Mode & Beauty alle pijlers

spijt van haar verven

02-04-2013 09:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik heb vorige week mijn zwarte haar laten ontkleuren bij de kapper om het rood te kunnen maken. Na 5 uur was mijn haar dan enigzins rood. Ik zou het na 4 weken nog sen keer kunnen verven om het egaal rood te krijgen. Helaas heb ik we nu zo'n spijt van dat ik het liefst morgen weer zwart heb Nu is alleen mijn vraag, kan ik haar dat ontkleurd is en daarna rood geverfd wel zwart verven? Ik zou het het liefste zelf doen omdat dit ook al zoveel gekost heeft. Nog even ter informatie, mijn haar heeft het redelijk goed overleeft omdat het van te voren heel sterk was, het is lichtelijk beschadigd maar niet dat je nu zegt niet meer gaan verven, verder verzorg ik het nu ook goed met conditioner, haarmasker en serum voor beschadigd haar. Wie o wie kan mij vertellen of ik het weer zwart kan krijgen? Groetjes dieje (en ik kon geen enter toets vinden op me telefoon dus sorry voor het aan elkaar geplakte verhaal )
Denk dan ook eerst eens goed na voor je beslissingen neemt...
Ja, zwart kan altijd wel. Het is het ontkleuren dat erg beschadigd, dus naar een donkerder kleur is niet zo schadelijk.

Maar mijn ervaring met licht haar zwart verven is toch dat het bij de kapper het mooist wordt. Je wil geen stukjes missen, en ook je nek niet meepakken. En kapper-zwart blijft heel lang diep zwart, terwijl die pakjes die je bij de drogist kunt kopen van kleur verschieten na een tijdje.
Zeg maar Spijker.
Omdat je haar nu rood is, gok ik als je het natuurlijk zwart verft dat je dan in het licht nog een rode gloed blijt zien. Als je dit niet wilt, neem dan een zwarttint met een blauwe gloed ( zo'n koude zwarte tint) dan neutraliseert het een beetje.

Ik denk dat ik zelf eerder voor donkerbruin al gaan, omdat dat natuurlijk oogt over rood heen. En dan daarna na een tijdje weer zwart gaan.

Verder eens met Spijker: het is altijd beter om het bij de kapper te laten doen als je drastische veranderingen met je haar ondergaat.
Ja, daar heeft TO nu niks meer aan, hè....

Ik zou het gewoon proberen, maar je kunt natuurlijk altijd even bij de drogist vragen. En misschien een product nemen zonder ammoniak of zo, zodat het niet zo slecht voor je haar is. Maar volgens mij moet dit niet zo'n probleem zijn.
ik zou ook een mooie kleur bruin doen
it's a big club and you ain't in it
quote:geldboompje schreef op 02 april 2013 @ 09:29:

Denk dan ook eerst eens goed na voor je beslissingen neemt...Dus jij hebt nooit foute beslissingen genomen waar je achteraf spijt van had?
Ja, donker kan altijd wel alleen kan het dan vlekkerig worden.

Ik zou het voor de zekerheid bij een kapper laten doen.

Als dat te duur voor je is kun je ook een thuiskapper proberen, die zijn in de regel goedkoper.
Wat Sopsi zegt..dat geeft minder kan op gevlekte haren..maar de kans dat je een rode gloed blijft zien is er.

Maar als je dan later (3 weken?) een kleur zwart met een blauwe gloed erover heen doet, zal het wellicht goed in de buurt komen.

Succes!
Dankjewel voor de reacties. @ geldboompje, ik wou al een hele tijd rood en het is de enigste kleur van vele die ik heb gehad waar ik achteraf spijt van heb, kan gebeuren^^ ik ga in ieder geval nog een weekje of 2 wachten zodat mijn haar wat kan bijkomen en dan ga ik het maar proberen met zwarte verf met een blauwe toon erin.
Gewoon een nieuwe verf overheen gooien.

Ik heb mn haar nog nooit laten ontkleuren, gooi alles door elkaar en het is nog nooit roze of groen geworden.

En zwart dekt alles geloof ik
http://www.loreal-paris.c ... ducts/305x262/HCo1_22.jpg

Zou dit geen mooie optie zijn TO? Het is de kleur 'Black Cherry'. Is een zwarte/ hele donkerbruine haarverf, met een rode gloed erin. Dan is je haar niet meer zo rood als nu, maar zwart met een rode gloed. Kan erg mooi zijn. En het is een semipermanente haarverf, wat niet zo slecht is voor je haar. Of is het echt de bedoeling dat je weer helemaal zwart wordt zonder gloed/rood?
Ik zou het echt bij een kapper laten doen. Voor je het weet, verziek je je haar en wordt het groen oid.
Rood haar wordt niet zo gauw groen Ceci Je haar wordt groen als het een tekort aan roodpigment heeft. Aangezien roodpigment minder snel afbreekt dan groenpigment, is het gevaar voor rode gloed meer aanwezig voor TO dan een groene gloed.
Ik zou dit sowieso bij een kapper laten doen, dan wordt het echt een stuk mooier. Het groen was slechts een voorbeeld ervan .

Buiten dat kan een kapper de verf veel gelijkmatiger aanbrengen.
Die kleur is inderdaad mooi, ik wil graag terug naar zwart omdat dat me altijd goed stond, maar misschien is het wel een beter idee om er idd zon hele donkere kleur met een rode gloed overheen te doen. lijkt me een goed begin om weer naar donker terug te kunnen gaan en het is in ieder geval al heel wat anders dan het vrij felle rood dat ik nu heb
ja wat sopsi zegt, ik zou ook voor een spoeling of semi-permanente kleuring gaan nu. Heel gaaf dat cherryblack, kun je over een maandje of wat weer terug naar helemaal zwart.

Maar een donkerbruine kleur kan ook heel mooi zijn.
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven