Mode & Beauty alle pijlers

shopping bulimia

23-03-2011 19:52 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dan bedoel ik NIET iets kopen, dragen en terugbrengen, maar iets kopen waarvan je al weet dat je het terug gaat brengen.

Omdat je nog verder wilt kijken, dan heb je alvast iets, of omdat je het geld er eigenlijk helemaal niet voor hebt, of simpelweg puur voor de kick van de aanschaf.

Herkenbaar?

Ik maak me er zelf niet zo vaak schuldig aan maar krijg het er toch net niet helemaal uit.

Vanwege de kick en ook omdat ik het moeilijk vind om zonder iets te kopen de winkel te verlaten nadat ik tig dingen gepast heb.

Financieel kan ik me geen miskopen veroorloven dus ik breng het wel altijd zsm weer terug.

(Disclaimer: nix lulligs naar mensen met boulimia, het heet nou eenmaal zo, zie Urban Dictionary)

Ow en ik wilde het topic hier en niet op Psyche zetten want zo ernstig is het niet lijkt mij. Mocht de mod er anders over denken dan merk ik het wel.
Doe je dat echt?

en das geen uitlachen, maar echt lachen van verbazing

Je koopt iets omdat je het zielig vindt voor het winkelpersoneel als je al zo veel gepast wordt en dan niets koopt?

Daar worden ze voor betaald hoor lieverd, al verkopen ze de hele dag niets.

Ik zoek juist een koopverstopping

Als ik eenmaal begin, kan ik niet meer stoppen

En al helemaal niets terug brengen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Volgens mij heb ik nog nooit iets gekocht waarvan ik van te voren al wist dat ik het terug zou gaan brengen. Laat je dan wel de labels eraan zitten en de verpakking heel (dus helemaal niet openen)? Anders vind ik het nogal aso ook.
Ik bestel wel 'ns meer kleren dan ik van plan ben te houden, maar dan wil ik ze gewoon thuis kunnen vergelijken en de leukste dingen uitzoeken.

In 'n winkel iets meenemen waarvan ik weet dat ik 't de volgende dag weer moet terugbrengen lijkt me nogal 'n rompslomp. Moet je wéér naar de stad rijden en parkeren. Zonde van de tijd (en als je het uit financieel punt terug moet brengen, ook nog 'ns zonde van 't geld wat er met terugbrengen gemoeid is)
Nee, gelukkig niet. Heb echt een hekel aan terugbrengen. Ik shop trouwens het liefst via internet en het terugbrengen naar postkantoren, DHL- en Kialapunten begint me behoorlijk de keel uit te hangen.

Een tijdje geleden heb ik trouwens wel wat teruggebracht naar H&M (omdat het niet paste, dus geen boulimia ) en ik kreeg me daar reacties van de cassiere! Dat het toch wel veel was en of ik het wel gepast had, pfff. Heb me ingehouden, maar op dat soort commentaar zit ik echt niet te wachten. Sorry voor deze OT frustratie
Ik herken het ook niet, wat was bijvoorbeeld je laatste aankoop die je weer terugbracht? en wanneer heb je dat dan gekocht. Als je alleen aan het winkelen bent? En koop je dan bijv te duur spul als je het verdient hebt of als je opgevrolijkt moet worden?
Met oud en nieuw heb ik wel 3 jurkjes gekocht en er uiteindelijk na oud en nieuw 2 teruggebracht.

Maar dit was omdat ik echt nog niet wist welke schoenen ik ging halen en welke ik nu uiteindelijk aan zou doen.

Ik ga geen dingen kopen waarvan ik op voorhand weet dat ik het me niet kan veroorloven.

Lijkt me ook vervelend om het weer terug te moeten brengen terwijl je het net zo leuk truitje , jurkje of iets vind.
Vandaag werd ik hals over kop verliefd op een jurk. Maar... voor die prijs kan ik ook 3 jurken kopen. Dus nu twijfel ik. De jurk is ook nogal gekleed en dat voelt nogal onwennig.
Ow en de verkoopster was erg vriendelijk, behulpzaam en geduldig.

En die jurk zo mooi!
En je knip zoooo leeeeg....
quote:tijgermeisje schreef op 23 maart 2011 @ 20:05:

Vandaag werd ik hals over kop verliefd op een jurk. Maar... voor die prijs kan ik ook 3 jurken kopen. Dus nu twijfel ik. De jurk is ook nogal gekleed en dat voelt nogal onwennig.Kwaliteit is beter dan kwantiteit, dus als je dit 'n geweldige jurk vindt dan houd je 'm gewoon en koop je geen extra jurken. Neem aan dat je meer kleding hebt en niet naakt hoeft rond te lopen.
elninjoo nou dat valt dus erg tegen aangezien ik 2 maten minder heb dan afgelopen zomers. Kwaliteit vs kwantiteit, ja en de (nu) lege knip. Dilemma!
Grote griezels! Waarom zou ik me die terugbreng-ellende op de nek halen? Nee, geen herkenning dus. Kost me veel te veel tijd en energie. Om het nog maar niet te hebben over het geld wat je contant terug krijgt. Daar heb ik zo'n hekel aan!
Naar de winkel terug brengen doe ik niet graag, te veel gedoe om weer terug te gaan en in de rij te staan etc. Via internet bestel ik wel meerdere dingen om keuze te hebben, te kunnen passen en vergelijken. Dan kan het thuis worden opgehaald of ik breng het naar het postkantoor, die zit bij mij op de hoek van de straat. Vind ik makkelijker zo dichtbij. Ik word niet blij van aankopen, die weer terug moeten. Maar veel mensen krijgen een kick van kopen.
Tijgermeisje, ik herken het. Vroeger deed ik het vaker: dan sloeg de twijfel toe in de winkel wanneer ik een mooie jurk/jas/tas/schoenen zag, al helemaal wanneer het het laatste exemplaar was. Dan was ik bang dat 'ie weg zou zijn als ik de winkel zou verlaten zonder 'm te kopen. Ik gaf mezelf zo meer bedenktijd en kon dan

Ik heb inmiddels geleerd ergens echt voor te gaan, bovendien scheelt een stabiel inkomen ook. Nu koop ik iets moois en zorg dat ik het ook daadwerkelijk zsm draag. Thuis aantrekken en - knip - de kaartjes eraf zorgen dat ik een mooie aankoop heb gedaan die ik mezelf van harte gun, zonder nog e twijfelen. Wat een bevrijding.
Oh ja, mijn stelregel is: bij twijfel niet kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven