Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerbroek opleuken

03-12-2009 07:06 20 berichten
Ik heb bij de kringloop 2 spijkerbroeken gekocht, voor een euro per stuk.

De ene is een recht model wat een stukje te lang is, met wat schuurplekken.

Is een omgeslagen broekspijp wat (cm of 10), of gewoon afknippen en rafelen, of toch inkorten met een nette zoom.

En de andere is een vrij wijde broek, waarbij de tailleband eigenlijk 5 cm te hoog is, vrij egale middelblauwe kleur.

Wie heeft er leuke ideeen om deze broeken wat op te leuken, hipper te maken.

Of leuke sites.

(of moet ik toch van eentje een rokje maken?)
Alle reacties Link kopieren
Niet laten rafelen hoor, dat staat zo armoedig. Nette zoom vind ik het mooist, maar omslaan kan ook als je stoere hakloze laarzen eronder hebt.
Wat ik zelf mooi vind bij nette spijkerbroeken is een borduursel op een van de pijpen. Maar ja, daar heb je wel een apparaat voor nodig... Sommige naaisters hebben er ook 1 trouwens.

Ik kon niet helemaal een goed plaatje vinden, maar zoiets bedoel ik:

Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Waarom heb je een apparaat nodig om te borduren?

Dat doe je toch met de hand? Of ben ik nu erg ouderwets?

Je kan de lange spijkerbroek afknippen en afzomen met biejetband (echt geen idee hoe je dat spelt). In een contrasterend kleurtje of juist blauw.

Het is van dat band dat schuingeweven is, zodat je het gemakkelijk om een zoom heen kan vouwen.

Verder zou je de onderkant kunnen festoneren.

Met de festonsteek kun je ook leuke applicaties op je broek zetten.

Met de tamboursteek kun je heel makkelijk een tekst op je broekspijp borduren. In het kader van Ramses, wat denk je van:"Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder." op je linker broekspijp.

TAMBOEREREN (een oude techniek waarbij door stof heen wordt gehaakt)

(ik heb in de jaren 80 de Teleaccursus handwerken gedaan, dus excuus voor mijn enthousiasme)
ter inspiratie:

http://www.jessica-tromp. ... l_embroidery_stitches.htm
Als je hem wil inkorten zou ik niet een nieuwe zoom maken, want die wordt (bijna) nooit zo mooi als de orginele zoom, je kan de oude zoom 'omhoog' zetten.
Is het geen biesband?
quote:Pannetje schreef op 03 december 2009 @ 11:39:

Is het geen biesband?Zou heel goed kunnen.
Biaisband
Home is where your wifi connects automatically.
quote:absoluteEinstein schreef op 03 december 2009 @ 11:04:

Waarom heb je een apparaat nodig om te borduren?

Dat doe je toch met de hand? Of ben ik nu erg ouderwets?

Je hebt speciale apparaten waar je dan een figuur op kunt instellen. Die borduurt het er dan zo op in een paar minuten tijd. Met de hand kan natuurlijk ook, maar dat ziet er dan heel anders uit.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik vind zo`n borduursel leuk voor kinderenbroeken, maar voor volwassenn meiden eh, een beetje kinderachtig.
Een paar maanden geleden stond er in een aantal zelfmaakmode-bladen een aantal voorbeelden. Bij een bibliotheek zullen ze nog wel liggen. Dan zou je in een fournituren-zaak voor losse applicaties kunnen kijken. Die kun je zo opnaaien met de hand.

Ben toevallig in een paar kledingzaken geweest en daar hingen een paar voorbeelden. O.a. bij Didi hangt op dit moment heel veel met dat soort applicaties. Niet denim, maar het gaat om de voorbeelden.
vervallen
anoniem_93340 wijzigde dit bericht op 03-12-2009 21:52
Reden: vervallen
% gewijzigd

....toch een voorbeeld gevonden, via dit misschien wel te zien.maar is beveiligd.of deze.

Als je de prijzen op deze site bekijkt dan heb je wel een goede deal gemaakt.
Leuke ideeen!

Ik ben creatief zat, dus daar zal het niet aan liggen.

Ik zal binnenkort iig even bij de bieb kijken.

Iets met verf en borduren vind ik wel leuk , maar dan niet zo heel opzichtig.

Iemand nog leuke ideeen om een rok te maken van de wijdste broek (een korte, voor over een legging)
Koop je wel een spijkerbroeknaald voor je naaimachine?
quote:absoluteEinstein schreef op 04 december 2009 @ 08:40:

Koop je wel een spijkerbroeknaald voor je naaimachine?Nee, want die heb ik al in huis
http://www.rokvoormannen.nl/info/broeknaarrok.html

Bedoel je zoiets?

Zelf zou ik er andere schoenen onder en een zoompje in maken.

Een mooie riem of band vind ik ook wel mooi erbij.

In de winkels en de sites staan veel verschillende modellen.

Koker, klokkend en van verschillende lengtes.
link kan niet geplakt worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven