Mode & Beauty alle pijlers

Slijtage broek

01-06-2016 19:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zo ver... er zit een gat in het kruis van mijn favoriete spijkerbroek! Dit gebeurd me nou ieder half jaar ofzo... en nee ze zijn niet te klein! Hoe kan ik dit voorkomen bij de volgende broek?

Edit: ik ben NIET op zoek naar de oorzaak. Die weet ik namelijk al. Ik moet tijdens mijn werk als verkoopmedewerker vaak hurken om ergens bij te kunnen. Dit kan ik niet voorkomen.
Ruw zadel?
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 01 juni 2016 @ 19:56:

Ruw zadel?Nee ik fiets nooit
Je schaamlippen bijvijlen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
3 dezelfde broeken kopen en afwisselen.

Hier ook altijd dat probleem.
Schurende bovenbenen?
quote:Mietrot schreef op 01 juni 2016 @ 20:04:

3 dezelfde broeken kopen en afwisselen.

Hier ook altijd dat probleem.Dat moet vast goedkoper kunnen
Hier ook. Ik pas godzijdank broeken van de Primark en die houden het ook langer vol dan dure.
Ik herken dit echt niet en ik draag strakke jeans.

Koop je steeds dezelfde merk?
quote:FuchsiaRose schreef op 01 juni 2016 @ 20:08:

[...]

Dat moet vast goedkoper kunnen

Ik zou willen dat het kon, maar hier toch echt geregeld op broekenjacht.

En ooit al lachend tegen een verkoopster gezegd "eigenlijk zou ik - als ze goed zit - nog 4 dezelfde moeten komen kopen".

Linnen broeken koop ik bijvoorbeeld al niet meer, want dan heb ik 3 keer zo snel prijs.
quote:Het-groepje schreef op 01 juni 2016 @ 20:09:

Hier ook. Ik pas godzijdank broeken van de Primark en die houden het ook langer vol dan dure.klopt! Heb er ook eentje van de Primark n die houdt het al 2 jaar vol! Maar die gaat zo snel losser zitten
quote:yajes schreef op 01 juni 2016 @ 20:09:

Ik herken dit echt niet en ik draag strakke jeans.

Koop je steeds dezelfde merk?Nee heb al vanalles gehad! Van hele goedkope tot best wel dure
quote:FuchsiaRose schreef op 01 juni 2016 @ 20:15:

[...]

Nee heb al vanalles gehad! Van hele goedkope tot best wel dureVreemd hoor.
Ik heb nu een spijkerbroek met een slijtplek (bijna door) aan de achterkant van mijn bovenbeen. Dat is volgens mij mijn oudste spijkerbroek, en de jongste die ik heb is drie jaar oud. Zo snel slijten ze bij mij dus niet
Hoe zit het met Primarkt en kinderarbeid? Weet iemand dat?
Waarschijnlijk komt het omdat ik vaak moet hurken als ik aan het werk ben in de winkel. Maar dat kan ik ook niet voorkomen
quote:Dubbz schreef op 01 juni 2016 @ 20:32:

Hoe zit het met Primarkt en kinderarbeid? Weet iemand dat?

Volgens schone kleren.nl

Toch doet Primark het zeker niet veel slechter dan bijvoorbeeld H&M, Zara, C&A en andere kampioenen van de fast fashion. Het bedrijf scoort zelfs best hoog op andere fronten. Primark was een van de eerste merken die flinke compensatie betaalde aan de slachtoffers en nabestaanden van rampfabriek Rana Plaza waar kleding van Primark gemaakt werd. Nadat de fabriek instortte tekende het merk het Bangladesh Veiligheidsakkoord om toekomstige instortingen en branden in kledingfabrieken te voorkomen. Ook heeft het een aantal projecten opgezet, o.a. rond vakbondsvrijheid in India. En hoewel een echte strategie nog ontbreekt, heeft het bedrijf ook al betekenisvolle stappen gezet naar hogere lonen voor arbeiders. Kijk hier voor het onderzoeksrapport dat wij hierover publiceerde.[/i

Wel zegt deze site, terecht, dat het idee van 'goedkoop en als het stuk is gewoon nieuwe' zeer slecht is voor het milieu.
Ik had het heel erg toen ik vaak fietste, nu wat minder sinds ik een auto heb maar heb er nogsteeds last van na een jaar of zo. Ik heb geen idee hoe het kan.

Oja, ik heb trouwens een jaar geleden een dure broek gekocht en die was binnen 8 maanden door. Terwijl ik sommige broeken al 3 jaar heb waar niks mee aan de hand is. Dus "dure broeken zijn beter" gaat echt niet op voor mij.
quote:pommiaan schreef op 01 juni 2016 @ 20:55:

Oja, ik heb trouwens een jaar geleden een dure broek gekocht en die was binnen 8 maanden door. Terwijl ik sommige broeken al 3 jaar heb waar niks mee aan de hand is. Dus "dure broeken zijn beter" gaat echt niet op voor mij.Recentelijk las ik ergens dat een spijkerbroek een spijkerbroek is en dat zelfs experts de goedkope en dure exemplaren niet kunnen onderscheiden. Dus dat kan wel kloppen.
Ik had een paar dure broeken en allemaal met 6 - 8 maanden door, daarom nu hele goedkope broeken waarvan ik het niet erg vind als ze snel op zijn. Die houden het ondertussen al langer vol! En slecht voor het milieu, eens, maar dat zijn dure broeken die snel verslijten ook.
every journey starts with a single step
http://www.heddels.com/20 ... en-and-how-to-avoid-them/
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

op hoeveel graden en welk wasprogramma was jij je spijkerbroeken TO?
quote:firedraakje schreef op 01 juni 2016 @ 21:04:

Ik had een paar dure broeken en allemaal met 6 - 8 maanden door, daarom nu hele goedkope broeken waarvan ik het niet erg vind als ze snel op zijn. Die houden het ondertussen al langer vol! En slecht voor het milieu, eens, maar dat zijn dure broeken die snel verslijten ook.Eens, en ook nog eens slechter voor te portemonnee
Dat komt omdat je bovenbenen tegen elkaar schuren. Daardoor slijt de stof en krijg je uiteindelijk een scheur.
Ik lap ze op , als het dun begint te worden strijk ik er een stuk spijkerstof op bedoelt voor kapotte knieën. Zo heb ik een paar maanden extra.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven