Mode & Beauty alle pijlers

statisch haar

02-02-2012 19:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer koud buiten en binnen staan de verwarmingen overal hoog aan. Mijn haar gaat alle kant op doordat het heel statisch is en is nu ook heel dun. Wat valt hier aan te doen?

Ik heb laatst al haarlak opgespoten maar daar ging mijn haar weer heel erg van plakken
Ik heb het nu al dagen in een staart. Dat helpt.
2 theelepels crèmespoeling voor droog en beschadigd haar mengen met 1 theelepel olijfolie, dat in de lengte en punten(niet op je hoofdhuid) van je schoongewassen en handdoek droge haar wrijven. Niet uitspoelen. En dan je haar zo laten opdrogen aan de lucht, niet met een hete föhn helemaal gort droog föhnen.

Werkt bij mijn lange haar prima.
Word het dan niet heel vet leentje?

In een staart heb ik het ook al gehad maar dan blijft het haar gewoon op mijn trui plakken, echt heel lelijk want ik heb lang haar en het is echt vervelend.
Ik gebruik een serum van john frieda frizz in combinatie met de shampoo en conditioner.

Eigelijk voor pluizig haar maar werkt ook prima voor statisch haar
Je kunt eerst proberen met een druppeltje olie. Ik heb vrij dik haar en een theelepel olijfolie, daar merk ik niet zoveel van qua vet worden. Door de crèmespoeling erbij te doen verdeelt het beter.

Je kunt ook een lichtere crèmevoeding kopen voor fijn haar, die is zo gemaakt dat hij niet uitgespoeld hoeft te worden. En dan even experimenteren met hoeveel olie je kunt gebruiken zonder dat het vet wordt.
Ik heb niet allen statisch haar, maar alles vonkt ook als ik het vastpak

Ga zo die olie eens proberen!
Ik heb de "elektrische" borstel van Braun gekocht. Deze werkt perfect.
het heeft te maken met de luchtvochtigheid (is als het vriest lager en sowieso ook als de verwarming hoog staat). Bakken water in huis en je haar af en toe een beetje nat maken helpt wel al is het effect maar tijdelijk.
Ik smeer overigens ook weleens een kopje opgewarmde olijfolie in mijn haar (niet op hoofdhuid, wel in de lengtes), aluminiumfolie er omheen, paar uur in laten trekken en dan met een milde shampoo 2 of 3 keer wassen. Doe ik meestal een paar dagen nadat ik het geverfd heb (verf om de 3/4 weken). Daar knapt het dan weer een stuk van op.
met een natte borstel borstelen.
Ik heb een spray van osis, hairbody, werkt prima. Ik heb hem nu standaard in mijn handtas omdat het op kantoor super droog is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven