Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo dun haar

04-09-2011 16:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Er zullen ongetwijfeld al enorm veel topics over zijn geweest, maar het zoeken in de zoekmachine hiernaast heeft mij niet echt duidelijkheid gegeven. Daarom dat ik even een nieuw topic open.

Ik ben opzoek naar een nieuwe shampoo. Ik was nu dagelijks met John Frieda blond kamille en ik merk dat mijn haar enorm dun wordt en er stuk van gaat. Laatst een haarconsult gehad van John Frieda en ook zij gaven aan dat ik beter niet meer kon wasssen met John Frieda.

Ik ben dus opzoek naar een minder aggressief product waarmee ik mijn haar dagelijks (ja ik weet het, dat is ook slecht voor je haar, maar ik moet mijn haar dagelijks wassen. Niet omdat het vet wordt maar als ik opsta is mijn haar 1 grote pluizenbol en staat het (ja echt waar) recht op!) kan wassen.

Ik heb tot op schouderlengte lang haar, het is blond en geblondeerd (van zichzelf ook blond), het is enorm dun en wordt dus steeds dunner en droger.

Wie weet een goede shampoo? Ik had zelf zitten kijken naar Nexxus. Maar daar vielen de recensies wat van tegen.

Ik zie door het shampoobos de bomen niet meer.

Wie o wie?

Bedankt alvast!
Is deze je al bekend?

Ik ben ook wel tevreden over de Andrelon.

Misschien kan de kapper je haar ook kleuren met minder agressief spul?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoi!

Misschien een consult bij B Salon?

Zij kunnen je echt goed advies geven over wat goed is voor je haar!

Hopelijk heb je er wat aan

Sterkte
quote:kimmbje schreef op 04 september 2011 @ 16:51:

Misschien een consult bij A Salon?

Zij kunnen je echt goed advies geven over wat goed is voor je haar!

Heb je weer een model nodig Kimmbje?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben erg tevreden over de guhl biershampoo.
Ik weet niet waar je woont maar ik ben erg tevreden over

Is van het huismerk van de Duitse drogisterij DM(ik woon vlakbij de grens.) Het kost niets en mijn haar krijgt er volume van, iets wat ik met duurdere shampoo's niet voor elkaar kreeg. Heb overigens ooit met John Frieda een tijdje gewassen, vond het heerlijk ruiken. Alleen kreeg ik er roos van en dat heb ik normaal nooit. Dat was dus einde oefening.
I choose happy!
Koop verschillende shampoos en was steeds met een ander. Eerst Andrelon, dan Nivea, dan Guhl, etc. Zal je haar fijn vinden hoor!
Ik ben erg tevreden met de elive collageen shampoo. Mijn fijne futloze haar heeft veel meer volume en body. En misschien kan je ipv elke dag shampoo je haar alleen (uit)spoelen met water en dan om de dag wel wassen met shampoo?
Van die elvive krijg je voller haar omdat er gewoon een laagje rotzooi om je haar heen gelegd wordt. Ik zou met een heel milde shampoo wassen, bijvoorbeeld van de kapperslijn van loreal..
@ Tomatensoep: Elvive collageen lijn bevat dus juist geen "rotzooi" (ik neem aan dat je bedoeld siliconen SLS etc?). Eerst even verdiepen voordat je wat roept?
Voor mij was de enige oplossing voor het probleem wat jij beschrijft het stoppen met blonderen. Als je meer wil weten over echt gezonde haarverzorging en kleuring, kijk dan op een van deze forums:

www.longhaircommunity.com of http://www.longhair.be/

Hmm, ik zie dat de belgische website niet echt actief meer is maar was in het verleden een enorme bron van goede info, misschien weer in de toekomst...
@ Juudt Heb lang donkerblond haar van mezelf met veel highlights, dus ook een groot gedeelte geblondeerd. Ik heb ook pluizerig haar en zelfs klitten als ik mijn bed uit kom. Als ik die klitten heb uitgeborsteld staat mijn haar ook rechtovereind. Ik doe er elke ochtend een beetje jojoba olie van de tuinen in en dan gaat het pluizerige weg en wordt mijn haar weer glad. Ik was mij haar twee of drie keer per week met verschillende shampoos waar ik echt heel weinig van gebruik ongeveer ter grote van een hazelnootje. Dit is mij ooit door een kapper aangeraden. De conditie van mijn haar is goed ondanks al het geblondeer en zeker niet dunner geworden.

De shampoos die ik gebruik en je aan zou raden zijn de Banana shampoo van de Body Shop die erg mild is, Big van Lush daar krijg ik echt een gigantische bos haar van en Biologische shampoo van de reformwinkel.
Ik heb deze bar, daar kan je gerust elke dag je haar mee iinzepen, zit helemaal niks agressiefs in, en veel verzorgende oliën.

Verder heeft het geen bijzondere eigenschappen, je haar wordt gewoon schoon, that's it.

Nadeel is misschien dat je het alleen online kunt bestellen omdat het een merk uit de UK is.

Maar ik zou het gewoon proberen, als het je niet bevalt voor je haar, is het nog altijd een buitengewoon geschikt product ter vervanging van de gebruikelijke agressieve, je huid uitdrogende douchegels. M'n huid is nooit meer trekkerig na het douchen.
quote:Dakootje schreef op 04 september 2011 @ 17:55:

Ik ben erg tevreden met de elive collageen shampoo. Mijn fijne futloze haar heeft veel meer volume en body. En misschien kan je ipv elke dag shampoo je haar alleen (uit)spoelen met water en dan om de dag wel wassen met shampoo?Leuk om te horen! Mijn haar is ook steviger en voller na het wassen met dovige volume collageen. Garnier volume restructure werkt ook prima. Na het wassen doe ik er altijd verassend volume (leave in cream o.i.d.) van andrelon in, en mijn haar zit weer goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven