Mode & Beauty alle pijlers

Schoenmaat

22-10-2009 18:59 13 berichten
Schoenmaatadvies gevraagd :-)

Heb leuke schoenen gezien, maar ze zijn alleen verkrijgbaar in maat 41 en 42. Maat 41 is gelijk aan 27 centimeter en maat 42 is gelijk aan 28 centimeter.

Heb net mijn voeten opgemeten met dikke skisokken aan en toen was het precies 27 cm. Welke maat moet ik nu bestellen?

Het zijn winterschoenen (boots), dus is het ook niet onwaarschijnlijk dat ik dikke sokken aan heb. Maar als mijn voeten+dikke sokken samen al 27 cm zijn, dan is maat 41 misschien wel te klein. Maar maat 42 is misschien wel te groot! (het is een online bestelling, dus kan niet in de winkel gaan passen en wil liever ook niet iets terugsturen vanwege hoge portokosten).

Iemand advies?
Alle reacties Link kopieren
ehm, gaan ze bij de maat van schoenen niet uit van de lengte van je voeten...

dus zonder panty, kousen, geitenwollen sokken?

als mijn voet zonder sokken 27 cm zou zijn en ik heel graag heel veel dikke sokken aandoe zou ik maat 42 nemen (dus 28 cm) en anders maat 41 (dus 27)

mij lijkt het iig best wel logisch maar stel anders de vraag aan de online shop!!!
Als werkzaam zijnde in de schoenenbranche, ik zou maat 42 doen. Een (te) kleine schoen zorgt er ook nog eens voor dat je voeten de warmte slecht vasthouden
quote:wollie2008 schreef op 22 oktober 2009 @ 19:04:

ehm, gaan ze bij de maat van schoenen niet uit van de lengte van je voeten...

dus zonder panty, kousen, geitenwollen sokken?

Das een goede. Misschien wel ja. Jorina, weet jij dat misschien?
Zonder dikke sokken zijn mijn voeten trouwens 26,5 cm.

En heb echt altijd koude voeten.
Advies? Niet online kleding kopen als je veel porto moet betalen..
quote:Nomad schreef op 22 oktober 2009 @ 19:09:

[...]

Das een goede. Misschien wel ja. Jorina, weet jij dat misschien?Een maatvoering verschilt per merk, bij het merk gaan ze uit van een standaardmaatvoering, dus niet zozeer gebaseerd op met of zonder sokken. Je moet het dus puur af laten hangen van de gegevens die je op de site vindt. Wel is het belangrijk om te weten of het om de binnen, of de buitenmaat gaat...
Bedankt voor het meedenken!

Hmmm. Het lijkt me dat het aantal cm om de binnenmaat gaat. Moeilijk...
Om lekker te kunnen lopen heb je minimaal een halve cm extra ruimte nodig. Bij bergschoenen houden ze bijv. aan, binnenzooltje eruit peuteren, erop gaan staan en dan moet je de voorkant van het binnenzooltje omhoog kunnen vouwen tot aan de nagel van je grote teen. Dit is dus meestal een cm extra lengte. Dit heb je nodig om comfortabel je voet te kunnen afrollen als je loopt.

Test het eens bij een paar platte schoenen die je hebt staan. Peuter die binnenzool eruit en meet het op. Succes!
Anders meet je met een meetlint de binnenkant van een passend paar schoenen.
er staat verder geen info over de breedte van de schoen? (ook werkzaam in de schoenen branche)

schoenen online kopen is altijd een risico, misschien kun je beide maten bestellen om te passen?

(als je ook terug kunt sturen natuurlijk)
Wat betreft de breedte van de schoen, er staat alleen vermeld "medium".
Bengal en Uggla, bedankt voor de winnende tips ;-)! Ik heb een paar lekker zittende schoenen gepakt, zooltje eruit gehaald en opgemeten. 27 cm blijkt ruim voldoende. Nu dus schoenen bestellen! Joepie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven