Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds kort de Eucerin sun fluid pigment control spf 50 als laatste stap in m’n routine voordat ik m’n make up (L’oreal bb cream en concealer) aanbreng en ik ben er erg tevreden over.
Hij smeert makkelijk uit trekt snel in, laat geen witte waas achter en ik krijg er geen puistjes van. Gedurende de dag krijg ik ook geen vet of glimmend gezicht, m’n make up blijft er goed op zitten.
ExploreTheWorld schreef:
21-05-2020 09:44
Ik gebruik sinds kort de Eucerin sun fluid pigment control spf 50 als laatste stap in m’n routine voordat ik m’n make up (L’oreal bb cream en concealer) aanbreng en ik ben er erg tevreden over.
Hij smeert makkelijk uit trekt snel in, laat geen witte waas achter en ik krijg er geen puistjes van. Gedurende de dag krijg ik ook geen vet of glimmend gezicht, m’n make up blijft er goed op zitten.
Gaat die later op de dag ook niet branden in je ogen? Ik heb dat regelmatig namelijk met andere, behalve die van Jetske (tot nu toe). Dan wrijf ik 's avonds een keer in mijn oog en brandt het als een ****** en loop ik een half uur met traanogen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de tip voor filmpjes van Cassandra Bankson. Beetje lang gekeken gister hahaha. Maar wel weer wat wijzer geworden.

Ik wil als toner op is de azelac toner van TO.
Als hydralonic op is ga ik daarvoor in de plaats de buffet smeren. Ik ben benieuwd
Ik gebruik trouwens NIacinamide+zink in de ochtend en Retinol 2%, vitamine C en rosebud olie in de avond.

Ik merk zeker wel verbetering in mijn huid. Alleen de pest is dat ik tijdens mijn hormonale week te moe ben voor al die skincare-meuk terwijl mijn hoofd er dan juist wel meer behoefte aan heeft. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
21-05-2020 09:46
Gaat die later op de dag ook niet branden in je ogen? Ik heb dat regelmatig namelijk met andere, behalve die van Jetske (tot nu toe). Dan wrijf ik 's avonds een keer in mijn oog en brandt het als een ****** en loop ik een half uur met traanogen.
Tot nu toe nog geen last van gehad maar ik wrijf ook eigenlijk niet in m’n ogen als ik mascara en wenkbrauwproducten draag ;-)
Vestandig.

Ik heb door hooikoorts-achtige klachten veel jeuk onder, naast en boven mijn ogen. (Terwijl ik negatief getest ben, slaat nergens op) dus ik zit nog weleens met mijn handen aan mijn gezicht en ogen.
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
21-05-2020 09:46
Gaat die later op de dag ook niet branden in je ogen? Ik heb dat regelmatig namelijk met andere, behalve die van Jetske (tot nu toe). Dan wrijf ik 's avonds een keer in mijn oog en brandt het als een ****** en loop ik een half uur met traanogen.
Ik smeer mijn spf zo dicht mogelijk rond mijn ogen, maar soms kom ik toch te dichtbij. Traanogen daarvan! Houdt soms behoorlijk lang aan, waardoor de make up van die dag eigenlijk min of meer verpest is.
Ik heb gemerkt, of ik denk te merken, wil het nog iets meer uittesten, dat ik er meer last van heb met een chemische filters en minder met een minerale filter.
Minerale filters als in: titanium oxide en zinkoxide. Ik gebruik nu de rode dagcrème van Paula's Choice, defense heet die geloof ik. Dat is een minerale filter. Hiervan krijg ik dus geen traanogen. Wel helaas maar factor 30. Eigenlijk heb ik liever 50.
De blauwe die ik eerst had, donkerblauwe resist, had een chemische filter. Hoewel ik dat een heel fijne crème vind, geloof ik inmiddels dat minerale filter mijn ogen minder irriteert.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha mabelle, herkenbaar. Ik heb gisteren het account van dr. Sam Bunting ontdekt. Net iets minder over the top. Ze heeft ook een serie over het introduceren van retinol. Erg behulpzaam.

Overigens bevestigd ze in een filmpje over hoeveel spf je moet smeren, jouw bevindingen jufjoke. Spfs met minerale filters zijn minder irriterend voor de ogen.

Ik heb inmiddels de peeling solution geprobeerd. Het was een zeer prikkend gebeuren maar er kwam een heerlijk zacht baby huidje tevoorschijn.
Overigens merk ik dat m’n huid het meest reageert op de niacinamide. Dat geeft echt een tintelende sensatie de eerste tellen. Bij de alpha arbutin heb ik dat niet.

Nav de filmpjes van Sam Bunting heb ik me wat verder verdiept in de vormen van vit A Idealiter zou ik graag opbouwen naar retinaldehyde maar wat een prijsverschil met TO zeg. Zat vooral naar de crèmes van medik8 te kijken. Mochten jullie nog goede retinaldehyde crèmes weten dan hou ik me aanbevolen

Fijne zondag
Alle reacties Link kopieren
O ik reageer het meest op de vitamine C. Gloeit echt. Gelukkig gaat daarover de moisturaizer zodat het wat koelt.
Ik merk niks van de Niacinamide, retinol 0,5 ook niet.
Alle reacties Link kopieren
@sinrostro :HA:
Googeld nu op dr. Sam bunting
Alle reacties Link kopieren
Vitamine c moet ik nog toevoegen. Wil ik bij m’n volgende bestelling gaan doen. Hoe lang doen jullie met de flesjes van The ordinary? Ik smeer nogal rijkelijk geloof ik :mrgreen:

Veel plezier mabelle hahaha straks hebben we het internet uit :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn vitamine - A serum van Jetske is onderweg, voor alle veiligheid ga ik die pas vrijdagavond gebruiken voor het geval dat ik er toch sterk op reageer met roodheid en velletjes, dan hoef ik me geen zorgen te maken dat ik gehavend naar mijn werk moet. Maar zo erg zal het wel niet worden hoop ik :P

Nu mijn vraag, kan je blijven exfoliëren terwijl je vitamine A aan het opbouwen bent? Of beter een tijdje stoppen? Of alleen niet op de vitamine A dagen?
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
24-05-2020 13:33
Mijn vitamine - A serum van Jetske is onderweg, voor alle veiligheid ga ik die pas vrijdagavond gebruiken voor het geval dat ik er toch sterk op reageer met roodheid en velletjes, dan hoef ik me geen zorgen te maken dat ik gehavend naar mijn werk moet. Maar zo erg zal het wel niet worden hoop ik :P

Nu mijn vraag, kan je blijven exfoliëren terwijl je vitamine A aan het opbouwen bent? Of beter een tijdje stoppen? Of alleen niet op de vitamine A dagen?
Als je een erg gevoelige huid hebt, wordt er nog wel eens geadviseerd om te exfoliëren op dagen dat je geen vitamine A gebruikt. Bij opbouwen zou ik dat ook zeker aanraden, tot je weet hoe je huid erop reageert.
Zelf gebruik ik het wel tegelijk. Of nou ja, wel na elkaar natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
24-05-2020 12:26
Vitamine c moet ik nog toevoegen. Wil ik bij m’n volgende bestelling gaan doen. Hoe lang doen jullie met de flesjes van The ordinary? Ik smeer nogal rijkelijk geloof ik :mrgreen:

Veel plezier mabelle hahaha straks hebben we het internet uit :biggrin:
Sam Bunting, leuk, heb ik ook wel eens gekeken.
Hoe lang ik doe met een flesje van the ordinary....pfff! Moeilijk te zeggen. Ik gebruik niet alles wat ik ervan heb dagelijks. Mijn hyaluronzuur wel, ik gok drie maanden?
Maar mijn retinol in squalane staat er volgens mij al rond een jaar of zo. Is nu wel een bodempje van over, dus het schiet nu op. Maar ik heb meer retinol producten, en ik wissel ze af, dus ik gebruik dat maar ongeveer twee keer per week of zo.
Maar bij dagelijks gebruik van een 30 ml serum gok ik dat je er wel rond de drie maanden mee zou moeten kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
24-05-2020 17:33
Als je een erg gevoelige huid hebt, wordt er nog wel eens geadviseerd om te exfoliëren op dagen dat je geen vitamine A gebruikt. Bij opbouwen zou ik dat ook zeker aanraden, tot je weet hoe je huid erop reageert.
Zelf gebruik ik het wel tegelijk. Of nou ja, wel na elkaar natuurlijk...

Bedankt. Ik ga het dan voorlopig op veilig spelen en het exfoliëren de eerste dagen maar achterwege laten.
Alle reacties Link kopieren
https://www.24pharma.nl/australian-gold ... Y0QAvD_BwE

Ik heb vandaag deze spf besteld. Ik had er nog wel één op voorraad, maar ik wil toch eens proberen om op mijn gezicht voornamelijk minerale spf te gebruiken. En mijn voorraad bestond uit la Roche Posay Anthélios ultra, dat is een chemische filter. Ik denk dat ik die gewoon voor mijn lichaam ga gebruiken.

Deze uit de link is er één waar Angie van Hot&flashy al jaren over roept. Geen alcohol (de la Roche Posay bevat wel wat alcohol) geen parfum of andere ongewenste gasten, en hij heeft een tintje. Dat tintje is vooral bedoeld om de witte waas te neutraliseren die je van minerale spf nou eenmaal krijgt. Het is dus niet vergelijkbaar met een bb cream of zo.
Ik ben benieuwd! Heel erg redelijk geprijsd ook, gezien hoeveel erin zit.
Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst weer dat rode masker van the Ordinary gebruikt en heb nu 2 onderhuidse puisten en het lijkt dat ik meer meeëters heb.

Help?
Alle reacties Link kopieren
Retinol produkten zijn niet zo lang houdbaar.

Hier alles over vitamine A en retinol van Jetske Ultee.

https://www.dr-jetskeultee.nl/vitamine- ... smeer-jij/
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
25-05-2020 17:21
Retinol produkten zijn niet zo lang houdbaar.

Hier alles over vitamine A en retinol van Jetske Ultee.

https://www.dr-jetskeultee.nl/vitamine- ... smeer-jij/
Is dat een reactie op Plopper, Emma? Dat masker bevat geen retinol.
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
25-05-2020 17:05
Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst weer dat rode masker van the Ordinary gebruikt en heb nu 2 onderhuidse puisten en het lijkt dat ik meer meeëters heb.

Help?
Wat raar. Ik neig ernaar te denken dat het óf toevallig is, óf dat de puistjes al op de loer lagen en door de peeling eerder naar boven zijn gekomen. Wat vervelend. Niet aankomen en hopen dat ze snel weg zijn.
Jufjoke schreef:
25-05-2020 17:24
Is dat een reactie op Plopper, Emma? Dat masker bevat geen retinol.
Nee, en het was een nieuw flesje.

Superirritant dit.
Jufjoke schreef:
25-05-2020 17:25
Wat raar. Ik neig ernaar te denken dat het óf toevallig is, óf dat de puistjes al op de loer lagen en door de peeling eerder naar boven zijn gekomen. Wat vervelend. Niet aankomen en hopen dat ze snel weg zijn.
Misschien is dat wel. Ik probeer er natuurlijk af te blijven, maar het is moeilijk. Lijk wel een halve hamster met die wang. 🤦‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Nee, op jufjoke haar bijna een jaar oude flesje. Denk niet dat dat nog wat doet.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-05-2020 17:02
https://www.24pharma.nl/australian-gold ... Y0QAvD_BwE

Ik heb vandaag deze spf besteld. Ik had er nog wel één op voorraad, maar ik wil toch eens proberen om op mijn gezicht voornamelijk minerale spf te gebruiken. En mijn voorraad bestond uit la Roche Posay Anthélios ultra, dat is een chemische filter. Ik denk dat ik die gewoon voor mijn lichaam ga gebruiken.

Deze uit de link is er één waar Angie van Hot&flashy al jaren over roept. Geen alcohol (de la Roche Posay bevat wel wat alcohol) geen parfum of andere ongewenste gasten, en hij heeft een tintje. Dat tintje is vooral bedoeld om de witte waas te neutraliseren die je van minerale spf nou eenmaal krijgt. Het is dus niet vergelijkbaar met een bb cream of zo.
Ik ben benieuwd! Heel erg redelijk geprijsd ook, gezien hoeveel erin zit.
Deze gebruik ik al jaren. De enige die niet gaat branden als een gek in je ogen, niet rult (laat wel even tien minuten intrekken voordat je make-up smeert) èn niet droog/trekkerig maakt (zoals ik had bij al die andere minerale filters).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-05-2020 19:22
Deze gebruik ik al jaren. De enige die niet gaat branden als een gek in je ogen, niet rult (laat wel even tien minuten intrekken voordat je make-up smeert) èn niet droog/trekkerig maakt (zoals ik had bij al die andere minerale filters).
Wat fijn om te horen dat hij jou zo goed bevalt! Hopelijk is dat bij mij ook zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven