Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Jufjoke schreef:
03-07-2020 20:04
Ja, er zijn diverse producten van haar merk met verschillende percentages retinol. Volgens mij 0,05 als laagste en 1% als hoogste.
Hmmm heb ik gelijk de hoogste gekozen. :facepalm:
Wat voor reactie kun je erop krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
03-07-2020 20:54
Hmmm heb ik gelijk de hoogste gekozen. :facepalm:
Wat voor reactie kun je erop krijgen?
Ik gebruik ook altijd de hoogste. Ik heb echt heel zelden een reactie. Als dat toch ooit gebeurt, is het hooguit wat lichte schilfering aan de zijkant van mijn neus. Heel soms ook rond de mond. Dat is alles. Even extra hydrateren en het is weer weg. Af en toe sla ik het spul een keer over. Maar ik heb het wel altijd goed opgebouwd, dus beginnen met eens per week, en heel langzaam opvoeren. Mijn huid is er blijkbaar niet heel erg gevoelig voor, ik heb er nooit echt problemen mee gehad.
Maar droogheid en schilfertjes komt het vaakst voor als reactie.

Als ik trouwens een nieuw merk retinol gebruik, ook al is het ook 1%, begin ik opnieuw met opbouwen. Maar als ik al vrij snel merk dat er niets bijzonders gebeurt, doe ik dat redelijk snel.
Een tijdje geleden heb ik een gezichtsolie gekocht en ook even gebruikt. Nu was ik benieuwd wat jullie van de ingrediënten vinden, aangezien ik veel niet helemaal herken (is in het Engels, kon een Nederlandse niet vinden). https://www.boots.eu/botanics-organic-facial-oil-25ml

Ik heb een normaal/droge huid, maar wel gevoelig.

Prunus amygdalus dulcis (Sweet almond) oil*, Argania spinosa kernel oil*, Rosa canina fruit oil*, Limonene**, Citronellol**, Pelargonium graveolens leaf oil*, Geraniol**, Citrus aurantium sinensis peel extract*, Linalool**, Citrus aurantium bergamia (Bergamot) fruit oil*, Citral**, Citrus limon (lemon) peel oil*. *Certified Organic Ingredient **Natural occurring in essential oils.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek gegaan naar mirale poeder foundation... Etos kruidvat... niet te krijgen... toch gek als jullie er zo lyrisch over zijn dat merken als rimmel etc nog geen hebben uitgebracht..
Alle reacties Link kopieren
Ja, Mabelle, dat begrijp ik dus ook niet.
Sephora heeft BareMinerals. Helaas ook niet meer in Nederland.
Ik koop het via Ebay in Engeland of Amerika.

En het is echt geweldig.
mabelle schreef:
04-07-2020 09:21
Ik ben op zoek gegaan naar mirale poeder foundation... Etos kruidvat... niet te krijgen... toch gek als jullie er zo lyrisch over zijn dat merken als rimmel etc nog geen hebben uitgebracht..
Ik vind mintenz heel fijn!
Verkopen testers !
Jufjoke schreef:
03-07-2020 21:22
Ik gebruik ook altijd de hoogste. Ik heb echt heel zelden een reactie. Als dat toch ooit gebeurt, is het hooguit wat lichte schilfering aan de zijkant van mijn neus. Heel soms ook rond de mond. Dat is alles. Even extra hydrateren en het is weer weg. Af en toe sla ik het spul een keer over. Maar ik heb het wel altijd goed opgebouwd, dus beginnen met eens per week, en heel langzaam opvoeren. Mijn huid is er blijkbaar niet heel erg gevoelig voor, ik heb er nooit echt problemen mee gehad.
Maar droogheid en schilfertjes komt het vaakst voor als reactie.

Als ik trouwens een nieuw merk retinol gebruik, ook al is het ook 1%, begin ik opnieuw met opbouwen. Maar als ik al vrij snel merk dat er niets bijzonders gebeurt, doe ik dat redelijk snel.
Bedankt voor de tips!
Ik ga gewoon met 1x pw starten.
Ik werd vanmorgen wakker en mijn huid zit nog vast aan mijn gezicht :yes:
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
04-07-2020 09:39
Bedankt voor de tips!
Ik ga gewoon met 1x pw starten.
Ik werd vanmorgen wakker en mijn huid zit nog vast aan mijn gezicht :yes:
Wooohoo! :-D

Ik ben aardig wat gewend en smeer al een paar jaar retinol in diverse sterktes. Heb zelfs een poos tret gesmeerd. Ik ben deze dus meteen elke avond gaan smeren... Geen goed idee dus. Vooral rond mijn ogen en mond ben ik nu “prachtig” aan het vervellen.
Nou ja, ik heb verder niets meer dit weekend dus ga even flink smeren, smeren, smeren. De Cicabalm is perfect voor dit soort doeleinden.
ainne schreef:
04-07-2020 10:24
Wooohoo! :-D

Ik ben aardig wat gewend en smeer al een paar jaar retinol in diverse sterktes. Heb zelfs een poos tret gesmeerd. Ik ben deze dus meteen elke avond gaan smeren... Geen goed idee dus. Vooral rond mijn ogen en mond ben ik nu “prachtig” aan het vervellen.
Nou ja, ik heb verder niets meer dit weekend dus ga even flink smeren, smeren, smeren. De Cicabalm is perfect voor dit soort doeleinden.
Oh no :@@: wat vervelend!
Ik moet toch ook even op mijn eerdere post terugkomen.
Want toen ik net mijn dagcrème en foundation opdeed merkte ik dat mijn gezichtshuid toch best branderig aanvoelt / tintelt.
Alsof het schraal is .
Jij hebt toch ook die paarse?
Wanneer heb jij m opgesmeerd?
Ik gisteren ochtend, dus misschien ga ik ook nog vervellen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik dinsdag, woensdag en donderdagavond, meteen volle mep dus. :-D

Jij moet ook even flink hydrateren dus zo te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer mn hele leven al, zomer en winter, factor 50. Goedkoop en helpt goed. Ben nu 50+ en alleen wat kraaienpootjes.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Is er ergens waar men (medisch) tretinoin kan verkrijgen in Nederland? Ik snap wel dat het op recept is, maar waar haal je die? Gewoon bij je huisarts aankloppen en erom vragen? Doen ze niet moeilijk met voorschrijven??
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
04-07-2020 09:00
Een tijdje geleden heb ik een gezichtsolie gekocht en ook even gebruikt. Nu was ik benieuwd wat jullie van de ingrediënten vinden, aangezien ik veel niet helemaal herken (is in het Engels, kon een Nederlandse niet vinden). https://www.boots.eu/botanics-organic-facial-oil-25ml

Ik heb een normaal/droge huid, maar wel gevoelig.

Prunus amygdalus dulcis (Sweet almond) oil*, Argania spinosa kernel oil*, Rosa canina fruit oil*, Limonene**, Citronellol**, Pelargonium graveolens leaf oil*, Geraniol**, Citrus aurantium sinensis peel extract*, Linalool**, Citrus aurantium bergamia (Bergamot) fruit oil*, Citral**, Citrus limon (lemon) peel oil*. *Certified Organic Ingredient **Natural occurring in essential oils.
Eerste drie ingrediënten zijn prima soorten olie: amandelolie, arganolie en rozenbottelolie. Dan tel ik (niet allemaal direct na elkaar) zes geurstoffen. Alle zes staan op mijn nee-lijst. En ik tel twee citrus oliën, ook nee.

Ik zou zelf deze olie niet gebruiken. Er zijn zoveel goede oliën te vinden, voor heel redelijke prijzen, dat ik het zonde zou vinden om er uitgerekend één te kiezen die bol staat van de irriterende stoffen.
Nu weet ik dat ik op dat gebied behoorlijk streng in de leer ben. Ik begrijp ook heus dat niet iedereen dat is, en dat hoeft je ook helemaal niet te zijn.

Maar als je het toch vraagt....nee. Acht ingrediënten waar ik nee tegen zeg dus. Best veel. Waarom niet gewoon een lekkere olie van the ordinary? Kost geen drol, bevat geen overbodige troep, maar gewoon olie. Ik heb goede ervaringen met de squalane (een lichte, niet erg vette olie. Zo licht dat ik mijn handen na het opbrengen over mijn haar punten haal om die ook een dosis mee te geven) en met de marula olie. Die is wel wat vetter, fijn voor als je huid echt even wat droger is. Kosten allebei minder dan tien euro en je doet er eeuwen mee.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
04-07-2020 09:39

Ik werd vanmorgen wakker en mijn huid zit nog vast aan mijn gezicht :yes:
Dat is altijd een goed teken.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-07-2020 10:43
Ik smeer mn hele leven al, zomer en winter, factor 50. Goedkoop en helpt goed. Ben nu 50+ en alleen wat kraaienpootjes.
Dat is het allerbeste. Ik doe dat ook, maar helaas pas rond mijn dertigste mee begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die van Dermalogica de retinol clearing oil kent? Ik ben 52 en heb nog best snel ontstekingen, pukkels. Vooral door siliconen wat ik eerder hier al schreef. Deze combineert retinol met salicyl. Zou het de moeite waard zijn?
Alle reacties Link kopieren
Pompoenschip schreef:
04-07-2020 10:47
Is er ergens waar men (medisch) tretinoin kan verkrijgen in Nederland? Ik snap wel dat het op recept is, maar waar haal je die? Gewoon bij je huisarts aankloppen en erom vragen? Doen ze niet moeilijk met voorschrijven??
Goede vraag. Af en toe waag ik hier een rondje Google aan, maar ik heb het antwoord niet voor je. In Nederland is het inderdaad echt alleen op recept te krijgen. Buitenlandse producten waar het in zit verzenden om die reden niet naar Nederland, dus dat is ook geen oplossing. Ik heb het eens in Frankrijk gekocht, dat kan wel, maar dan moet je er maar net toevallig zijn.
Er bestaan sites waar je een soort abonnement neemt, waarbij ze je crème op maat maken. Bijvoorbeeld curology. Maar volgens mij verzenden die ook niet naar Nederland.
Dus een recept vragen lijkt me de enige oplossing. Dat begint bij de huisarts. Of die dat makkelijk doet.... geen idee, ik vind dat zelf eigenlijk een stap te ver en heb dat nooit gedaan.
Sommige klinieken schrijven ook recepten uit. Dat kost dan natuurlijk wel geld.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-07-2020 10:43
Ik smeer mn hele leven al, zomer en winter, factor 50. Goedkoop en helpt goed. Ben nu 50+ en alleen wat kraaienpootjes.
Je hele leven al?
Ik de laatste paar (5?) jaar wel consequent ja, maar vroeger hadden de meesten van ons geen idee dat dat nodig was. Als puber probeerde ik (als sproeterige roodharige) uit alle macht bruin te worden. Met als gevolg dat vooral mijn armen en benen nu vol pigmentvlekken zitten.
Alle reacties Link kopieren
poeder schreef:
04-07-2020 10:54
Iemand die van Dermalogica de retinol clearing oil kent? Ik ben 52 en heb nog best snel ontstekingen, pukkels. Vooral door siliconen wat ik eerder hier al schreef. Deze combineert retinol met salicyl. Zou het de moeite waard zijn?
https://www.lookfantastic.nl/dermalogic ... suggestion

Deze? Mmmm. Ik ben geen dermatoloog natuurlijk, maar gezien je specifieke probleem, ik vraag het me af. Het bevat veel kokosnoot derivaten. Meteen als eerste ingrediënt zelfs. Ik weet niet of dat wel handig is voor ontstekingen en pukkels.
Er zit geen retinol in, maar een derivaat: retinyl propionate. En bovendien maar héél weinig. Echt effectief kun je retinol niet combineren met salicylzuur omdat ze een andere pH-waarde behoeven. Daarom het derivaat waarschijnlijk, en niet retinol.
Ik denk dat je meer baat hebt bij een exfoliant met 2% salicylzuur en een aparte retinol. En dit dan verwerkt in een product met minder kokosnoot spul.

Ik durf niet te beweren dat het een slecht product is, hoor. Maar puur gezien de ingrediënten denk ik dat er betere opties zijn voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Nog een aanvulling op mijn reactie van net: er zijn ingrediënten die echt harde werkers zijn op bepaalde gebieden, die worden vaak actives genoemd. Retinol bijvoorbeeld, of exfolianten, of vitamine C in hoge percentages. Ik ben altijd een beetje wantrouwig ten opzichte van producten die dat allemaal combineren.
Ten eerste hebben zulke ingrediënten vaak een eigen specifieke formulering en pH waarde nodig om goed hun werk te kunnen doen, dus dat bijt elkaar makkelijk.
Ten tweede vind ik het zelf veel fijner om zelf te kunnen bepalen welke van die ingrediënten ik op welk moment wil gebruiken. Door te kijken naar hoe je huid reageert, wil je misschien een keer wel exfoliant gebruiken maar geen retinol. Of andersom. In zo'n combinatie product kan dat niet.

Er zijn wel ingrediënten die heel goed zijn, die wel makkelijk overal aan toegevoegd kunnen worden, zoals antioxidanten of hyaluronzuur of niacinamide. Die laatste tot op zekere hoogte. Maar echte actives heb ik liever in een specifiek product.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Jufjoke voor je uitgebreide antwoord!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al enkele weken de moisturizer van Jetske Ultee voor de normale tot droge huid, en pas sinds deze week prikt mijn huid bij het opbrengen, het is dan ook een beetje rood. Het trekt wel weer snel weg.
Op haar website staat dat dat normaal is door alle actieve ingrediënten maar nu vraag ik me af of ik dat niet juist in het begin moet hebben ipv na een aantal weken gebruik?
Hebben jullie dat ook wel eens?
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
04-07-2020 13:32
Ik gebruik al enkele weken de moisturizer van Jetske Ultee voor de normale tot droge huid, en pas sinds deze week prikt mijn huid bij het opbrengen, het is dan ook een beetje rood. Het trekt wel weer snel weg.
Op haar website staat dat dat normaal is door alle actieve ingrediënten maar nu vraag ik me af of ik dat niet juist in het begin moet hebben ipv na een aantal weken gebruik?
Hebben jullie dat ook wel eens?
Wat gek. Het kan natuurlijk wel. Een allergie bijvoorbeeld hoeft zich ook niet meteen te openbaren, dat kan zich ook opbouwen.
Maar voor een gewone moisturizer vind ik het wel gek.
Heb je andere dingen met je huid gedaan dan anders? Andere producten gebruikt?
Ik kan niacinemide van TO echt aanraden.
Ik smeer het nu al langere tijd achter elkaar en valt me op dat poriën minder opvallen en huid egaler wordt :)

Ik gebruik van TO ook hyaluron acid maar ik heb niet echt het idee dat het wat doet en de 30 procent peeling solution.
Daar ga ik echt meer van stralen.

Welke producten van TO zijn jullie fan van? En waarom?
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
04-07-2020 13:43
Ik kan niacinemide van TO echt aanraden.
Ik smeer het nu al langere tijd achter elkaar en valt me op dat poriën minder opvallen en huid egaler wordt :)

Ik gebruik van TO ook hyaluron acid maar ik heb niet echt het idee dat het wat doet en de 30 procent peeling solution.
Daar ga ik echt meer van stralen.

Welke producten van TO zijn jullie fan van? En waarom?
Alle drie de producten die jij noemt.
De peeling is geweldig, maar voor mij echt maar eens in de paar weken.
Niacinamide, topper, dol op.
Hyaluronzuur is nu net op. Ik heb nog een serum van Paula's Choice waar het ook in zit, wellicht is dat genoeg. Ik koop het even niet opnieuw om te kijken of ik het wel echt mis.
Verder vind ik de lactic acid 10% een goede milde exfoliant.
Ook de buffet vind ik een aanrader voor een dagelijkse dosis peptiden.

Ik gebruik nu al een tijdje de argereline serum. Zie niet echt verschil. Het is een prima smeerbaar en combineerbaar serum, maar als het over een maand of twee op is, wil ik wel enig effect zien, anders koop ik het niet opnieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven