Mode & Beauty alle pijlers

Shein

22-05-2021 17:42 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met bestellen bij shein?
Kloppen de maten een beetje, hoe is de kwaliteit en kloppen de levertermijnen?
Ik lees even mee. Zie vaak leuke dingen langs komen op Facebook, maar twijfel om te bestellen.
Er zit heel veel troep tussen, maar niet alles is troep. Om de leuke kwalitatief goede items eruit te vissen zul je de reviews moeten lezen, daar staat vaak ook wel in hoe de maten vallen en foto’s hoe het in t echt eruit ziet. Laagste prijsklasse zoveel mogelijk vermijden. Na éen keer wassen is dat vaak al niet meer mooi of zitten er gaten/scheuren in. Levering is vaak sneller dan aangegeven of de website
anoniem_358505 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 17:48
7.01% gewijzigd
Ik zie het ook vaak voorbij komen bij google shopping, maar het leek me een twijfelachtige site. Maar ik hoorde laatst van een vriendin dat het echt een prima betrouwbare webshop is waar zij veel bestelt.
De webshop zelf is betrouwbaar, het spul zelf is aliexpress/wish spul.
Let’s go Brandon!
Dochter heeft (vroeger) enorme hoeveelheden besteld daar. Nu zegt ze dat Shein te veel van kinderarbeid gebruik maakt. Geen idee, dat zullen ze allemaal wel doen.
Lange levertijd ( tip: lees de voorwaarden)
Oh ik heb hier heel vaak besteld. Maten vallen normaal. Zoals bij de H&m en Veromoda. Je moet goed de reviews lezen en goed kijken welke stof je kiest. Ik sla polyester shirtjes over. Viscose en katoen vind ik fijner. De tasjes en sieraden vind ik ook super leuk van shein. Oh en je hebt er echt veel leuke jeans. Het duurt 7-10 dagen voor je bestelling binnen komt, ik heb maar een paar keer meegemaakt dat het langer duurde.
Primark kwaliteit. Soms zitten er goede kwaliteit tussen. Soms wat minder. Stofjes zijn vaak synthetisch. Een keer een jumpsuit gekocht wat echt lekkere kwaliteit stof was, katoen en mooi maar hij stond mij niet. Terug sturen is best makkelijk. Maten kloppen trouwens, en het beste is reviews te kijken, je maat selecteren en dan foto’s bekijken. Dan zie je hoe het staat en valt bij mensen die wellicht ongeveer dezelfde lichaamsbouw hebben als jij

Beste aankoop op shein waren die dikke fluffy sokken, bijna een jaar later en ze zijn nog steeds erg goed, beter dan de fluffy sokken van primark. Maar verder nooit meer iets besteld.
3_14pac wijzigde dit bericht op 22-05-2021 18:11
19.32% gewijzigd
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Ik heb een maand of 3 geleden besteld, en ben eigenlijk best tevreden. Heb de helft terug moeten sturen omdat de maten niet goed waren, alles viel bij mij juist groter, maar ik had de reviews ook niet gecheckt dus dat was mijn fout.

Als ik bestel check ik nu vooral de reviews, met name die met eigen foto’s erbij, zodat je het item op een “echt” persoon ziet ipv de Shein foto. Ook check ik het materiaal, voor tops wil ik het liefst katoen, viscose of linnen, geen polyester.
Terugsturen ging trouwens ook prima. Het ging volgens mij naar een retourpunt in België als ik me niet vergis, ik had binnen 2 weken mn geld terug, dus prima geregeld.
Ik wil eigenlijk weer bestellen, het enige wat ik niet weet is of je invoerrechten moet betalen. Ik weet niet of ze hun producten vanuit een punt in EU sturen of vanuit amerika/china. Vorige keer was het maar €20 dus toen zat ik onder die grens
Panda1987 schreef:
22-05-2021 18:10
Ik heb een maand of 3 geleden besteld, en ben eigenlijk best tevreden. Heb de helft terug moeten sturen omdat de maten niet goed waren, alles viel bij mij juist groter, maar ik had de reviews ook niet gecheckt dus dat was mijn fout.

Als ik bestel check ik nu vooral de reviews, met name die met eigen foto’s erbij, zodat je het item op een “echt” persoon ziet ipv de Shein foto. Ook check ik het materiaal, voor tops wil ik het liefst katoen, viscose of linnen, geen polyester.
Terugsturen ging trouwens ook prima. Het ging volgens mij naar een retourpunt in België als ik me niet vergis, ik had binnen 2 weken mn geld terug, dus prima geregeld.
Ik wil eigenlijk weer bestellen, het enige wat ik niet weet is of je invoerrechten moet betalen. Ik weet niet of ze hun producten vanuit een punt in EU sturen of vanuit amerika/china. Vorige keer was het maar €20 dus toen zat ik onder die grens
Ik heb ooit voor 50 euro besteld en geen extra invoerkosten betaald. Bij Ali en wish is het wel boven de 21 euro als ik mij niet vergis
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Ik heb nog nooit invoer hoeven betalen, en zat altijd wel boven de 50. In totaal 12 keer besteld bij shein.
3_14pac schreef:
22-05-2021 18:12
Ik heb ooit voor 50 euro besteld en geen extra invoerkosten betaald. Bij Ali en wish is het wel boven de 21 euro als ik mij niet vergis
Ja klopt ali komt uit china dus daar is de kans er altijd, bij shein heb ik geen idee. Gezien het retour ging naar België zou het ook best kunnen dat ze vanuit een europees land versturen. Kan het ook nergens vinden op de site.
Spijkerbroeken ben ik ook over te spreken. Heb er één met van die parels wat erop genaaid is zit heerlijk en goede kwaliteit 🥰
anoniem_358505 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 18:17
2.64% gewijzigd
Sjulia schreef:
22-05-2021 18:13
Ik heb nog nooit invoer hoeven betalen, en zat altijd wel boven de 50. In totaal 12 keer besteld bij shein.
Ohh dat klinkt goed :-D
Panda1987 schreef:
22-05-2021 18:10

Ik had voor 200 besteld, maar geen invoerrechten. Dacht ik ook pas aan toen ik had besteld :-D
Ideaal voor pubers! Een hele kast vol voor de zomer op de camping. 😅
Ik zie echt veel leuke positiejurkjes en jumpsuits voor de zomer, maar vrijwel alles is 100% polyester. Is dat echt zo vreselijk? Ik draag het maar kort. Vandaar dat ik er niet teveel geld aan uit wil geven :P
Bestel niet blind je eigen maat maar kijk bij het product wat de afmetingen zijn dan kom je stille beter uit. Kies items met (foto) reviews dan heb je meeste kans op wat leuks. Zelf heb ik er body's shirt en een bikini vandaan waar ik tevreden mee ben.
Het is het weinige geld waard, wil je goede kwaliteit dan moet je even naar die prijzen gaan kijken en dan nog even bedenken of je echt nog vragen hebt. ;-)

Maar hier hangt de puber kast ook vol met shirts en jasjes vooral van shein en korte broekjes voor onder jurkjes en mega shirts.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 18:30
0.70% gewijzigd
Panda1987 schreef:
22-05-2021 18:14
Ja klopt ali komt uit china dus daar is de kans er altijd, bij shein heb ik geen idee. Gezien het retour ging naar België zou het ook best kunnen dat ze vanuit een europees land versturen. Kan het ook nergens vinden op de site.
Nee, hier is geen enkele bestelling onder de 22 euro geweest en vaak rond de 100 euro.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 18:35
0.38% gewijzigd
Hhmmmm dus goed de revues lezen. Ga het er denk gewoon op wagen. Had leuke Wikkeljurken gezien.
Mocht het niet bevallen kan het dus gewoon retour das ook fijn om te weten
Smurfie2308 schreef:
22-05-2021 18:34
Hhmmmm dus goed de revues lezen. Ga het er denk gewoon op wagen. Had leuke Wikkeljurken gezien.
Mocht het niet bevallen kan het dus gewoon retour das ook fijn om te weten
Ja, ook geen gedoe, je klikt aan wat terug moet en je krijgt een etiket gemaild. Ook nog nooit fout gegaan.
Maandag hebben mijn pubers een bestelling geplaatst en die kwam vandaag binnen. Ze hadden elk 3 shirts, dus 6 in totaal, kwaliteit helemaal prima voor 1 seizoen sowieso, misschien zelfs wel 2, mijn jongste had zelfs een shirt van zeer goede kwaliteit erbij. Maten 2x groter pakken.

Ze waren alle 6 maar 4.99 per stuk. En echt enorm leuk, vind je niet in de winkel.
Ik kijk wel bij shirts en leggings en shorts naar de materialen, dus is het van katoen of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven