Mode & Beauty alle pijlers

Spijt van rood haar, help!

18-10-2015 17:16 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb nu ongeveer een maand geleden mijn haar geverfd. Ik had hiervoor blond, nou ja, dat was in ieder geval de bedoeling. Ik heb voor het eerst naar de kappers geluisterd en heb dus allemaal highlights in mijn haar laten zetten zodat mijn haar op een gezondere manier blond zou worden, en dat het er mooi uit zou zien.. Ik had hooguit 20 blonde plukjes in mijn haar zitten en de rest was allemaal geel en oranje en het was nog meer dood dan dat je het in 1 keer zou gaan bleken.

Dus ik ben naar de groothandel geweest en het verhaal uitgelegd en ik wilde mijn haar weer bruin. ( mijn natuurlijke haarkleur). En uiteindelijk wilde ik er een rooie gloed overheen. Maar mij werd verteld dat dat wel in 1 keer kon en ik kreeg voor een leuk prijsje alles mee. Uiteindelijk mijn haar geverfd, en het is knal maar dan ook echt KNAL rood... Bleek dus uiteindelijk dat de groothandel mij puur rode verf had meegegeven.. Dus het blijkt maar weer dat kappers en groothandels niet te vertrouwen zijn bij mij in de buurt...

Nu ben ik ongeveer een maand verder en al het verf spoelt er dus nog steeds uit.. Het is nu oranje licht bruin achtig. Ik ging dus op zoek naar wat ik het beste kon doen om dus weer naar mijn eigen haarkleur te gaan (lichtbruin) of indien mogelijk weer naar blond. Maar dan zonder te bleken, want mijn hele haar is bijna dood. Gelukkig gebruik ik regelmatig maskertjes dus mijn haar is niet meer zo dood als eerst. Ik ben een aantal filmpjes en artikels tegen gekomen over "kruidvat collour remover" en zit te twijfelen of ik dat moet gebruiken of niet.... Want ik heb begrepen dat je het daarna meteen weer kan verven.

Wie heeft ooit hetzelfde probleem als mij gehad, of weet iemand toevallig wat ik nu het beste kan doen? En als ik het gebruik, kan ik er dan blonde of lichtbruine verf van de kruidvat overheen gooien? Ik wil heel graag van mijn knal oranje haar af, en weer na een hele lange tijd weer een mooie kleur terug! In ieder geval alvast ontzettend bedankt!
Ik heb echt een heel raar advies: ga eens naar de kapper in plaats van zelf je haar te verkloten.
Ik zou echt niet weer gaan bleken. Ik zou het bij een goede kaper bruin laten verven een astint die het rood neutraliseert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je haar er al zo slecht aan toe is dan zou ik eerst eens beginnen met zilvershampoo. Daar was je je haar mee en laat dat tien minuten intrekken.

Ook color remover is tinnef en kan de schade nog groter maken.

Succes.
Ik ben dus al naar de kapper geweest en hun hebben mijn haar door die highlights verpest..

Ik heb alleen de verkeerde kleur gekregen van de groothandel waardoor het nu dus oranje rood is..

Ik wil alleen maar weten of kruidvat colour remover werkt of niet zodat ik dat kan proberen.
Zit er geen andere kapper in je dorp?
Als je doel is kaal worden dan zou ik die remover nemen, Britney Spears.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
http://www.pinkypolish.nl ... -remover-haarontkleuring/

Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar google levert oa deze hit.
Alle kappers zijn prutsers, groothandel is ook niet te vertrouwen, je weet toch...
Kruidvat Color Remover werkt zeker. Heb het een keer gebruikt en mijn haar viel met bossen tegelijk uit daarna. Had letterlijk kale plekken op mijn hoofd. Ook een manier om van je ongewenste haarkleur af te komen..
De colour remover zou je haar niet verder mogen beschadigen, er zit geen ontkleuring in. Maar het is altijd afwachten wat het effect zal zijn, en zelfs als het werkt, of het een nieuwe kleuring gaat verpesten.
Hier goede ervaring met colour remover, heb m'n haar nog en werd wel even een enge oranje kleur maar zoiets heb je nu al een beetje dus zou t gewoon proberen. Wel je haar goed verzorgen maar dat doe je al.
Naar een echt goede kapper gaan, een die ook mee doet aan coiffure shows etc.

Het kost wel wat, maar die meiden weten tenminste wat ze doen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:nouveauvague schreef op 18 oktober 2015 @ 17:33:

Kruidvat Color Remover werkt zeker. Heb het een keer gebruikt en mijn haar viel met bossen tegelijk uit daarna. Had letterlijk kale plekken op mijn hoofd. Ook een manier om van je ongewenste haarkleur af te komen..

En toen?
Knap dat je dood haar weer minder dood hebt gekregen met wat maskertjes...

Zoek een goede kapper en laat het daar in de juiste kleur verven. Of laat het uitgroeien. Krijg je iig gezonder haar terug.
Nou mijn haar is niet echt super dood, het is meer wat aan de droge kant..

En ik heb al gelezen dat er in colour remover geen ammoniak en bleek zit, dus dat mijn haar hierdoor gaat uitvallen is gewoon onzin ;)

Dus als mensen dit bericht niet serieus nemen, reageer dan aub gewoon niet en ga iemands tijd niet verspillen die met een groot probleem zit. Als blijkt uit reacties dat colour remover werkt dan probeer ik dat gewoon en laat ik het resultaat van voor en na zien
Bij mij hielp de remover wel goed en zonder schade. Ik had kastanjebruin haar. Roodpigment is alleen heel hardnekkig en krijg je er eigenlijk niet uit. Ik verf nu met een blonde askleur, maar de warmte blijft erin zitten. Dat moet echt uitgroeien. Als je nu rood bent is de weg naar blond dus heul lang. Ik zou een bruintint zonder rood door je haar doen. Resultaat: roodbruin.
Oh en in de onkleurder zit misschien geen bleek, maar mijn haar werd erdoor wel degelijk gebleekt. Het spul reageert op eerdere lagen in je haar. Het wordt daarom AFGERADEN om te gebruiken op highlights. De reactie met die stukken van jou haar is zeer onzeker.
Ik zou het in ieder geval niet gaan bleken etc dan hou je geen haar over.

Misschien is naar de kapper gaan het beste
.
hmm, dus ook al gebruik ik de colour remover, dan blijf je dat rooie dus nog steeds zien?
quote:tesskuiper schreef op 18 oktober 2015 @ 17:44:

En ik heb al gelezen dat er in colour remover geen ammoniak en bleek zit, dus dat mijn haar hierdoor gaat uitvallen is gewoon onzin ;)

Dus als mensen dit bericht niet serieus nemen, reageer dan aub gewoon niet en ga iemands tijd niet verspillen die met een groot probleem zit. Als blijkt uit reacties dat colour remover werkt dan probeer ik dat gewoon en laat ik het resultaat van voor en na zien Je weet dat je op een openbaar forum zit hè? Iedereen mag hier reageren op de manier waarop ze willen. Dus jammer als het je niet aanstaat.
quote:tesskuiper schreef op 18 oktober 2015 @ 17:44:

Dus als mensen dit bericht niet serieus nemen, reageer dan aub gewoon niet en ga iemands tijd niet verspillen die met een groot probleem zit. Als blijkt uit reacties dat colour remover werkt dan probeer ik dat gewoon en laat ik het resultaat van voor en na zien

Mensen kunnen natuurlijk allergisch zijn voor middelen die wel in dat product zitten.

Ik zou je toch adviseren om naar een goede kapper te gaan, want met geklooi met dit soort producten wordt je haar absoluut niet gezonder. Je hebt zelf al gemerkt wat voor effect dit heeft gehad.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Waarom heb je met onbekende verf niet eerst een plukje geprobeerd? Ik snap dat zelf kloten niet. En ja een goede kapper kost wat. Niet alleen geld maar ook een gesprekje waardoor je in kan schatten wat de persoon in kwestie wel en niet kan. En nee een goede kapper verpest je haar echt niet, kan me dus niet voorstellen dat je naar een gerenommeerde kapper geweest bent.
Ik zou het gewoon een cm of 10 laten uitgroeien, duurt 6-12 maanden, en het dan op die lengte laten knippen. Als het door bleken en verven zo is beschadigd krijg je het toch niet meer mooi.
Een goeie manier waar geen haarverf of bleekmiddel of ontkleurder aan te pas komt: tondeuse er overheen, lekker kaal gaan, dan krijg je vanzelf je eigen kleur wel weer terug!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven