Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Jufjoke schreef:
23-04-2020 13:14
Geen idee, dat heb ik nog nooit gebruikt. Ik weet wel dat ze bij Paula's Choice wascloths verkopen. Bedoel je dat?
Probeer eens een konjac sponge!
Ik kreeg er 1 van een vriendin en gebruik het sindsdien zo’n 2 a 3 keer per week in de avond onder de douche. Ik doe dan garnier green tea reinigende gel en die spons ik uit met dat ding.
Lekker schoon velletje daarna.
Woppepol schreef:
23-04-2020 19:01
Ik probeer sinds een tijd zoveel mogelijk huidverzorgingsproducten zelf te maken. Ik krijg namelijk overal uitslag van en heb een erg droge huid dus niks smeren is geen optie.

Een paar hele simpele producten die ik maak:
- scrub: 1 deel zout (of suiker maar dat is groffer) en 1 deel (olijf)olie.
- vloeibare zeep: 5% slsa poeder oplossen in heet water (bestel ik online).
- toner: 1 deel appelazijn op 3 delen water.
- creme: 3 delen sheabutter en 1 deel jojoba olie, laten smelten, mengen en in een schoon potje gieten.

In de zon zet ik een pet of hoed op :-)
Pet of hoed is sowieso goed (draag ik ook altijd in de zon / op de fiets) maar het is niet voldoende bescherming voor je huid!
Heb je al eens de spf van bijv Louis widmer geprobeerd? Je krijgt dr ook proefjes van zodat je eens een dag of 3 kunt proberen of je er tegen kn. Zo ook Vichy of andere apothekers merken.
Echt spf smeren hoor!!!
Jufjoke schreef:
23-04-2020 18:26
Ik heb geen last van de niacinamide van the ordinary. Maar eigenlijk denk ik dat ik het ingrediënt toch wel genoeg 'binnen' krijg, via mijn nachtcrème en nog een ander serum dat ik vaker wil gaan gebruiken als er wat producten van the ordinary op zijn.
Helaas was ik dat gisterenavond even vergeten toen ik drie nieuwe producten van the ordinary bestelde. :-$
Gheghe no buy voorbij? :P

Ik wil de hyaluronzuur van TO maar die is op
bij douglas. Waar bestellen jullie het?
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik lees hier echt zoveel nieuws haha.
Ik ben nog jong (28), heb een droge tot normale huid en heb wel wat fijne lijntjes onder mijn ogen en een beetje roodheid (adertjes) op mijn wang. Tot nu toe gebruikte ik altijd alle producten van The Body Shop, maar zo te lezen is dat niet heel populair.

Met het lekkere weer wil ik eigenlijk geen / zo min mogelijk make-up dragen, dat voelt gewoon lekkerder. Alleen soms ziet mijn huid er zo dof uit en heb ik soms wat last van donkere kringen waardoor ik er snel vermoeid uit zie.

Aangezien ik wel goed voor mijn huid wil zorgen, hoop ik dat jullie me willen helpen met wat voor mij wellicht de beste producten zijn. En ook in welke volgorde,

- Toner
- Serum
- Moisturizer / dagcreme (dit is toch hetzelfde?)
- SPF

Klopt deze volgorde?

En wat dan 's avonds? Ik doe nu alleen dit:
- Reinigingsmelk
- Nachtcreme (of 2x in de week een nachtmasker)

En wat is/doet dat retinol nu precies?

Er gaat een wereld voor me open hier :$
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
23-04-2020 19:39
Gheghe no buy voorbij? :P

Ik wil de hyaluronzuur van TO maar die is op
bij douglas. Waar bestellen jullie het?
Via Deciem of beautybay.
En zo, jij bent wakker! Nee, mijn no buy is niet voorbij. Maar hij geldt niet voor huidverzorging. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik huidverzorging alleen zou kopen als er echt iets bijna op is, en deze zelfopgelegde regel heb ik, eerlijk is eerlijk, vrij ruim geïnterpreteerd... :-$
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
23-04-2020 19:58

- Toner
- Serum
- Moisturizer / dagcreme (dit is toch hetzelfde?)
- SPF

Klopt deze volgorde?

En wat dan 's avonds? Ik doe nu alleen dit:
- Reinigingsmelk
- Nachtcreme (of 2x in de week een nachtmasker)

En wat is/doet dat retinol nu precies?

Er gaat een wereld voor me open hier :$
Ja, die volgorde klopt, in zoverre dat het op deze manier het meest gangbaar is. Echt veel fout doen kun je niet, het belangrijkste is dat je spf het laatst komt. Moisturizer en dagcrème is op zich hetzelfde, alleen kan een moisturizer ook een nachtcrème zijn. Er wordt hydraterende crème mee bedoeld.

Wat je 's avonds doet is niets mis mee. Retinol is een vitamine A.
Retinol zorgt voor een snellere celwisseling. Je mag niet letterlijk zeggen celdeling, want dat klopt niet helemaal. Er zitten receptoren in de huid die reageren op retinoinezuur. Retinol wordt in je huid omgezet tot retinoinezuur. Daardoor stimuleren de receptoren eigenlijk de cellen om beter en sneller hun werk te doen. Resultaat op de lange termijn is een jongere huid. Al is het uiteraard geen facelift natuurlijk.
Nadeel van retinol is dat de huid er wel rustig en voorzichtig aan moet wennen, om de kans op irritatie zo klein mogelijk te houden. Opbouwen dus. Eerst eens per week, dan langzaamaan twee keer per week, drie keer enzovoort.
Ik kan het inmiddels iedere dag gebruiken, al geeft mijn huid af en toe een seintje van 'joh, vandaag even niet'.
De moeite waard om te proberen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Ik ben ook een skincare fanaat en gebruik veel van Dermalogica en The Ordinary. Ik heb ook onlangs het TLC Framboos serum van Drunk Elephant besteld. Een rib uit mijn lijf maar ik heb ooit een tester gehad en daar was ik erg blij mee.

Ik gebruik overigens altijd een aparte moisturizer en SPF, dus nooit een moisturizer met SPF. Ik ben alleen nog op zoek naar een fijne SPF. Ik merk dat sommige toch wat vettig zijn. Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-04-2020 20:30
Ja, die volgorde klopt, in zoverre dat het op deze manier het meest gangbaar is. Echt veel fout doen kun je niet, het belangrijkste is dat je spf het laatst komt. Moisturizer en dagcrème is op zich hetzelfde, alleen kan een moisturizer ook een nachtcrème zijn. Er wordt hydraterende crème mee bedoeld.

Wat je 's avonds doet is niets mis mee. Retinol is een vitamine A.
Retinol zorgt voor een snellere celwisseling. Je mag niet letterlijk zeggen celdeling, want dat klopt niet helemaal. Er zitten receptoren in de huid die reageren op retinoinezuur. Retinol wordt in je huid omgezet tot retinoinezuur. Daardoor stimuleren de receptoren eigenlijk de cellen om beter en sneller hun werk te doen. Resultaat op de lange termijn is een jongere huid. Al is het uiteraard geen facelift natuurlijk.
Nadeel van retinol is dat de huid er wel rustig en voorzichtig aan moet wennen, om de kans op irritatie zo klein mogelijk te houden. Opbouwen dus. Eerst eens per week, dan langzaamaan twee keer per week, drie keer enzovoort.
Ik kan het inmiddels iedere dag gebruiken, al geeft mijn huid af en toe een seintje van 'joh, vandaag even niet'.
De moeite waard om te proberen!
Super bedankt voor je uitleg! Ik ga me er eens verder in verdiepen!
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
LaCroix schreef:
23-04-2020 20:32
Wat een leuk topic! Ik ben ook een skincare fanaat en gebruik veel van Dermalogica en The Ordinary. Ik heb ook onlangs het TLC Framboos serum van Drunk Elephant besteld. Een rib uit mijn lijf maar ik heb ooit een tester gehad en daar was ik erg blij mee.

Ik gebruik overigens altijd een aparte moisturizer en SPF, dus nooit een moisturizer met SPF. Ik ben alleen nog op zoek naar een fijne SPF. Ik merk dat sommige toch wat vettig zijn. Iemand nog tips?
Nee, geen tips, ik gebruik geen losse spf.
Een half jaar geleden ongeveer heb ik mezelf omgepraat. Ik zou het gewoon gaan doen! Dus bestelde ik the littles, de variant waarbij je een stuk of zes, zeven mini's kocht. Ik was zo nieuwsgierig naar dat merk, ik kon het niet laten. En helaas, er zaten een paar grote hits bij. Ik vind de protini peptide moisturizer erg fijn. Geen grote versie van gekocht vanwege de prijs (en omdat ik nog wel een jaar kan doen met de moisturizers die ik al heb). Hun vitamine C serum vond ik ook top. Maar ik heb gelukkig ook ontdekt dat ik hem niet beter vind dan die van Timeless die ik al gebruikte en die veel minder kost.
TLC framboos vond ik ook een topper, maar ook hier kon ik het bedrag niet verantwoorden voor mezelf omdat ik de dupe van the ordinary al heb en ook fijn vind.
Ik heb wel een grote versie van de retinol (A-passioni heet hij) en dat vind ik echt super spul. Dat koop ik waarschijnlijk wel opnieuw als hij op is. Of het moet zijn dat ik voor die tijd een goedkoper alternatief vind.
Alle reacties Link kopieren
Thanks. Ja ik kijk echt uit naar de komst van de TLC Framboos van DE, haha. Ik heb toen ook een tester gehad van de Protini en die vond ik inderdaad ook heel fijn. Merkte echt wel verschil toen ik het gebruikte. Ik heb nu een retinol van TO die ik wel fijn vind, maar dit is ook de eerste die gebruik (moest er erg aan wennen) maar ben er wel tevreden mee.

Wat zo fijn is aan TO is dat het betaalbaar is, helemaal in vergelijking met Dermalogica en Drunk Elephant!
Alle reacties Link kopieren
LaCroix schreef:
23-04-2020 21:46
Thanks. Ja ik kijk echt uit naar de komst van de TLC Framboos van DE, haha. Ik heb toen ook een tester gehad van de Protini en die vond ik inderdaad ook heel fijn. Merkte echt wel verschil toen ik het gebruikte. Ik heb nu een retinol van TO die ik wel fijn vind, maar dit is ook de eerste die gebruik (moest er erg aan wennen) maar ben er wel tevreden mee.

Wat zo fijn is aan TO is dat het betaalbaar is, helemaal in vergelijking met Dermalogica en Drunk Elephant!
Zeker, dat scheelt echt verschrikkelijk veel. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik liever meer betaal dan een goedkoop product gebruiken dat ik niet fijn vind. Gelukkig vind ik veel producten van the ordinary fijn!
Dermalogica heb ik ook ooit gebruikt, maar dat is al jaren geleden. Ik kan me herinneren dat ik dat poeder heel fijn vond. Dat deed je een klein beetje in je hand, drupje water erbij en daarmee je gezicht reinigen. Super spul!
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Het is super belangrijk om je huid goed te verzorgen en de juiste producten te vinden die voor jou werken. Kan natuurlijk van alles zijn, hele goedkope dingen of hele dure dingen. Zitten voor mij ook echt een aantal dingen van TO bij die echt totaal niet voor mij werken.

Ja, de daily microfoliant inderdaad! Die is echt zo fijn, gebruik ik al jaren. Ik had voorheen ook de medibac lijn van hun, maar mijn acne is veel minder dus dat heb ik niet meer nodig. Volgens mij zijn ze ook gestopt met die lijn nu.
2 dagen achtereen Garnier spf fluid gebruik en nu een dikke opkomende puist midden opm’n kin.
Toeval?
Ik ga nog even door met gebruik maar bij de eerstvolgende puist gaat ie weg!!!

Wat gebruiken jullie tegen dikke ontstekingen? De echte puisten, die je van verre voelt aankomen zeg maar :-$
Jufjoke schreef:
23-04-2020 20:21
Via Deciem of beautybay.
En zo, jij bent wakker! Nee, mijn no buy is niet voorbij. Maar hij geldt niet voor huidverzorging. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik huidverzorging alleen zou kopen als er echt iets bijna op is, en deze zelfopgelegde regel heb ik, eerlijk is eerlijk, vrij ruim geïnterpreteerd... :-$
Ok thx ik check die sites eens

Ja haha ik las je er aantal keren over en nu zo quasi onschuldig haha nou ja prima toch lekker doen hoor. Het is crisis. Lief zijn voor jezelf is zo’n beetje verplicht nu, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte spul van Dermalogica daarvoor, Hobbelster! Voorheen heette de lijn Medibac maar nu heet de lijn active clearing, maar geen idee of de ingrediënten veranderd zijn. Ik zweerde toen bij de overnight clearing gel!
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
24-04-2020 00:16
2 dagen achtereen Garnier spf fluid gebruik en nu een dikke opkomende puist midden opm’n kin.
Toeval?
Ik ga nog even door met gebruik maar bij de eerstvolgende puist gaat ie weg!!!

Wat gebruiken jullie tegen dikke ontstekingen? De echte puisten, die je van verre voelt aankomen zeg maar :-$
Mmm. Zou nog toeval kunnen zijn, maar inderdaad, bij de volgende puist einde oefening. Ik had dat vroeger regelmatig, en ik gebruik er niets tegen. Er is meestal geen kruid tegen gewassen en je kunt hem het beste helemaal negeren. Hooguit smeerde ik daar wat extra salicylzuur, maar of dat echt helpt of meer voor het idee is...
Afblijven, als hij echt rijp is voorzichtig uitdrukken of aanprikken.
Het schijnt dat benzyl peroxide (schrijf je dat zo?) helpt. Kun je bij de apotheek kopen. Maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
24-04-2020 00:16
2 dagen achtereen Garnier spf fluid gebruik en nu een dikke opkomende puist midden opm’n kin.
Toeval?
Ik ga nog even door met gebruik maar bij de eerstvolgende puist gaat ie weg!!!

Wat gebruiken jullie tegen dikke ontstekingen? De echte puisten, die je van verre voelt aankomen zeg maar :-$
Turnaround van Clinique.
Alle reacties Link kopieren
Drunk elefant staatal jaren op mijn wishlist. Waar bestellen jullie minis.
Estefi schreef:
23-04-2020 18:18
Wat ik wel nog niet gevonden heb is een goede oogcreme. Niets van wat ik geprobeerd heb voelt voedend genoeg.
De huid rond mijn ogen is heel droog, tot schilfertjes toe en raakt makkelijk geirriteerd. Ik maak daarom ook bijna nooit mijn ogen op

Ik heb nu zelf een mix gemaakt van kokosnootolie - vaseline en caffeine, dit lijkt het goed te hydrateren want de schilftertjes zijn al effe weg, maar ik denk niet dat het een goed idee is op lange termijn om daar vaseline te smeren
Het idee achter een oogcreme is om de huid rondom de ogen te beschermen, omdat het dunner en gevoeliger is. De actieve ingrediënten in een oogcreme is hetzelfde als in een goed moisturizer, alleen verdund en je betaald er dik geld voor. Ik meng het zelf en voor mij werkt het.

Heb ooit mini gehad van PC OMEGA+ COMPLEX OOGCRÈME , wellicht is dat wat voor jou als je echt op zoek bent naar een dikke oogcreme. Ik vond de structuur heel fijn, vond het alleen net te vettig en geloof niet echt in oogcremes :). Je kan die ook in mini kopen om uit te proberen.
De peeling is helaas tijdelijk niet verkrijgbaar bij de Douglas. Ik wacht dan maar ff af. Was van plan om wekelijks minder te gaan exfolieren, doe het nu 2x per week in de avond en dan terug naar 1 per week en 1x per maand die peeling te gebruiken. Zo kan ik mijn retinol emulsion van TO te bouwen naar om de dag ipv om de 3 dagen.

Konjac heb ik een tijdje gebruikt, weekje of 3, onder de douche bij mijn tweede reiniging. Ben ermee gestopt omdat ik het toch een onhygiënisch idee vind om het zelfde sponsje meerdere malen te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
poeder schreef:
24-04-2020 08:49
Drunk elefant staatal jaren op mijn wishlist. Waar bestellen jullie minis.
Ik via Cultbeauty.
Is een Engelse site, heb ik heel goede ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel positieve reacties over de vitamine c van Timeless. Over welke hebben jullie het dan precies, want ik zie verschillende soorten.
En waar bestellen jullie deze?

Verder wil ik graag de cleanser en dagcrème van Cerave proberen (gebruik nu paula’s choice, ook fijn maar een stuk duurder). Hier zijn ook allemaal verschillende soorten van. Hebben jullie aanraders?
Alle reacties Link kopieren
Het is deze. Ik bestel hem van Timeless UK.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
24-04-2020 12:27
Het is deze. Ik bestel hem van Timeless UK.

Afbeelding
Idem hier. Ook deze, ook via die site. Deze gebruik ik elke ochtend.
Alle reacties Link kopieren
loessepoes schreef:
24-04-2020 12:23
Ik lees veel positieve reacties over de vitamine c van Timeless. Over welke hebben jullie het dan precies, want ik zie verschillende soorten.
En waar bestellen jullie deze?

Verder wil ik graag de cleanser en dagcrème van Cerave proberen (gebruik nu paula’s choice, ook fijn maar een stuk duurder). Hier zijn ook allemaal verschillende soorten van. Hebben jullie aanraders?
Cerave heeft een hydraterende cleanser en een foaming cleanser. De eerste is voor de droge huid, en de tweede voor de normale en/ of gemengde huid. Ik heb niet echt een droge huid, maar ik gebruik toch de eerste. Die andere heb ik eigenlijk nooit geprobeerd omdat ik met deze al heel blij ben.
Dagcrème (zonder spf, dus ik gebruik hem als nachtcrème) heb ik in een grote tube. Voor de normale tot droge huid even uit mijn hoofd. Deze kun je voor lichaam en gezicht gebruiken, misschien is hij daarom zo groot. Ik gebruik het alleen op mijn gezicht, dus ik ga er eeuwen mee doen. Heerlijk spul, trekt vrijwel direct in en geeft mij precies de gulden middenweg: je huid voelt gehydrateerd, maar niet vet.
Andere crèmes heb ik van dit merk nooit geprobeerd, en dat zal met mijn huidige voorraad ook niet snel gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven