Mode & Beauty alle pijlers

Stro-knot-alert!

05-07-2011 11:53 74 berichten
Pfff.... echt een suf topic, I know, maar ik ben niet thuis in de wereld van haarmaskers, serums etc.... Dus jullie advies gevraagd!

Ik heb veel haar, dat bovendien heel dun, steil en futloos is.

Het hangt tot op mijn schouders, ik draag het los. Het is in lagen geknipt.

Af en toe krul ik het 's ochtends met de krulborstel, zo krijg ik er een klein beetje slag in dat wel een paar uurtjes houdt.

Alleen..... de bovenste laag, dat lijkt niet helemaal goed te gaan. De laatste maanden, als ik onder de douche vandaan kom, en de handdoek van mijn haar haal, zit er bovenop een enorm knot stro. Dit haar zit volledig door de war, in de knoop en staat recht overeind.

Nadat het is gedroogd en nadat ik het heb geborsteld, valt het weer zo slap als een dweiltje. Maar daarvoor moet ik wel flink borstelen.

Ik gebruik al cremespoeling, en dat helpt niet echt.

Ik denk dus dat ik een haarmasker moet nemen. Wat adviseren jullie mij? Ik ga niet aan de slag met eieren, olie, avocado's en komkommers, gewoon iets wat je bij de Kruidvat kan kopen graag!
Alle reacties Link kopieren
SeptemberGirl, volgens mij bedoelde Zen er inderdaad niets vervelends mee. Als ze zegt dat je naar een hele goede kapper moet gaan, zegt ze daarmee toch niet dat je nu naar een slechte gaat? Het is gewoon een algemeen advies.

Niet zo hittepetitterig allemaal joh, het was vriendelijk bedoeld hoor....
quote:Bianca1986 schreef op 05 juli 2011 @ 12:27:

Gebruik aub geen andrelon dames! Dat is de meest slechte shampoo die er is..

Zit vol met siliconen en andere zooi!

Google maar eens

Je schrikt je dood.. (letterlijk dan he)

Mijn haar is juist wel blij met Andrélon. Ik zal eens google-en maar mij interesseert het eerlijk gezegd niet zo veel hoe ze het voor elkaar krijgen dat mijn haar lekker aanvoelt, maar meer dat dat gebeurt.

Tenzij ze natuurlijk na een half jaar uit m'n hoofd vallen, dan interesseert het me opeens wel
Ik ben niet boohoos.......

Mijn kapster adviseert me vooral producten die zij verkopen in de salon. Die zijn te prijzig voor mij.
Volgens mij is Fructis heel slecht voor je haar, i.v.m. de siliconen... van Andrelon wist ik dat niet.

Ik gebruik overigens Guhl.
quote:SeptemberGirl schreef op 05 juli 2011 @ 12:32:

ok! gelukkig!

Mijn kapster adviseert me vooral producten die zij verkopen in de salon. Die zijn te prijzig voor mij.Ja! ik ben daar ook eens 'ingetrapt'. Wat een prijzen... vind de kapper zelf al duur genoeg, haha!
Wat is er slecht aan siliconen op je haar??
Aangezien de meningen uiteenliggen, denk ik dat je gewoon eens een maskertje moet proberen die je bij het Kruidvat vindt.

Zelf selecteer ik dit soort dingen vaak vooral op de aantrekkelijkheid van het flesje. Werkt voorlopig perfect!
quote:marthesyl schreef op 05 juli 2011 @ 12:36:

Aangezien de meningen uiteenliggen, denk ik dat je gewoon eens een maskertje moet proberen die je bij het Kruidvat vindt.

Zelf selecteer ik dit soort dingen vaak vooral op de aantrekkelijkheid van het flesje. Werkt voorlopig perfect!

En, het staat leuk in je badkamer!

Geen idee, waarom siliconen slecht zijn eigenlijk. Ooit gelezen.
Sorry Zen, ik heb het verkeerd geinterpreteerd (komt omdat ik 2 rottelefoontjes heb gepleegd en vervolgens kom ik erachter dat mijn katten alle potten in de keuken omver hebben gegooid Op zoek naar DE punten zie ik aan het achtergelaten spoor Kan er nu wel om lachen haha ).

SG ja een plastic kam. Een lekkere grove werkt het best. En dan echt rustig kammen, niet erdoorheen jassen wat mensen gewend zijn met borstels.

Oh en die 2 fasenspray moet je kopen! Zodra je de naam weet, aanschaffen! Is voor (hoe noemde je het ookalweer?) boerenblondehondjeshaar ideaal!
quote:marthesyl schreef op 05 juli 2011 @ 12:35:

Wat is er slecht aan siliconen op je haar??Dat vroeg ik me nou ook af. Andrelon is namelijk zo'n beetje de enige shampoo (die ook nog betaalbaar is tenminste) waar mijn haar er niet als stro van gaat uitzien en voelen.
quote:chocolover schreef op 05 juli 2011 @ 12:38:

Is voor (hoe noemde je het ookalweer?) boerenblondehondjeshaar ideaal!

Melkboerenhondenhaar!

Maar jouw interpretatie is ook erg leuk....

Nouja dat dus. In onze salon was dat 2fasenspul ideaal voor jouw soort haar.
quote:Lunax schreef op 05 juli 2011 @ 12:40:

[...]

Dat vroeg ik me nou ook af. Andrelon is namelijk zo'n beetje de enige shampoo (die ook nog betaalbaar is tenminste) waar mijn haar er niet als stro van gaat uitzien en voelen.idd. Ik heb eerder Guhl geprobeerd maar daar werd het ook niet vrolijk van.
quote:SeptemberGirl schreef op 05 juli 2011 @ 12:32:

Mijn kapster adviseert me vooral producten die zij verkopen in de salon. Die zijn te prijzig voor mij.

Ik heb m'n kapper gewoon eerlijk gezegd dat ik het niet ziet zitten om voor heel veel geld te dure spullen bij hem aan te schaffen, laat voor dat geld liever door hem knippen... en hij begreep het zeker wel.

Gaf ook daarna goede tips wat ik dan wel moest kopen, ik heb aziatisch haar dat snel droog wordt, dus een zachte shampoo en goede bescherming in de zon en af en toe een goed haarmasker.

That's it....en niet te heet fohnen en zeker de stijltang niet te vaak hanteren...ook je haar niet nat borstelen maar met je vingers voorzichtig ontwarren.
Ik heb na het douchen ook een tijdje zo'n knot met stro gehad. Mijn haar is even lang als jouw haar.

Ik slaap nu met een staart in en ik gebruik shampoo, conditioner en het haarmasker van Kruidvat. Ik was mijn haar rustig met shampoo, spoel het dan uit en doe er dan een flinke hoeveelheid conditioner in. Dit laat ik een minuutje zitten en dan spoel ik het uit. Vervolgens knijp ik mijn haar uit en doe dat ook een paar keer met de handdoek (ik wrijf dus niet met de handdoek). Dan borstel ik mijn haar en dan heb ik erg weinig klitten.

Als ik toch nog de nodige klitten voel, dan spuit ik er een anti-klit-spray in, ook van t Kruidvat. Dan glijdt de borstel bijna door mijn haar. Mijn haar wordt hier niet vet van en dat kan ik niet zeggen van andere merken. Mijn haar glanst en ziet er mooi uit en dat zegt de kapper ook altijd tegen mij.

Succes met je verdere zoektocht en het uitproberen van de tips hier.
Ik heb hetzelfde probleem als jij en het is voor mij echt n stuk verbeterd sinds ik de kappersshampoo + leave in conditioner gebruik van Loreal, de lijn heet de absolut repair.
Ik kan trouwens niets objectiefs vinden over de siliconen. Alleen maar een hoop gepaniek op fora's en beweringen van mensen met andere belangen.
quote:deeskeh schreef op 05 juli 2011 @ 12:56:

Ik heb hetzelfde probleem als jij en het is voor mij echt n stuk verbeterd sinds ik de kappersshampoo + leave in conditioner gebruik van Loreal, de lijn heet de absolut repair.Leave in conditioner, die mag je dus niet uitspoelen (duh). Ik ben bang dat van dat soort leave in spul mijn haar nog slapper, zwaarder en vet wordt...
Ik heb het 1x geprobeerd zo'n leave in ding maar nooit weer. Dat voelt echt niet fijn.

Heb jij ook dat haarspelden niet blijven zitten omdat je haar zo dun / zacht is?
Ik heb dat ook! Alleen bovenin heel veel klit. Ik wikkel m'n haar altijd in een handdoek na 't wassen, laat 't vaak aan de lucht drogen.

Sinds kort spuit ik na 't wassen antiklitspul van Guhl in m'n haar, en dat spul werkt wel.

Ik heb er 's zomers meer last van dan 's winters...
Om even te antwoorden op wat er mis is met siliconen, het volgende.

Siliconen zijn fijn spul, waardoor dingen niet meer aan elkaar plakken, omdat siliconen ervoor zorgen dat dingen niet meer hechten. Dat kan haar zijn (de ene haar hecht / klit niet meer aan de andere) deuren (die plakt/hecht niet meer aan het kozijn) en noem maar op. Het lijkt in eerste instantie dus heel ideaal, want datgene wat aan elkaar plakte, of dof was, doet dat nu niet meer.

Maar dan: je hebt een serieus probleem, met je haar of je deur. Die siliconen zijn gemaakt om te zorgen dat het ene niet meer hecht aan het andere en dat doen ze heel goed. Zo goed zelfs, dat ze er ook voor zorgen, dat iets anders niet meer hecht. Dus als je je haar eerst wast met shampoo met siliconen, en het daarna wilt kleuren met iets zonder siliconen, dan zou het weleens kunnen zijn, dat de verf niet hecht, omdat de siliconen uit je shampoo ervoor zorgen dat er juist niet gehecht moet worden.

Dus ja, zolang je de siliconenhoudendeshampoo gebuikt (één woord?) ziet je haar er fantastisch glazend en klitvrij uit. Maar als je dan iets anders wilt, bijvoorbeeld verven of permanenten, of je moet juist je haar een behandeling laten ondergaan omdat het nog steeds een bos stro is, dan heb je dus kans dat dat niet lukt.

Siliconen zijn je redding zolang ze iets anders wat je wilt doen niet in de weg zitten. Maar als je je haar wilt verven, of je deur wilt schilderen, of je met pledge (ook siliconen) behandelde kast wilt schuren, dan lukt dat allemaal niet.

En dat is er dus mis met siliconen. Ze zijn nogal vasthoudend met zorgen dat iets niet hecht.

Warrig verhaal, maar misschien voor de goede verstaander toch begrijpelijk?
quote:Maja82 schreef op 05 juli 2011 @ 13:09:

Ik heb het 1x geprobeerd zo'n leave in ding maar nooit weer. Dat voelt echt niet fijn.

Heb jij ook dat haarspelden niet blijven zitten omdat je haar zo dun / zacht is?

Ja! Glijdt gewoon uit!

Die leave-in lijkt me ook niet alles, alsof je met je hoofd in een frituurpan hebt gehangen (zo voelt dat voor mij).

Katherina, voor je laatste zin: ''warrig verhaal, maar ....''
Leuk he, SG, en dat onbedoeld. Soms ben ik zooooo grappig.
Altijd als ik mijn haar heb laten knippen, is mijn haar daarna ook vol met klitten en het pluist alleen maar. Bij mij werkt het om een haarmasker in te doen als ik ga slapen en 's morgens uit te spoelen.

Kruidvat gebruik ik (roze) en van gliskur 19 repair, gebruikte ik maar aangezien die duur is als hij niet in de aanbieding is koop ik die niet meer, maar werkte ook heel goed.
Ja Katherina, heel begrijpelijk!!

Dank je wel.

Ik ben voorlopig niet van plan mijn haar te kleuren of te krullen, voorlopig geen probleem dus, maar jouw verhaal is dus dat er op een bepaald moment wel een soort 'schoningsactie' gedaan moet worden op het moment dat je wél je haar wilt kleuren bv, en dat je dan alsnog je haar (wat in wezen niet gezonder is geworden maar alleen zo lijkt door de siliconen) een boost moet geven...

overigens moet er denk ik een spatie tussen siliconenhoudende en shampoo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven