Schoenen verven?
dinsdag 19 augustus 2008 om 22:43
Je kunt ze verven, maar de kans is groot dat het niet mooi egaal wordt. Ik heb een keer laarzen geverfd, op zich goed gelukt, maar de verf liet soms wel los. (wel natuurlijk bij schoenmaker leerverf gekocht en instructies opgevolgd) In het begin werkte ik de plekjes steeds bij, maar daar ben ik mee gestopt toen het er steeds meer werden en de kleur van de laars steeds onegaler werd.
Kun je ze niet in het zwart vinden op internet?
Kun je ze niet in het zwart vinden op internet?
woensdag 20 augustus 2008 om 01:00
Hey,
Ik heb spierwitte pumps prachtig en egaal zwart geverfd, zelf!
Je kan het ook door de schoenmaker laten doen
Ik heb bij de schoenmaker gevraagd welke verf etc ik het beste kan gebruiken en heb dat dus meteen gekocht, was ook niet duur, en ben thuis meteen aan de slag gegaan. Als je een beetje de tijd ervoor neemt en serieus aan de slag gaat krijg je je schoenen erg mooi hoor!
Wat ik op den duur wel had toen ik ze al heel veel langer had was dat ze een paarsachtige gloed kregen, maar dat stond eigenlijk wel hartstikke gaaf.
Ik heb spierwitte pumps prachtig en egaal zwart geverfd, zelf!
Je kan het ook door de schoenmaker laten doen
Ik heb bij de schoenmaker gevraagd welke verf etc ik het beste kan gebruiken en heb dat dus meteen gekocht, was ook niet duur, en ben thuis meteen aan de slag gegaan. Als je een beetje de tijd ervoor neemt en serieus aan de slag gaat krijg je je schoenen erg mooi hoor!
Wat ik op den duur wel had toen ik ze al heel veel langer had was dat ze een paarsachtige gloed kregen, maar dat stond eigenlijk wel hartstikke gaaf.
woensdag 20 augustus 2008 om 01:25
woensdag 20 augustus 2008 om 08:12
Mischien moet je ze even naar mijn schoenmaker brengen: ik haalde gisteren mijn schoenen op nadat de hakjes waren vervangen, heeft de schoenmaker tevens de complete hak in een andere kleur geverfd (hak was van bruin hout en hij had het zwart gemaakt).... Daar was ik dus helemaaaaal niet blij mee, reactie schoenmaker: 'Oh eh ja, ik vond het eigenlijk wel mooier staan zo'. Hij heeft dus op mijn verzoek de hak weer in de originele kleur geverfd en dat is redelijk gelukt.
woensdag 20 augustus 2008 om 19:24
donderdag 21 augustus 2008 om 15:37
Oke; ze zijn er wel in het zwart maar dan kosten ze 120 euro en dezelfde kosten nu minder dan de helft in het beige dus als ik ze zou kunnen verven zou dat ideaal zijn.
Thee; dat bliksemzwart is dat een kleur of een merk? Ik weet namelijk wel een winkel waar ze jachtgeweren ed verkopen dus daar zouden ze het moeten hebben? Waar gebruiken ze het dan voor?
Weet iemand trouwens of de naden ook zwart krijgt of dat die licht blijven?
Thee; dat bliksemzwart is dat een kleur of een merk? Ik weet namelijk wel een winkel waar ze jachtgeweren ed verkopen dus daar zouden ze het moeten hebben? Waar gebruiken ze het dan voor?
Weet iemand trouwens of de naden ook zwart krijgt of dat die licht blijven?
donderdag 21 augustus 2008 om 19:53
De naden worden ook zwart, alles wat je verft op de schoen word zwart. Dat was bij mij wel het geval.
Ga gewoon naar een schoenmaker, neem de schoenen mee en vraag welke verf je het beste kunt gebruiken of je laat het daar verfen.
Mijn spierwitte pumps waren prachtig zwart geworden, geen vlekken, gaf niet af.. t was piekfijn zwart
Ga gewoon naar een schoenmaker, neem de schoenen mee en vraag welke verf je het beste kunt gebruiken of je laat het daar verfen.
Mijn spierwitte pumps waren prachtig zwart geworden, geen vlekken, gaf niet af.. t was piekfijn zwart
donderdag 30 juli 2009 om 22:50
quote:coconutoil schreef op 21 augustus 2008 @ 19:53:
De naden worden ook zwart, alles wat je verft op de schoen word zwart. Dat was bij mij wel het geval.
Mijn spierwitte pumps waren prachtig zwart geworden, geen vlekken, gaf niet af.. t was piekfijn zwart Ik gooi dit topic even omhoog, wat kost het om schoenen te laten verven bij de schoenmaker? Is er iemand die dit toevallig weet?
Mijn spierwitte pumps waren prachtig zwart geworden, geen vlekken, gaf niet af.. t was piekfijn zwart Ik gooi dit topic even omhoog, wat kost het om schoenen te laten verven bij de schoenmaker? Is er iemand die dit toevallig weet?
donderdag 8 april 2010 om 15:45
Ik heb een paar schoenen in beige en de kleur vind ik toch lelijk. Nu wil ik dat lichtbruin of roodbruin of zoiets verven, maar ken helemaal geen verf die je daarvoor kunt gebruiken. Iemand ervaring? Wat kost dat ongeveer? Kan het voor alle leer gebruikt worden? Ik hoop dat iemand hier wat informatie over heeft.
vrijdag 30 april 2010 om 21:04
Ook even een schoenverfvraagje: ik heb donker metalic grijze schoenen. Op zich heel mooi alleen wil ik ze graag minder metalic en grijs en wat meer zwart. Iemand enig idee hoe ik dit het handigste kan aanpakken?? Wil sowieso morgen ook even bij de schoenmaker vragen wat de mogelijkheden zijn maar ben benieuwd of iemand hier toevallig wat 'zelf doe' tips heeft.
vrijdag 30 april 2010 om 23:12
Misschien kun je via deze site om informatie vragen?
http://www.schoenonderhoud.nl/
Ze hebben een keer op mijn e-mail gereageerd voor onderhoudtips. Ik heb namelijk zulke in het blauw en die kon ik op de site niet vinden.
http://www.schoenonderhoud.nl/
Ze hebben een keer op mijn e-mail gereageerd voor onderhoudtips. Ik heb namelijk zulke in het blauw en die kon ik op de site niet vinden.
zaterdag 1 mei 2010 om 20:43
quote:Liondevil76 schreef op 30 april 2010 @ 21:04:
Ook even een schoenverfvraagje: ik heb donker metalic grijze schoenen. Op zich heel mooi alleen wil ik ze graag minder metalic en grijs en wat meer zwart. Iemand enig idee hoe ik dit het handigste kan aanpakken?? Wil sowieso morgen ook even bij de schoenmaker vragen wat de mogelijkheden zijn maar ben benieuwd of iemand hier toevallig wat 'zelf doe' tips heeft.Nog niets? Ik herinner me dat ik op de kinderpijler een keer over schoenpoets voor metalic kinderschoenen heb gelezen. Je zou het daar eens kunnen proberen via google.
Ook even een schoenverfvraagje: ik heb donker metalic grijze schoenen. Op zich heel mooi alleen wil ik ze graag minder metalic en grijs en wat meer zwart. Iemand enig idee hoe ik dit het handigste kan aanpakken?? Wil sowieso morgen ook even bij de schoenmaker vragen wat de mogelijkheden zijn maar ben benieuwd of iemand hier toevallig wat 'zelf doe' tips heeft.Nog niets? Ik herinner me dat ik op de kinderpijler een keer over schoenpoets voor metalic kinderschoenen heb gelezen. Je zou het daar eens kunnen proberen via google.