Mode & Beauty alle pijlers

Seborrhea/Seborroisch eczeem

27-01-2012 15:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na veel zoeken ben ik er achter gekomen dat ik Seborroisch eczeem heb gekregen van het stoppen met de naamloze variant van de dianepil. Nadat ik gestopt was met die pil heb ik ontzettende haaruitval gekregen. Waarschijnlijk was deze hormoonverandering te groot.

Mijn haar is nu ook al na 1 dag vet, terwijl ik het hiervoor echt maar 1x in de week hoefde te wassen.

Ik heb last van jeuk, schilfers en vooral gewoon ontzettend veel talg. Doordat mijn haarfollikels hierdoor verstopt raken, valt mijn haar geloof ik uit.

Ik heb van de dokter Ketaconazol gekregen. Hier was ik het nu een aantal weken al mee. Mijn dokter weet er te weinig van en wimpelt het af door te zeggen dat het wel goed komt. Ook zegt hij dat een doorverwijzing naar de dermatoloog absoluut geen zin heeft want die kunnen ook niks doen. Dit laatste geloof ik overigens wel want geloof ook dat zij niet goed weten wat ze ermee moet doen. Omdat de dermatoloog ook erg duur is en mijn ouders er tegen zijn (ik ben 18 jaar), probeer ik eerst naar ervaringen van anderen te zoeken.

Ik vraag me af of er mensen zijn die ook last hebben van Seborrhea (grote vetproductie)/Seborroisch eczeem?

Mijn vragen daarvoor zijn; is het op te lossen en zo ja hoe? Welke producten werken daar aan bij? En kan je verloren haar weer terug groeien?

Op internet heb ik namelijk gelezen dat je het altijd blijft houden en dus altijd speciale producten moet gebruiken... Maar weet ook niet of dit echt zo is.

En heeft iemand misschien ook ervaringen met Nixon? Deze zouden talg en vetten die de haarfollikel verstoppen verwijderen.

Tips zijn welkom!
voor zover ik weet wordt een bezoek aan de dermatoloog en de bijbehorende behandeling doorgaans wel vergoed door de zorgverzekeraar.

bel anders een dermatoloog en informeer ernaar.
A. Hoe lang ben nu je gestopt met de pil?

B. Heeft de Ketaconazol effect?
Ik heb ook seborroisch eczeem, maar geen last van haaruitval, nooit gehad ook terwijl ik het echt al jaren heb.

Ik ben erg gebaat bij de Denorex shampoo die ik op recept bij de apotheek krijg. Ik gebruik het 2/3 keer per week en heb veel minder last van schilfers, jeuk en pijn op mijn hoofdhuid. Eerste paar keer voelt het vervelend aan, maar het went snel en is daarna heel fijn.
Ga svp naar een goede dermatoloog, huisartsen zijn vaak algemeen opgeleide onbenullen, ze kwekken en gokken vaak maar wat.
Lush schijnt heel goed te helpen.

Was eerder een topic over.
quote:bella1701 schreef op 27 januari 2012 @ 15:43:

voor zover ik weet wordt een bezoek aan de dermatoloog en de bijbehorende behandeling doorgaans wel vergoed door de zorgverzekeraar.

bel anders een dermatoloog en informeer ernaar.Ja heb ik al gedaan en het wordt niet verzekerd. Maar als de ketoconazol en nioxin helemaal niet blijken te werken, ga ik wel een afspraak maken.
quote:achnein schreef op 27 januari 2012 @ 19:56:

A. Hoe lang ben nu je gestopt met de pil?

B. Heeft de Ketaconazol effect?

Ik ben sinds oktober gestopt met de pil en direct daarna extreme haaruitval gekregen. De haaruitval is nu minder, maar heb ook het idee dat het wel moest stoppen, want veel meer kan ik niet verliezen omdat het gewoon ontzettend dun en weinig is nu. Aan de zijkant is het helemaal dun, zie mijn hoofdhuid er doorheen.

De ketaconazol heb ik nu pas 2 weken gebruikt dus is nog niet te zeggen denk ik of het werkt. Heb hem ook een paar maanden eerder gebruikt maar direct ermee gestopt omdat ik er toen nog niet zeker van was dat ik eczeem had en ik kreeg er zo ontzettend veel klitten mee dat de haaruitval nóg erger werd.
hallo,

ik heb ook seborrische eczeem en ook nog soborrhea. wat een vreselijk combinatie. het heeft zeker invloed op mijn leven.

wat ook helpt is Guhl antiroos. het is een chronische aandoening.

het enige wat je kan doen is het verminderen van de aandoening. ik gebruik geen zalven of e.d. Het heeft me wel tijd gekost om te accepteren. heeft geen last van haaruitval heb juist het tegenovergesteld. veel en dik haar. misschien moet je niet te veel zalf of creme gebruiken en kijken wat het effect heeft. haren groeien altijd terug maar je moet wel tijd geven.

misschien weet iemand of er vereniging voor deze aandoeningen
quattro35 schreef op 27 januari 2012 @ 22:37:

Ga svp naar een goede dermatoloog, huisartsen zijn vaak algemeen opgeleide onbenullen, ze kwekken en gokken vaak maar wat.
je hebt het hier over jezelf niet de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven