Spijkerbroek opleuken
donderdag 3 december 2009 om 07:06
Ik heb bij de kringloop 2 spijkerbroeken gekocht, voor een euro per stuk.
De ene is een recht model wat een stukje te lang is, met wat schuurplekken.
Is een omgeslagen broekspijp wat (cm of 10), of gewoon afknippen en rafelen, of toch inkorten met een nette zoom.
En de andere is een vrij wijde broek, waarbij de tailleband eigenlijk 5 cm te hoog is, vrij egale middelblauwe kleur.
Wie heeft er leuke ideeen om deze broeken wat op te leuken, hipper te maken.
Of leuke sites.
(of moet ik toch van eentje een rokje maken?)
De ene is een recht model wat een stukje te lang is, met wat schuurplekken.
Is een omgeslagen broekspijp wat (cm of 10), of gewoon afknippen en rafelen, of toch inkorten met een nette zoom.
En de andere is een vrij wijde broek, waarbij de tailleband eigenlijk 5 cm te hoog is, vrij egale middelblauwe kleur.
Wie heeft er leuke ideeen om deze broeken wat op te leuken, hipper te maken.
Of leuke sites.
(of moet ik toch van eentje een rokje maken?)
donderdag 3 december 2009 om 10:22
Wat ik zelf mooi vind bij nette spijkerbroeken is een borduursel op een van de pijpen. Maar ja, daar heb je wel een apparaat voor nodig... Sommige naaisters hebben er ook 1 trouwens.
Ik kon niet helemaal een goed plaatje vinden, maar zoiets bedoel ik:
Ik kon niet helemaal een goed plaatje vinden, maar zoiets bedoel ik:
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
donderdag 3 december 2009 om 11:04
Waarom heb je een apparaat nodig om te borduren?
Dat doe je toch met de hand? Of ben ik nu erg ouderwets?
Je kan de lange spijkerbroek afknippen en afzomen met biejetband (echt geen idee hoe je dat spelt). In een contrasterend kleurtje of juist blauw.
Het is van dat band dat schuingeweven is, zodat je het gemakkelijk om een zoom heen kan vouwen.
Verder zou je de onderkant kunnen festoneren.
Je kan de lange spijkerbroek afknippen en afzomen met biejetband (echt geen idee hoe je dat spelt). In een contrasterend kleurtje of juist blauw.
Het is van dat band dat schuingeweven is, zodat je het gemakkelijk om een zoom heen kan vouwen.
Verder zou je de onderkant kunnen festoneren.
donderdag 3 december 2009 om 11:09
Met de festonsteek kun je ook leuke applicaties op je broek zetten.
Met de tamboursteek kun je heel makkelijk een tekst op je broekspijp borduren. In het kader van Ramses, wat denk je van:"Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder." op je linker broekspijp.
TAMBOEREREN (een oude techniek waarbij door stof heen wordt gehaakt)
(ik heb in de jaren 80 de Teleaccursus handwerken gedaan, dus excuus voor mijn enthousiasme)
Met de tamboursteek kun je heel makkelijk een tekst op je broekspijp borduren. In het kader van Ramses, wat denk je van:"Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder." op je linker broekspijp.
TAMBOEREREN (een oude techniek waarbij door stof heen wordt gehaakt)
(ik heb in de jaren 80 de Teleaccursus handwerken gedaan, dus excuus voor mijn enthousiasme)
donderdag 3 december 2009 om 11:14
donderdag 3 december 2009 om 14:41
quote:absoluteEinstein schreef op 03 december 2009 @ 11:04:
Je hebt speciale apparaten waar je dan een figuur op kunt instellen. Die borduurt het er dan zo op in een paar minuten tijd. Met de hand kan natuurlijk ook, maar dat ziet er dan heel anders uit.
Je hebt speciale apparaten waar je dan een figuur op kunt instellen. Die borduurt het er dan zo op in een paar minuten tijd. Met de hand kan natuurlijk ook, maar dat ziet er dan heel anders uit.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
donderdag 3 december 2009 om 21:05
Een paar maanden geleden stond er in een aantal zelfmaakmode-bladen een aantal voorbeelden. Bij een bibliotheek zullen ze nog wel liggen. Dan zou je in een fournituren-zaak voor losse applicaties kunnen kijken. Die kun je zo opnaaien met de hand.
Ben toevallig in een paar kledingzaken geweest en daar hingen een paar voorbeelden. O.a. bij Didi hangt op dit moment heel veel met dat soort applicaties. Niet denim, maar het gaat om de voorbeelden.
Ben toevallig in een paar kledingzaken geweest en daar hingen een paar voorbeelden. O.a. bij Didi hangt op dit moment heel veel met dat soort applicaties. Niet denim, maar het gaat om de voorbeelden.
vrijdag 4 december 2009 om 06:46
vrijdag 4 december 2009 om 20:32
http://www.rokvoormannen.nl/info/broeknaarrok.html
Bedoel je zoiets?
Zelf zou ik er andere schoenen onder en een zoompje in maken.
Een mooie riem of band vind ik ook wel mooi erbij.
In de winkels en de sites staan veel verschillende modellen.
Koker, klokkend en van verschillende lengtes.
Bedoel je zoiets?
Zelf zou ik er andere schoenen onder en een zoompje in maken.
Een mooie riem of band vind ik ook wel mooi erbij.
In de winkels en de sites staan veel verschillende modellen.
Koker, klokkend en van verschillende lengtes.