Textielverven (koud)
zaterdag 11 april 2015 om 00:42
Volgens mij kun je met 1 tinnetje meerdere kledingsstukken verven. Op het tinnetje staat hoeveel water je erbij moet doen. Ik maak de textiel eerst goed nat, maak dan het verfbad klaar. Ik gebruik daarvoor een grote soeppan waar ik het water eerst in aan de kook breng. De poeder uit het tinnetje los je op in een kleine hoveelheid kokend water en dat doe je in de pan, met het zout erbij, 30 gram, dacht ik. Goed roeren, kleding erin en dan laten pruttelen twintig minuten, uit mijn hoofd maar dat staat ook op het papiertje wat op elk tinnetje zit.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
zaterdag 11 april 2015 om 09:04
Ze bestaan nog wel, ze worden misschien niet meer geproduceerd maar ik heb er nog een aantal liggen en de big bazaar hier verkoopt ze nog voor een euro. Het is hartstikke giftig dus zou goed kunnen dat ze de tinnetjes daarom niet meer produceren door europese wetgeving. Kleding verven is leuk om te doen maar erg milieuonvriendelijk. Je kunt wel textiel verven met natuurlijke kleurstoffen maar dat is erg arbeidsintensief. Ik heb het nooit zelf gedaan maar dat weet ik van mensen die zelf wol verven. Dan moet je meerdere keren verven.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
zaterdag 11 april 2015 om 13:30