Mode & Beauty alle pijlers

Tanden bleken

10-06-2021 20:59 22 berichten
Mijn tanden lijken wat geler te worden nu ik wat ouder (45) ben.
Ik heb altijd hele witte tanden gehad en die wil ik graag terug. Ik rook niet, ik drink geen koffie of rode wijn… wel groene thee.. daar zou ik best een tijdje mee kunnen stoppen maar ik heb niet het idee dat dit het gaat oplossen.

Ik ben wel eens naar zo een bleek kliniek geweest. 20 minuten met blauw licht in je mond maar ik vond dat niet echt wat doen. De meeste bleekmiddelen die je hier kunt kopen doen niet echt iets… en de tandarts is prijzig.

Wie heeft het perfecte bleekmiddel? Verkrijgbaar via internet of winkel.. allemaal prima.

Help me out please!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het bij mijn tandarts laten doen. Enkel de eerste keer is het prijzig. Ik was bijna €300 kwijt maar dat is inclusief de bitjes laten maken. Dus gips happen en twee weken later kan je de bitjes ophalen. Bleekspul krijg je erbij.
Daarna twee weken lang, om de dag met bitjes in geslapen.

Nu haal ik elk jaar bij de tandarts het bleekspul op. Kost me ongeveer €30 euro. Dus de hoge prijs is eenmalig indien je kiest voor de bitjes.

Ik kies bewust voor deze methode omdat ik veilig bleekspul wil gebruiken via de tandarts en omdat mijn tandarts de staat van mijn gebit kent en me dus ook kan adviseren.
Ordinaire tvp
summerheat schreef:
10-06-2021 21:06
Ik heb het bij mijn tandarts laten doen. Enkel de eerste keer is het prijzig. Ik was bijna €300 kwijt maar dat is inclusief de bitjes laten maken. Dus gips happen en twee weken later kan je de bitjes ophalen. Bleekspul krijg je erbij.

Nu haal ik elk jaar bij de tandarts het bleekspul op. Kost me ongeveer €30 euro. Dus de hoge prijs is eenmalig indien je kiest voor de bitjes.

Ik kies bewust voor deze methode omdat ik veilig bleekspul wil gebruiken via de tandarts en omdat mijn tandarts de staat van mijn gebit kent en me dus ook kan adviseren.
Ook hiervoor gekozen.

Het fijne aan die bitjes is dat je ook zelf kunt zien of je het wit genoeg vindt. En je kunt om de X tijd een opfrisnachtje inlassen met die bitjes. Ik heb voor de tandarts gekozen omdat hij mijn gebit kent en vooraf goed kan aangeven wat het maximaal haalbare resultaat was, enz.
Een collega is bij zo’n one stop ‘kliniek’ geweest waar ze in dertig minuten alles bleken. Het zag er niet uit, de voortanden kregen spierwitte vlekken (die NIET zijn bijgetrokken zoals gezegd werd) en alle vullingen/bijgewerkte tanden waren gemarmerd. Zo’n ‘kliniek’ zou ik alleen aanraden als je ergens midden twintig bent met een probleemloos gebit.
Ik lees mee! Twijfel ook tussen tandarts op een veilige manier of misschien een goedkopere wondermiddel :-)
Mijn tandarts adviseerde dit niet te doen (ook al bieden ze het ook zelf aan) omdat je tanden gevoeliger worden.
redbulletje schreef:
10-06-2021 22:08
Mijn tandarts adviseerde dit niet te doen (ook al bieden ze het ook zelf aan) omdat je tanden gevoeliger worden.
Dat is tijdelijk. De eerste 2 a 3 weken zijn ze gevoeliger voor koude, warmte en zelfs wind. Even een beetje ongemak voor wittere tanden.
effectieve middelen mogen niet verkocht worden, alleen in de tandartsenpraktijk worden toegepast.

vrij verkrijgbare tandbleekmiddelen moeten minder dan 0.1% waterstofperoxide bevatten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ook die bitjes en gel van de tandarts. Eenmalig duur (zelf toevallig gratis gehad), maar daarna kun je het zelf bijhouden met de gel!
redbulletje schreef:
10-06-2021 22:08
Ik heb het wel een aantal keer gedaan maar bij mij was vooral het tandvlees gevoelig geworden.
Tandvlees is nu ook wat teruggetrokken dus durf niet zo goed meer.
summerheat schreef:
10-06-2021 21:06

ik ook
Hmm.. ik lees vooral ervaringen bij de tandarts. Misschien moet ik dan toch ook maar dat voor kiezen, heb altijd goede, mooie, en makkelijke tanden gehad dus wel ze zeker niet verpesten.
Ik ken een tandarts die deze behandeling weigert omdat het slecht voor je gebit is. Zijn beroepseer te na omdat hij gezondheid van het gebit op de eerste plaats heeft staan.
Ach ja er zijn ook artsen die niet geloven in Corona of het vaccin.. er zijn altijd voor en tegenstanders.. ( ik wil het gewoon niet horen hè.. das duidelijk :biggrin: :biggrin: :biggrin: , ik wil weer echte witte tanden)
Krulliebollie73 schreef:
11-06-2021 14:52
Ach ja er zijn ook artsen die niet geloven in Corona of het vaccin.. er zijn altijd voor en tegenstanders.. ( ik wil het gewoon niet horen hè.. das duidelijk :biggrin: :biggrin: :biggrin: , ik wil weer echte witte tanden)

Hahaha je goed recht hoor.
Ik vind Amerikanen zo nep uitzien met die witte tanden. Maar over enkele jaren lopen wij er dus ook zo bij?
Jammer.
Ik denk dat er wel verschil zit in wit. Ik hoef ook echt niet van die te witte neppe rare te grote vreetstenen ( mooi vivavwoord) .. ik hou gewoon mijn eigen tanden maar deze worden gewoon echt minder wit naarmate je ouder wordt. Ik wil ook geen standje Gerard Joling wit maar gewoon terug naar wat het was. Niks extreems.
Krulliebollie73 schreef:
11-06-2021 16:16
Ik denk dat er wel verschil zit in wit. Ik hoef ook echt niet van die te witte neppe rare te grote vreetstenen ( mooi vivavwoord) .. ik hou gewoon mijn eigen tanden maar deze worden gewoon echt minder wit naarmate je ouder wordt. Ik wil ook geen standje Gerard Joling wit maar gewoon terug naar wat het was. Niks extreems.
Dat is ook veel natuurlijker en daarom mooier.
Absoluut
Ik heb zo’n bitje waar gel in moet die ik bij de tandarts haal. Dat doe ik hooguit 1x per jaar. Ik dacht eerst dat het weinig deed, totdat ik foto’s van mezelf op een feest zag nadat ik net die week een kuur had gedaan. Stralend wit. Maar ook weer geen Roelvink ofzo.
parbleumondieu schreef:
11-06-2021 16:10
Ik vind Amerikanen zo nep uitzien met die witte tanden. Maar over enkele jaren lopen wij er dus ook zo bij?
Jammer.
Dat zijn vaak facings. Je echte tanden krijg je maar wit tot een bepaald punt, dat verschilt bij iedereen.
Ik heb het op verschillende plekken geprobeerd. De 1e keer duurde het zo'n 2 uur, met om de zoveel tijd spoelen en opnieuw het spulletje en de lamp erop. De keren erna lag ik hooguit 1 uurtje. Die 20 minuten zijn echt niet voldoende voor een 1e keer.

En waarom ging ik dan naar verschillende plekken: Social deal, haha. Lekker voordelig uitproberen. Maar dan weet je ook meteen waar je graag nog eens wilt terugkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven