Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo bar

17-06-2020 19:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi !
Ik wil graag overstappen op een shampoo bar.
Wil graag wat minder plastic gaan gebruiken .
Mijn hoofdhuis is gevoelig en droog met schilfers helaas.
Ik gebruik al shampoo zonder sulfaat en zonder siliconen en parabenen.
Helaas helpt dit niet.
Ik ben erg geïnteresseerd in een aantal merken natuurlijke haarzepen:
Chagrin valley
Aromaesti
Shampoobar van dille & kamille
Graag hoor ik jullie ervaringen.
Ik ben fan van natura shampoo zeep van het kruidvat. Zit geen rommel in en krijg er zacht en glad haar van.
Betaalbaar, vaak 2 voor 1 prijs en lokaal verkrijgbaar.

Lush is ook lekker, maar zit rommel in en moet ik voor reizen. Aleppo zeep een keer gebruikt, maar dan wordt mijn haar net touw. Voelt niet lekker.
[quote=Snoesje666 post_id=31536206 time=1592415469 user_id=28398]
Een blok Aleppozeep, met een zo hoog mogelijk gehalte aan laurierolie.

[quote=Snoesje666 post_id=31536206 time=1592415469 user_id=28398]
Een blok Aleppozeep, met een zo hoog mogelijk gehalte aan laurierolie.

Hehe eindelijk een medestander gevonden. Ik gebruik deze https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... andId=1276 (van de H&B) nadat ik goede verhalen had gelezen over natuurlijke zeep en shampoo producten zoals aleppozeep.
Ik gebruik de gewone aleppozeep voor mijn lichaam en sinds kort deze (met 40% laurierbesolie) voor mijn haar en blijkt ook nog werkzaam tegen psoriasis op de hoofdhuid. De schilfers wel minder (kan tzt nog minder worden) maar de plaque is zo goed als weg. Die plaque is het meest vervelend want voelt verstikkend.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 18-06-2020 15:01
Reden: Tekst verdwijnt
69.27% gewijzigd
MarindaH schreef:
17-06-2020 23:30
Ik had eigenlijk nergens last van, maar wil meer natuurlijke middelen gebruiken. Nu heb ik een shampoobar van olijfzeep. Mijn haar moest er even aan wennen geloof ik, bleef wat vet, maar nu, na drie keer gebruiken ofzo, gaat het al beter. Mijn haar is vooral veel voller dan voorheen!

Ben er erg tevreden over.

Appelazijn verdunt met water (1:3) na de aleppozeep. Let niet op de geur, die is niet echt fijn maar deze verdwijnt heel snel.

Na het uitspoelen van de zeep wat appelazijn https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... o-60019259 in je haar sprayen en na paar minuten uitspoelen. Weg klitten en je haar is megazacht.
Het zit ook goed in model, ik gebruik al weken geen styling producten meer wat ook nog eens gunstig is voor de psoriasis. Heb nu ook een vollere bos met haar.
Ik schrik van de prijs bij H&B voor de Aleppozeep.

Dille&Kamille is € 8,75.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
[quote=Snoesje666 post_id=31539369 time=1592489427 user_id=28398]
Ik schrik van de prijs bij H&B voor de Aleppozeep.

Dille&Kamille is € 8,75.
[/quote

Die in mijn link staat is met laurierbesolie.

De gewone 100 % olijf kost bij D&K € 4,95 en bij H&B € 5,95.
Met laurierbesolie bij D&K € 8,75 en bij H&B € 12,99.

De prijzen komen best overeen want bij H&B zijn ze regelmatig in de aanbieding, 2e 50% en dan komt het zo een beetje op hetzelfde uit.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 18-06-2020 16:47
Reden: Tekst verdwijnt
1.10% gewijzigd
Als een beter milieu je beweegreden is, zou ik gelijk ook kiezen voor een Nederlands merk/leverancier. Dan hoeft het niet eerst hierheen verscheept te worden. :lightbulb:

Ikzelf ben fan van Soap7 en Helemaal Shea. Van beide merken heb ik verschillende shampoo bars uitgeprobeerd en ik ben er zeer over te spreken, over de ene soort wat meer dan over de andere. Na 2-3 wasbeurten was mijn haar gewend. Ik vind m'n haar heerlijk schoon aanvoelen en het lijkt voller. Volgens mij hebben ze allebei speciale varianten voor een gevoelige hoofdhuid.
orchid schreef:
18-06-2020 17:32
Als een beter milieu je beweegreden is, zou ik gelijk ook kiezen voor een Nederlands merk/leverancier. Dan hoeft het niet eerst hierheen verscheept te worden. :lightbulb:

Ikzelf ben fan van Soap7 en Helemaal Shea. Van beide merken heb ik verschillende shampoo bars uitgeprobeerd en ik ben er zeer over te spreken, over de ene soort wat meer dan over de andere. Na 2-3 wasbeurten was mijn haar gewend. Ik vind m'n haar heerlijk schoon aanvoelen en het lijkt
voller. Volgens mij hebben ze allebei speciale varianten voor een gevoelige hoofdhuid.
Daar heb je een goed punt idd.
Ik zag door de bomen het bos niet meer.
Helemaal shea zag ik idd ook online .
Welke soorten vind jij van dit merk fijn?
orchid schreef:
18-06-2020 17:32

Ikzelf ben fan van Soap7 en Helemaal Shea.
Sheabutter moet uit Afrika komen.

Soap7 gebruikt ook olijf-, kokos-, jojoba- en arganolie. Dat groeit ook niet in Nederland.

Nederlandse olie zou maïskiem- of tarwekiemolie kunnen zijn, maar wordt die wel gebruikt in schoonheidsproducten?

Voor Aleppozeep hoeven de ingrediënten niet te reizen. Olijfolie en laurierolie groeien gewoon in Syrië. Je krijgt dus veel minder transportbewegingen als je de zeep in Syrië produceert. Dan wordt alleen het eindproduct verscheept en niet de ingrediënten die uit alle windstreken moeten komen om in Nederland verwerkt te worden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Annet1 schreef:
17-06-2020 23:04
Oh dan ben ik idd heel benieuwd.
Ik heb heel internet afgestruind voor reviews :rolling: .
Maar helaas niet gevonden.
Laat je het weten hoe je deze shampoobar vind ?
Ik hoor het graag!
Dan houden dit topic gewoon nog even aan.
:lol:
Ik vind het fijn. Ruikt lekker. Wel wennen dat het niet zo schuimt als bij shampoo.
Renee* schreef:
18-06-2020 14:34
Appelazijn verdunt met water (1:3) na de aleppozeep. Let niet op de geur, die is niet echt fijn maar deze verdwijnt heel snel.

Na het uitspoelen van de zeep wat appelazijn https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... o-60019259 in je haar sprayen en na paar minuten uitspoelen. Weg klitten en je haar is megazacht.
Het zit ook goed in model, ik gebruik al weken geen styling producten meer wat ook nog eens gunstig is voor de psoriasis. Heb nu ook een vollere bos met haar.

Thx voor de tip! Ik hield sowieso al niet van conditioner en heb het nu ook niet nodig geloof ik. Mijn haar zit beter als het niet zijdezacht is ;) Maar ga het eens opzoeken.
Such fun!1
SEM72 schreef:
20-06-2020 15:55
Ik vind het fijn. Ruikt lekker. Wel wennen dat het niet zo schuimt als bij shampoo.
Wat tof dat je het laat weten 😃.
Fijn dat het goed bevalt !
Snoesje666 schreef:
18-06-2020 19:04
Voor Aleppozeep hoeven de ingrediënten niet te reizen. Olijfolie en laurierolie groeien gewoon in Syrië. Je krijgt dus veel minder transportbewegingen als je de zeep in Syrië produceert. Dan wordt alleen het eindproduct verscheept en niet de ingrediënten die uit alle windstreken moeten komen om in Nederland verwerkt te worden.
Aleppozeep gebruik ik ook, maar dan voor mijn lichaam. Op mijn haar vind ik 'm niet fijn.

Van HelemaalShea vind ik vooral de aloë vera-variant en die blauwe met zeewier en zeezout erg aangenaam.
Hoi allemaal,
Ik ben begonnen met alleppo haarzeep.
Ik was hier namelijke heel nieuwsgierig naar geworden.
Ik gebruik na de zeep wel appelazijn.
Mijn haar is lekker zacht en zit prima.
Tis even wennen.
Maar ik heb goede hoop dat het helpt tegen mijn droge hoofdhuid.
Ik heb de alleppo zeep gekocht bij dille kamille.
Tot nu toe dus zeer positief.
De geur vind ik wel lekker.
Misschien dat ik ook een keer probeer zonder appelazijn, om te kijken hoe mijn haar dan voelt .
😘 Groetjes
Ik zweer bij de bars van Lush, doe er met 3 keer wassen per week meer dan een half jaar mee.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven