Mode & Beauty alle pijlers

Steil haar zonder steiltang

25-04-2017 13:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een kapsel laten knippen waarbij ik mijn haar voornamelijk steil wil dragen. Ik heb van mezelf een slag in m’n haar. Mijn haar is fijn en pluist snel.

Nu wil ik geen steiltang gebruiken. Ik gebruikte 10 jaar geleden dagelijks een steiltang en mijn haar is daardoor toen echt gaan afbreken en droog geworden. Niet bij iedereen zal een steiltang dit doen, maar ik heb dus redelijk fijn en kwetsbaar haar. Als ik mijn haar föhn dan krijg ik het aardig steil, dat wil ik dus met mijn nieuwe kapsel gaan doen.

Maar ik vroeg me dus af: weten jullie nog andere goede manieren om het haar steil te krijgen zonder (al te veel) schade aan te richten? Of een product dat het haar gladder of steiler maakt?
Ik zou een professional zoeken die een keratine behandeling bij je kan doen met bv producten van Jean Paul Myne

Google er maar eens op
Ik vind slag juist mooi en je kunt wat olie in je haar doen tegen het pluizen. Echt steil haar krijg je niet zonder het te verhitten en aangezien jouw haar dat niet trekt, zou ik het dus gewoon lekker met slag laten. Ik heb zelf dat mijn haar te droog wordt van verven. Wel jammer, maar dat doe ik dus niet meer.
quote:Shiva- schreef op 25 april 2017 @ 14:02:

Ik zou een professional zoeken die een keratine behandeling bij je kan doen met bv producten van Jean Paul Myne

Google er maar eens opDit. Blijft ongeveer 6 maanden zitten en kost een hoop. Maar dan hoef je ook je haar niet meer te fohnen. Wassen, laten drogen is voldoende.
Fohnen brengt net zo veel schade aan.

Een goede keramische tang, een beschermingsproduct en zo min mogelijk tangen. Dus niet elke dag wassen.
Ja!

Laatst ook al hier getipt:

Als je dit voor het föhnen even sprayt en dan kamt wordt je haar heel glad en zacht.
@Shiva- en Fruity-Pebbles: Heb ik wel eens over gelezen maar ik las ook dat je haar daar ook droog van kan worden? En dat het schadelijk is?

@pamelacourson: Nouja föhnen werkt wel oké, ik vind slag maar saai. Het is niet zo'n mooie krultang slag die je soms ziet . Olie (serum) doe ik al ja.

@Lucylucille: Hoezo even schadelijk? Ik föhn nu ook regelmatig en heb nergens last van. Bij regelmatig steiltangen mekr ik meteen dat het gaat afbreken/droger wordt.

@AnAppleADay: Dank voor de tip! Ga ik proberen!
Producten van Jean Paul Myne bevatten natuurlijke ingrediënten, en zij garanderen dat ze niet schadelijk zijn voor je haar

Ik heb die ervaring overigens ook niet, want ik heb deze behandeling meerdere malen laten doen, en over een maandje of 4 laat ik het weer doen

En meerdere malen per week met een stijltang en föhn in de weer of alleen tijdens de behandeling scheelt echt veel voor je haren

Laat je anders eens door een pro informeren :-)
quote:Shiva- schreef op 25 april 2017 @ 15:12:

Producten van Jean Paul Myne bevatten natuurlijke ingrediënten, en zij garanderen dat ze niet schadelijk zijn voor je haar

Ik heb die ervaring overigens ook niet, want ik heb deze behandeling meerdere malen laten doen, en over een maandje of 4 laat ik het weer doen

En meerdere malen per week met een stijltang en föhn in de weer of alleen tijdens de behandeling scheelt echt veel voor je haren

Laat je anders eens door een pro informeren :-)Dank voor de info! Ik heb even zitten googlen en het ziet er erg goed uit! Ze gaan alleen wel met een steiltang door je haar tijdens de behandeling? Is dat dan niet schadelijk? Ik ben een beetje bang voor steiltangen.. haha.
Laat je gewoon door de kapper een kapsel adviseren waarvoor je niet aan de gang hoeft met föhn of steiltang of krultang, is allemaal slecht voor je haar.
quote:blondelady88 schreef op 25 april 2017 @ 15:59:

[...]

Dank voor de info! Ik heb even zitten googlen en het ziet er erg goed uit! Ze gaan alleen wel met een steiltang door je haar tijdens de behandeling? Is dat dan niet schadelijk? Ik ben een beetje bang voor steiltangen.. haha.

Niet schadelijker dan normaal gebruik van een stijltang en dit is alleen tijdens de behandeling dus dat scheelt

Daarna mag dat ding voor langere tijd de kast in
https://m.youtube.com/wat ... 4m16rCM&time_continue=255
quote:blondelady88 schreef op 25 april 2017 @ 14:37:

@Shiva- en Fruity-Pebbles: Heb ik wel eens over gelezen maar ik las ook dat je haar daar ook droog van kan worden? En dat het schadelijk is?

@pamelacourson: Nouja föhnen werkt wel oké, ik vind slag maar saai. Het is niet zo'n mooie krultang slag die je soms ziet . Olie (serum) doe ik al ja.

@Lucylucille: Hoezo even schadelijk? Ik föhn nu ook regelmatig en heb nergens last van. Bij regelmatig steiltangen mekr ik meteen dat het gaat afbreken/droger wordt.

@AnAppleADay: Dank voor de tip! Ga ik proberen!Ik doe het nu ruim 3 jaar en mijn haar is niet droog. En keratine zit ook in je eigen haar. Heel erg goed zal het niet zijn, maar schadelijk ook niet
Nee, kaukasisch haar is afgeplat van zichzelf en zal dus een natuurlijke neiging naar links of naar rechts hebben wat "golf" wordt genoemd. Om sluik haar te krijgen zal je opnieuw geboren moeten worden uit een Japanees of Chinees echtpaar.

Vroeger had je wel een manier om dmv kunstharsen je haar in een bepaalde stand te fixeren maar ik vind dat iemand met golvend haar geen gezicht heeft voor een sluik hoofd. Dat zag men op den duur ook wel in en tegenwoordig is het weer "uit".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Shiva- schreef op 25 april 2017 @ 20:06:

[...]

Niet schadelijker dan normaal gebruik van een stijltang en dit is alleen tijdens de behandeling dus dat scheelt

Daarna mag dat ding voor langere tijd de kast in Oké bedankt voor de info! Ik wil het liefst helemaal geen steiltang door mijn haren hebben maar als dit goed werkt is het wel een goeie optie.
quote:Shiva- schreef op 25 april 2017 @ 20:06:

[...]

Daarna mag dat ding voor langere tijd de kast in Oké bedankt voor de info! Ik wil het liefst helemaal geen steiltang door mijn haren hebben maar als dit goed werkt is het wel een goeie optie.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 25 april 2017 @ 20:24:

[...]

Ik doe het nu ruim 3 jaar en mijn haar is niet droog. En keratine zit ook in je eigen haar. Heel erg goed zal het niet zijn, maar schadelijk ook nietGoed om te weten! Het lijkt me een goeie optie. Dank voor de info!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven