Mode & Beauty alle pijlers

stom vraagje...

17-02-2011 23:15 36 berichten
na het douchen ging ik met met een wattenschijfje met tonic over mijn gezicht en ik heb al een paar dagen een grote puist bij m'n kaaklijn, daar ging ik heel voorzichtig overheen maar er kwam bloed uit! hij is dus opengegaan... kan dit nu een litteken worden? er zat al een paar dagen een wit puntje op (heb er 2 dagen 's ochtens en savonds benzoylperxoide opgesmeerd waardor die behoorlijk is uitgedroogd) maar nu ging ie dus open.... miss een stomme vraag maar maak me er even zorgen om....
Kan, hoeft niet.

Niets meer opsmeren en gewoon laten genezen.
daarna wel even met een alcohol gedept op het puistje en vervolgens even laten drogen en daarna nogmaals met alcohol gedept en vervolgens dik klodder benzoylperoxide erop..
ik had juist zoiets van even 'afsluiten' zodat die bacterien zich niet verspreiden
Je gaat toch geen peroxide in een open wondje smeren?

Als er bloed uit een puistje komt is alle rommel er al uit, er is niets dat zich kan verspreiden.
ik heb het er met een nat watje afgehaald... thanks! ander had ik het er gewoon opgelaten..
Alle reacties Link kopieren
Dat kan echt geen kwaad hoor... lijkt me vrij normaal, hij was gewoon 'rijp'. Knap dat je er uberhaupt vanaf kon blijven.
thanks Alfea!
Je hebt het niet geforceerd, hij is vanzelf open gegaan. Ga er dan alsjeblieft niet allemaal troep op smeren.
ik hoop niet dat je een grote ontsteking krijgt die het weefsel van je kaak wegvreet. Na een aantal weken verlies je dan je kauwgom door dat gat.
quote:FliTz schreef op 18 februari 2011 @ 00:00:

ik hoop niet dat je een grote ontsteking krijgt die het weefsel van je kaak wegvreet. Na een aantal weken verlies je dan je kauwgom door dat gat.
Hele volksstammen knijpen een puistje gewoon uit zonder littekens te krijgen. Sowieso, t lijkt mij dat een puistje na 2 dagen een witte kop te hebben gehad ook vanzelf (dus zonder smeerseltjes) weer weg gaan.
sorry, maar ga je eens druk maken om belangrijke dingen a.u.b.!
Idd. stomme vraag.
erg blond????
Flitz: Hahaha!!!

TO: Maak je niet druk! En gebruik anders wat betadine..
Betadine zou ik niet doen, dat is oranje! Sterilon is kleurloos!
Ik denk dat je een litteken krijgt.
Laten we hopen dat je nooit iets heftigs gaat meemaken in je leven. Als jij je al druk maakt om een puistje...
jeetje wat een lompe reacies weer zeg..als dit kind nou serieus een vraag heeft hoeft er niet zo lomp gereageerd te worden..als je het een domme vraag vind reageer dan gewoon lekker niet!! heb je je tijd niet verspild ook.
Ze geeft anders zelf ook al aan dat het een stom vraagje is.
Met en wattenstaafje Molkosan erover en dan is ie overmorgen weg.
Het gaat hier om een klein puistje en het is er gelukkig maar

eentje.Het kan altijd erger.Ik denk ook niet dat er een litteken

achterblijft.
bedankt voor de reacties. Ik heb er vandaag niks op gesmeerd en gewoon zo gelaten.

het klinkt inderdaad stom, maar ik denk dat mensen met acne zich hier best in kunnen verplaatsen. Voor mensen zonder is dit moeilijker, het is net als wanneer een persoon met overgewicht een patatje eet er gelijk gedacht wordt dat hij/zij dat altijd doet...

En het was gewoon even een opwelling. Iedereen kan zich toch om iets druk maken en later denken waarom je dat in godsnaam deed.

Evianne, thanks, precies wat ik dacht (behalve het kind gedeelte )!

Onderhand zijn reacties met flauwe grapjes dagelijkse kost geworden op het viva forum... zelf moet ik ook wel is lachen om topics maar om dan gelijk af te kraken.. ach ieder zijn ding!
Ik heb zelf een gave gladde huid, maar wanneer ik een puistje heb dan kan ik er niet van afblijven en bij ontstaat er nooit een litteken, dus maak je geen zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven