Mode & Beauty alle pijlers

Stijltang

29-05-2017 19:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goede stijltang.
Heb al allerlei tangen bekeken op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb heel dik, droog en pluizig haar met veel slag erin en een beetje krul. Van wat ik op internet lees is dan een tang met een titanium plaat het beste is voor dik haar.

Ben laatst bij een kapper geweest en die had een professionele waarmee je ook een grove krul kon maken en waarmee de pluisheid verdween. Merk ben ik even kwijt ...

Prijs maakt me niet zoveel uit. Waar moet ik op letten? En welke merken zijn het beste?

Wat ik belangrijk vind:

- dat de pluis verdwijnt
- dat de tang je haar niet nog droger maakt (ga hem niet elke dag gebruiken)
- dat hij doet wat hij zegt dat hij doet

Tenslotte: is het ook noodzakelijk dat je producten gebruikt in combinatie met een tang? Ik zag laatst een tang waarbij het leek alsof de olie in de tang zat, maar wellicht heb ik dat verkeerd begrepen.
Chi is nogal bekend als groot (duur) merk. Tangen kunnen heel warm worden en zouden goed werken.
Ik ben altijd zeer tevreden over Remington. Rond de €50 en altijd het gewenste resultaat
Chi is inderdaad het bekendste merk volgens mij, die heeft mij kapper ook. Ik heb al jaren een GA.MA, net iets minder duur, ben er erg tevreden over. Ik gebruik er wel een haarolie bij.
Chi of GHD zijn de dure merken die schijnbaar heel goed zijn. Remington is een goede middenklasse en ik ben er tevreden over.
Dank voor de reacties.

Maar maakt het echt uit voor een tang of je dik of dun haar hebt?
Ik heb gewoon een hele goedkope stijltang van Babyliss, die het al jaren prima doet. Ik gebruik wel altijd duur spul erin, omdat ik anders echt m'n haar kapot maak. Het heet BioSilk en is een soort olie.
Ik heb nu een chi. Daarvoor een BaByliss. Wereld van verschil. Ik heb dik, stug, en veel haar met een slag. Met BaByliss kreeg ik t ietsje gladder maar met de chi echt gestijld in de helft van de tijd. Ben nu kwartier bezig en het zit perfect. Blijft dan ook zo 3 dagen goed zitten. Gebruik daarnaast producten met bescherming.
Mijn vriendin is helemaal jubelend over het merk diva https://www.bol.com/nl/p/diva-dryer-rad ... 063711806/
Remington :heart: ik heb tussen 2 remingtons door toch een ander merk geprobeerd maar die heb ik na 1x gebruiken aan mijn zus gegeven. Remington werkt fantastisch met een heel aangenaam prijsje.

Neem er wel eentje met extra lange platten als je lang en dik haar hebt. Je bent dan 2x sneller klaar :blond:
Er is maar één goede tang, met velen gewerkt... dat is de CHI-tang. Ik zou liever een maandje of wat doorsparen dan een goedkopere tang kopen. Ik gebruik hem zelf dagelijks al 15 jaar lang (doe dan wel kerastase-olie in mn haar) en mn haar ziet er supergezond, zacht en glad uit. Als ik m niet gebruik ben ik een poedel met zeer droog haar. CHI CHI CHI (nee daar werk ik niet voor;-)
mijn dochter heeft er 1 waar je in een soort van bakje aan de snoer water moet doen vd stoom die is echt geweldig geloof rond de 200
Ja idd de chirurg tang. Hadden hiervoor ook verschillende merken,maar de chirurg is echt gewoon de allerbeste.Zweer erbij,.Heb ook krullen een grote vreselijke bos .De chi erdoor en het zit echt mooi glad. Wel olie erdoor voor het stijlen.
Olie moet je even uitvinden wat jij een fijne vind.
Ik gebruik olijfolie voor het stijlen ,koop je bij de drogisterij.
Jeetje bedoel de chi.
cemile schreef:
29-05-2017 21:00
Ja idd de chirurg tang. Hadden hiervoor ook verschillende merken,maar de chirurg is echt gewoon de allerbeste.Zweer erbij,.Heb ook krullen een grote vreselijke bos .De chi erdoor en het zit echt mooi glad. Wel olie erdoor voor het stijlen.
Olie moet je even uitvinden wat jij een fijne vind.
Ik gebruik olijfolie voor het stijlen ,koop je bij de drogisterij.
:rofl:
Over de Chi hoor ik goede verhalen. Maar er zijn verschillende Chi's. Welke hebben jullie?
Ik heb de Braun satin hair 7, ben er erg tevreden over! Heb een soort vogelnestje op mijn hoofd zitten maar met deze stijltang worden het mooie glanzende lokken. Mijn dochter heeft ook een Chi maar als ik kijk naar prijs/kwaliteit ben ik toch heel blij met mijn aankoop.
Max pro.
Type Evolution is echt een aanrader. Je kan ermee stijlen en krullen.
Milly85 schreef:
30-05-2017 08:36
Max pro.
Type Evolution is echt een aanrader. Je kan ermee stijlen en krullen.
Dat is nu net degene die ik na 1x gebruiken aan mijn zus heb gegeven. :hihi: Platen te klein, hij stijlde niet zo goed als ik gewoon was van mijn Remington, ik was er langer mee bezig. Voor mij een stap achteruit.

Het is geen slechte tang, maar je kan er betere krijgen in die prijsklasse. :winkie:
Ja, zeker een product gebruiken om je haar te beschermen tegen de hitte, anders heb je straks een nog droger en pluiziger bol met met beschadigd haar. Ik heb ook dik haar en heb hier helemaal niet opgelet bij aanschaf van de stijltang. Ik heb een remington die aan beide kanten warm wordt waardoor ik hem ook als krultang kan gebruiken (eigenlijk steil ik mijn haar nooit, altijd krullen, had net zo goed een krultang kunnen kopen eigenlijk...) Ik denk dat het de Sleek and Curl is van Remington.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 31-05-2017 07:00
Reden: typfouten
0.40% gewijzigd
Oh echt Jitsie?
Ik verkoop ze als warme broodjes hahaha
Milly85 schreef:
30-05-2017 15:52
Oh echt Jitsie?
Ik verkoop ze als warme broodjes hahaha
Een goede verkoopster krijgt alles verkocht. :-D (waarmee ik nu niet wil zeggen dat die stijltang rotzooi is)
Hahahaha dat zal het zijn ;))
Ben nu toch eens benieuwd naar andere ervaringen van forumers die zowel remington als chi hebben gebruikt.
Ja Jitsie, soms denk ik dat mijn telefoon een eigen leven heeft .
Maakt gewoon zijn eigen woorden.
chentolove schreef:
30-05-2017 19:35
Ben nu toch eens benieuwd naar andere ervaringen van forumers die zowel remington als chi hebben gebruikt.
Ik eigenlijk ook wel! Iemand?? :cheer:

@Cemile: Heerlijk is dat (voor de lezer aan de andere kant)! :applause:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven