en blaren.
Gelukkig heb ik voor beiden nog genoeg tijd. Sandalen moeten sowieso want warm wordt het hier ook wel. Mocht in de zomer blijken dat Bulgarije een optie is dan ga ik zeker kijken, moeten ws wel ingelopen worden. Ik heb nu hoge panama jacks die zo lekker lopen. Dus het maakt verschil, daar ben ik van overtuigd. Ik zou het liefst dan zwarte hebben maar bijna alles wat ik vindt hebben kleur erin :-S
http://www.bakkerpodologie.nl/oplossing ... n-sloffen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://www.super-t.shop/products/ivonne
Afbeelding
LoveMalta schreef:
07-01-2021 13:59
Ik draag de zolen van de schoenmaker, de standaard, dat zit in dichte schoenen natuurlijk geweldig maar met 35 graden of het nu hier is of buitenland wil ik echt open schoenen.
ik had ook erge pijn in mijn voeten. Volgens dokter: slijtage.
Sinds ik in al mijn schoenen (ook regenlaarzen) op maat gemaakte zooltjes van de podoloog draag is de pijn 99% weg.
Thuis loop ik op Birkenstocks.
Vroeger liep ik altijd thuis op blote voeten, dat doe ik niet meer. Het voelt niet goed meer.

sandalen waar zooltjes in kunnen vind ik niet. Toch geen leuke....
not all who wander are lost
LoveMalta schreef:
07-01-2021 14:02
Die ken ik van een vriendin van jaren geleden... vallen die op maat? hebben ze een voetbed?
Ja ze vallen op maat en je kan de bandjes in de breedte stellen, ik heb hele.brede voeten met ook nog zo een hallux knobbel maar op het grootste standje zitten ze prima.
Er zit geen voetbed in en ik mis dat ook niet de zool is zo zacht dat het lijkt alsof ik op blote voeten loop.
En het voordeel is dat ze nat mogen worden ..dus ideaal voor strand wandelingen en door het natte gras als ik de hond uitlaat.
Oeh die zijn mooi en niet duur :) die heb jij? lopen die lekker?
Dubbel post
Ik heb Teva Kayenta sandalen, die vind ik nu online amper nog, zal wel een ouder model zijn. Ze zitten ge-wel-dig, al zou je dat niet zeggen als je ze ziet (zien er vrij simpel uit en de bandjes over de voorvoet zijn niet afstelbaar).

Ik kan er probleemloos 15 km op bergwandelen op kiezels en ander oneffen terrein, al heb ik geen reuma. Maar wel gare knieën.
Ik had ze toch gekocht omdat een andere vrouw zei dat ze zo superlekker lopen. En zij had dus helemaal gelijk.

Ooit heb ik ook erg fijne sandalen van Timberland gehad, en nu ben ik blij met bergschoenen van dat merk.

Ik hoop dat je iets kan vinden wat goed helpt en mooi genoeg is.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven