Mode & Beauty alle pijlers

Stijl en droog haar HELP

14-06-2016 15:10 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik zoek vrouwen die mij wat tips kunnen geven bij stijl haar. Ik heb namelijk blond, lang, dik en heel stijl haar van mijzelf. Dit klinkt ideaal, maar doordat het zo stijl is valt het altijd hetzelfde en ik ben er helemaal klaar mee. Ook oogt het erg droog. Ik heb er al eerder wat lagen ingeknipt, maar ik durf dit nooit heel veel te doen omdat ik anders van die losse plukjes krijg als ik mijn haar in een staart doe.

Ik zou graag willen dat mijn haar er wat speelser of wilder uitziet (het hangt nu namelijk zo recht naar beneden). Zijn er middeltjes om mijn haar wat lichter te laten lijken? En wat helpt écht om het minder droog te maken? Ik was mijn haar om de dag, dus ik doe dat al zo min mogelijk.

Thanks alvast!!
Conditioner gebruiken als het droog is. Beetje experimenteren met verschillende soorten, er is er altijd wel 1 die wel werkt. Als het heel erg is kun je ook haarolie gebruiken.

Waarom wil je je haar per se in een staart kunnen doen? Als je 't zat bent dat 't lang en recht naar beneden hangt, dan zou ik vooral een (iets) korter en dunner geknipt kapsel nemen. En inderdaad, dan is een staart lastiger of minder mooi, maar is dat erg?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Om de dag is niet zo min mogelijk, één keer per twee weken is zo min mogelijk (maar niet voor iedereen haalbaar).

Speels, wild, luchtig? Vergeet het. Mij is het inmiddels gelukt, maar ik heb tegenwoordig dan ook een ´messy-bob´. Mijn dochter heeft een mega-bos en daar is niet veel aan te veranderen, laagjes werken niet en lang zonder laagjes is dus gewoon jouw kapsel.

Wat we wel afgelopen week gedaan hebben; onder in de nek een driehoek weggeschoren en daar een motief in. Dat zie je alleen als ze haar haar in een staart of knot doet, als het los hangt valt het niet op dat er een flinke hap weg is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
En ow, laat je haar NIET uitdunnen. Echt niet.

Het resultaat is namelijk kortere haren tussen je lange haren. De bovenkant van je kapsel is dan net zo dik als nu, de onderkant niet meer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Op pinterest staan best veel plaatjes voor leuke knotten en vlechten. Niet van die stijve opsteekkapsels maar een beetje messy. Als je het graag los draagt en je wilt het niet stijl dan kun je bijvoorbeeld je haar nat invlechten voordat je gaat slapen, op die manier heb je wat slag. Er zijn ook andere manieren om slag te creëeren zonder hitte. Je kunt ook je haar voor de helft losdragen en de andere helft opsteken of in een knotje doen. Genoeg mogelijkheden!

Bij mij helpt kokosolie altijd tegen droog haar. Minimaal een uur laten intrekken en dan er uit wassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven