Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerbroek-probleem

29-03-2014 13:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op spijkerbroeken, en draag het liefst elke dag skinny jeans. Maar sinds een paar jaar lijkt het alsof ik geen goede skinny kan vinden voor mijn lichaamsvorm. Ik ben 1.70, 57 kilo dus redelijk slank - hele smalle taille, vrij smalle heupen maar een ronde kont en wat vollere (in vergelijking met de rest) dijen. Nu is het zo dat bijna alle skinnies (ik pas meestal maat 36-38, afhankelijk van het merk) bij mij goed aansluiten bij mijn dijen en billen, en vervolgens veel te wijd aan de bovenkant van de broek. Er blijft dus echt een gat over tussen mijn rug en de broek (weet niet zo goed hoe ik het goed kan uitleggen). Verder zakt de broek meestal ook wat af dus. Maatje kleiner kan niet, want dan zit het te strak op mijn dijen/billen.

Heeft iemand een gouden tip ?? Winkels waar ik al ben geweest : Zara, Mango, H&M, Vila...

Of misschien toch een andere vorm passen ? :/
Levi's curve.
Levis curve id, inderdaad en dan demi of bold curve proberen.
Levis curve inderdaad. Ik ben supertevreden met mijn bold curve.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Om maar even origineel te zijn... Levi curve!

Super fijne broeken. Heb eindelijk een keer een goed zittende broek gevonden :-)
Naald en draad.
verba volant, scripta manent.
quote:Nemesis. schreef op 29 maart 2014 @ 13:22:

Levi's curve.

Deze idd..

Bold werkte voor mij, maar ik heb brede heupen, smalle taille. Ff kijken en advies vragen dus!
Bedankt voor de reacties, die denk ik wel unaniem te noemen zijn ik vond de Levi's altijd net wat te duur, maar misschien toch de moeite waard om in een echt goede jeans te investeren...
Object.. Topper..!
C&A heeft voor mij de perfecte skinny's.

(en stukken goedkoper )
Zelf los ik het probleem op door altijd een riem te dragen.

(maar die levis curve ga ik ook even bekijken )
Levi's curve inderdaad, ik ben zó blij met mijn demi curve broek.
De winkels die je noemt zijn de goedkopere winkels die meestal geen kwaliteit verkopen. Voor een goede broek moet je de iets betere winkels bezoeken. Denk aan broeken van G-star, die vind ik erg goed zitten en die blijven mooi.

En Diesel Livier is een erg fijne broek.
Sinnombre: je zou de aflevering van DeRekenkamer eens terug moeten kijken over spijkerbroeken. Heel verhelderend! Zelfs DE Nederlandse spijkerbroekenprofessional zag het verschil niet tussen een goedkope en dure (hele dure!!) Spijkerbroek. Dus tja...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb hetzelfde probleem, ik ben erg benieuwd naar die Levi's! Overigens koop ik meestal wel de wat duurdere merken (Gstar, Pepe Jeans, Supertrash etc.), maar ook die zijn te wijd in de taille. Ik moet altijd een riem om en die heel strak aantrekken.
quote:apiejapie schreef op 29 maart 2014 @ 22:37:

Sinnombre: je zou de aflevering van DeRekenkamer eens terug moeten kijken over spijkerbroeken. Heel verhelderend!

Waarin te zien was dat de broeken wel degelijk een andere behandeling kregen.

Zelfs DE Nederlandse spijkerbroekenprofessional zag het verschil niet tussen een goedkope en dure (hele dure!!) Spijkerbroek. Dus tja...

Omdat hij meer verstand had van spijkerbroeken voor mannen.

Dus tja..
JcPenny Skinny Jeans! Helaas hier niet te verkijgen, heb je natuurlijk niks aan, maar wie weet heb je een vakantie naar de States op de planning staan. Ik wou dat ik er een dozijn van had meegenomen, *zucht*...
De jeans van Esprit al eens geprobeerd?
Ik merk wel degelijk verschil in kwaliteit bij goedkope en duurdere broeken. Ik heb de ervaring met H&M en Only broeken dat deze na twee keer dragen er niet meer uitzien of na een wasbeurt uit model zijn. Mijn merkbroeken zijn niet kapot en lelijk te krijgen.

Die testen zeggen mij dus niets

Dat is altijd hetzelfde verhaal als bij cosmetica. Mensen die lyrisch zijn over Aldi spullen, terwijl ik dat dan probeer en dat slecht spul vind.

Goedkoop is niet altijd slechter, maar zeker niet altijd beter of net zo goed.
Ik heb altijd spijkerbroeken van H en M of de takko. Die van H en M zijn van goede kwaliteit vind ik. Heb er een paar die ik veel draag en zijn nu na 6 jaar bij mijn dijen echt door vanwege tegen elkaar aan schuren. Maar goed, 6 jaar voor een spijkerbroek van 25 euro vind ik mooi

Heb nu een spijkerbroek van WE, ben heel benieuwd.

Het ligt ook wel aan de soort spijkerstof. Ik koop meestal van die wat dunnere, soepelvallende spijkerbroeken ipv dat echt stugge, dikke spijkerstof. Daar slijt je natuurlijk minder snel doorheen.

Sinnombre: je zou de aflevering van DeRekenkamer eens terug moeten kijken over spijkerbroeken. Heel verhelderend! Zelfs DE Nederlandse spijkerbroekenprofessional zag het verschil niet tussen een goedkope en dure (hele dure!!) Spijkerbroek. Dus tja...

Alles leuk en aardig, maar die goedkope merken pas ik dus gewoon niet en ga dus voor een dure spijkerbroek (die 1e in de 3 jaar mag toch best?). Dat wil niet zeggen dat alle dure spijkerbroeken mij als gegoten zitten, maar ik koop gewoon die spijkerbroek die zowel goed om mijn heupen en billen als mijn taille zit.

Ik slaag áltijd bij de rode winkel. Wel winkelen op een rustige doordeweekse dag. Het weekendpersoneel kan je minder goed helpen. Ze rukken dan met z'n allen een hopelijk goede broek uit een rek en ik mag passen. En als ik zeg dat het best ok is, zijn ze daar niet tevreden mee en zoeken nog even verder naar een nóg betere broek.
Levi curve demi of bolt!

In rosada (outlet Roosendaal) heb de Levi store Zitten. Daar betaal je voor 1 broek ¤50-¤60 euro. En altijd 2 voor ¤99.

Ik haal mijn Levi's altijd daar
Oh super Shadowfaxx, ik kom weleens in Roosendaal in de buurt ! dank je voor de tip
quote:Sauerkraut schreef op 29 maart 2014 @ 22:53:

[...]

Waarin te zien was dat de broeken wel degelijk een andere behandeling kregen.

[...]

Omdat hij meer verstand had van spijkerbroeken voor mannen.

Dus tja..

Ik heb die aflevering ook gezien maar over welke speciale behandeling heb jij het? Misschien dat ik wat gemist heb hoor maar volgens mij werd alleen benoemd dat er bij duurdere broeken vaak wel kwalitatief beter materiaal gebruikt wordt. De behandeling - de productie en evt. speciale wassingen aanbrengen - blijft voor goedkopere en duurdere broeken vrijwel hetzelfde.

Dat dé jeansgoeroe van NL dat niet wist 'omdat hij meer verstand had van spijkerbroeken voor mannen' vond ik een beetje een slap excuus. Of het nou voor een man of vrouw is, aan de afwerking, materiaal, stiksel etc. moet een expert toch wel kunnen inschatten of de broek duur is of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven