Mode & Beauty alle pijlers

Transparante foundation

20-03-2022 15:06 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand al ervaring met transparante foundation? Dekt het wel roodheid?

Ik heb een erg gevoelige huid,al vele foundations geprobeerd. Maar krijg snel op drogere vlekjes in mijn gezicht dat het kleurpigment er zo " brokkelig" uitziet. Dan zien de gladde stukjes huid er mooi en onopvallend bedekt uit,maar ziet het er heel vies uit op de onrustiger stukjes huid . Precies de stukjes die ik een beetje wil camoufleren dan.
Dus ik vraag me af of het met transparante foundation wellicht beter is.
Ik bedoelde inderdaad die transparante foundation die je aanpast aan de huidskleur,zoals de meroda. Zo te lezen nog niet massaal getest,maar fijn om n positieve reactie te lezen.

De andere tips ga ik ook allemaal eens even doorlezen.
Sjulia schreef:
20-03-2022 20:51
Dat is toch gewoon zonnelotion?

https://www.douglas.nl/nl/p/5001568027? ... U4QAvD_BwE
Nee hoor .ik heb bij Ici n kennis werken die heeft m mij geadviseerd..en ik ben er supertevreden over, ik hebben lichte huid en word ook niet bruin ik mag ook niet meer in de zon.
Maar als mijn kennis er niet is,moeten andere verkoopsters altijd zoeken naar het product ze komen dan eerst met alle andere soorten aan .
Nu heb ik dus n foto op mijn telefoon staan .en kunnen ze het zo pakken .😅het flesje is nu alleen grijs en niet meer blauw.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Het blauwe flesje is een spf lotion. Jij bedoeld dus deze bb cream;

https://www.douglas.nl/nl/p/5002541311? ... AwQAvD_BwE
Maar golfje, als dit werkt, hoe lost het dan het probleem met de droge plekjes op?
Want als het werkt, wordt het je huidskleur. Niet transparant.
Het probleem van de rode vlekjes lost zich nooit op. Ik heb al mijn hele leven eczeem. Ik gebruik minimaal make up en zalven op recept..daarmee is het vaak rustig,maar soms vlamt het op. Als ik net dan een feestje of belangrijke werkafspraak heb dan vind ik het fijn dat even te verdoezelen.
Sjulia schreef:
20-03-2022 21:53

BB crème is vaak licht als je m er op,smeert.en kleurt later bij. Ik koop deze als foundation en voor mijn huid is het perfect .
En ik heb al wat merken geprobeerd..ik wil vooral zomers nooit meer iets anders. Uittesten en proberen zou ik zeggen .
Gekleurde dagcrème? Gebruikte ik al 25 of zo jaar geleden. Goed dat je me er aan herinnert, ga ik nog eens in huis halen.
Erborian CC red correct!
Kleur is eerst groen, maar past zich na het opbrengen aan je huidskleur.
Huid blijft er rustig onder.
Geschikt voor gevoelige huid.
Met verzorgende bestanddelen.
SPF 25.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
glamourgirl schreef:
20-03-2022 21:12
Dr.Jart Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment. Een hele mond vol :-D maar dit is een groene verzorgende crème die op je huid kleurt. Het groen neutraliseert rode plekjes en er de crème is met spf 30, altijd meegenomen. Ik heb wel een link dan kan je er meer over lezen als je wilt: https://www.lookfantastic.nl/dr.jart-ci ... xt=default

Ik vind het een hele fijne crème, geen foundation meer nodig als je dit gebruikt!
Deze kun je beter niet kopen, zeker niet als je een droge huid met roodheid hebt. Alcohol denat, lavendel (niks voor rode huidjes), citrusolie, rozemarijn olie (niet de beste olie voor je gezicht) en parfum. Er zitten ook veel verzorgende bestanddelen in, maar door de rest van het slechte heb je daar niks aan.
roekiezoekie wijzigde dit bericht op 21-03-2022 12:29
0.11% gewijzigd
Golfje, misschien helpt Locobase repair jouw eczeem rustig te krijgen. Is in de winter mijn heilige creme (ben ook eczeem gevoelig):

https://www.newpharma.nl/astellas-pharm ... -100g.html
Ik ben nog wel benieuwd naar de info over dat minerale make up niet goed voor je zou zijn.

Hoop dat bergje hier nog op terug wil komen.
“Minerale” make-up is ook een gimmick, eigenlijk. Zodat je het gevoel krijgt dat het beter zou zijn voor je huid.
Dat is niet perse zo. Het kan de huid ook wat uitdrogen.

Maar het is ook niet slecht hoor.
Het is make-up. En niet een bijzonder soort make-up.
Je hebt bijvoorbeeld niet volledig minerale make-up die gezonder is voor de huid. Het ligt er maar net aan.

Net als de term “niet comedogeen” bullshit is.
Sjulia schreef:
21-03-2022 17:51
“Minerale” make-up is ook een gimmick, eigenlijk. Zodat je het gevoel krijgt dat het beter zou zijn voor je huid.

Je hebt bijvoorbeeld niet volledig minerale make-up die gezonder is voor de huid. Het ligt er maar net aan.

Minerale make-up is niet per se een gimmick, maar de term is niet beschermd. Dat betekent dat iedereen het ergens op kan zetten. Het blijft dus zaak om zelf de ingrediënten te checken.
Het is eigenlijk een soort greenwashing, het kan de illusie geven van een gezonder of minder schadelijk product. Terwijl dat niet per se hoeft te zijn. Je kunt er dus geen conclusies uit trekken. Minerale make-up is niet per definitie slecht, maar ook niet per definitie goed. Het hangt nog steeds af van de ingrediënten van het individuele product.

Inderdaad, niet-comedogeen is ook zo'n niet beschermde term. Net als hypo-allergeen, of geschikt voor de gevoelige huid.
Poosje geleden had je van Becca een no-pigment- foundation, of zoiets. Een kleurloze foundation. Maar ik krijg niet de indruk dat je dat zoekt. Als ik het zo lees zou ik voor een bb of cc cream gaan.
Sjulia schreef:
21-03-2022 17:51

Eerlijk gezegd heb ik het niet gekocht omdat het beter is voor mijn huid. En ik had er ook niet eerder van gehoord tot ik het hier las.
Uit nieuwsgierigheid proefzakjes gekocht en het voelde heel fijn op de huid. Ondanks de laagjes: foundation, bronzer, blush en oogschaduw. Voor mij tig malen beter dan vloeibare foundation.
Tot mijn verbazing werd in korte tijd de roodheid, couperose, een stuk minder. En ik had destijds ontstekingen in mijn gezicht en verdwenen als sneeuw voor de zon.
Afgelopen week was ik ziek en heb ik 2 dagen last gehad van wat ontstekingen en roodheid maar door gebruik van minerale make up wordt het sowieso niet erger, wel heel snel minder.
Daarnaast de juiste skincare en mijn roodheid is echt nihil. Ik durf te zeggen dat het voor 90% minder is. Nu meer een gezonde blos dan lelijke rode plekken.
Minerale foundation heeft niet de conserveringsmiddelen en geurstoffen die andere vloeibare foundations wel hebben. Volgens mij is het daarom ook juist voor de wat gevoelige huid geschikt. Het bevat vaak zink oxide, dat ook in bv zinkzalf zit en de huid kan helpen kalmeren. Dus misschien werkt het daarom goed voor je, Juliette.
maxi14 schreef:
21-03-2022 20:23
Minerale foundation heeft niet de conserveringsmiddelen en geurstoffen die andere vloeibare foundations wel hebben. Volgens mij is het daarom ook juist voor de wat gevoelige huid geschikt. Het bevat vaak zink oxide, dat ook in bv zinkzalf zit en de huid kan helpen kalmeren. Dus misschien werkt het daarom goed voor je, Juliette.

Dat weet ik, heb me er later in verdiept en ik lees alleen goede ingrediënten.
Maar hier werd beweerd dat minerale make up niet goed zou zijn gelet op de ingrediënten.
Juliette schreef:
21-03-2022 20:03
Eerlijk gezegd heb ik het niet gekocht omdat het beter is voor mijn huid. En ik had er ook niet eerder van gehoord tot ik het hier las.
Uit nieuwsgierigheid proefzakjes gekocht en het voelde heel fijn op de huid. Ondanks de laagjes: foundation, bronzer, blush en oogschaduw. Voor mij tig malen beter dan vloeibare foundation.
Tot mijn verbazing werd in korte tijd de roodheid, couperose, een stuk minder. En ik had destijds ontstekingen in mijn gezicht en verdwenen als sneeuw voor de zon.
Afgelopen week was ik ziek en heb ik 2 dagen last gehad van wat ontstekingen en roodheid maar door gebruik van minerale make up wordt het sowieso niet erger, wel heel snel minder.
Daarnaast de juiste skincare en mijn roodheid is echt nihil. Ik durf te zeggen dat het voor 90% minder is. Nu meer een gezonde blos dan lelijke rode plekken.
Fijn dat je iets gevonden hebt wat goed werkt voor je huid. Ik ken het niet maar heb ook geen last van de vlekken die jij beschrijft.
Hoop dat het blijvend goed bevalt .duim voor je 👍
Dank je !

Het is voor mij echt geweldige make up en zal niet meer zo gauw overstappen op iets anders.
Juliette schreef:
21-03-2022 17:42
Ik ben nog wel benieuwd naar de info over dat minerale make up niet goed voor je zou zijn.

Hoop dat bergje hier nog op terug wil komen.
Tuurlijk wil ik erop terugkomen. Ik ben een tijdje onder behandeling geweest bij een dermatoloog. Mijn huid was droog, vlekkerig en een beetje eczeem-achtig met verstopte poriën. Ik gebruikte toen al een tijdje die minerale poeder-foundation en andere minerale producten.
Ik dacht, zoals zovele anderen dat "minerale" iets gezonds betekende, iets uit de natuur, iets natuurlijks. Nee hoor...minerale producten zijn producten op basis van petroleum. Uiteraard is petroleum een natuurlijk product, het wordt immers gewonnen uit de natuur. Het is niks meer of minder dan aardolie of kerosine. Het woord minerale zet je zo op het verkeerde been. Ik moest ermee stoppen omdat het mijn huid verstopte en als je erover nadenkt is het logisch. Ik heb alles de deur uitgeflikkerd en gebruik alleen nog maar producten van The Ordinary, samen met Cerave cremes (goede moisturizers) een beetje bronzer (geen minerale ;) ).
Juliette schreef:
22-03-2022 09:34
Dank je !

Het is voor mij echt geweldige make up en zal niet meer zo gauw overstappen op iets anders.
Als het voor jou werkt is het prima. Lekker blijven gebruiken. Ik vind alleen dat je moet weten wat de term "Minerale" inhoudt.
@bergje, ik lees in jouw post vooral veel foute aannames van jouw kant over minerale foundation. Ik heb bv. echt nooit de illusie gehad dat het allemaal natuurlijk is. The Ordinary producten zijn dat ook niet, er is niet zoiets als een niacimideboom - dat wordt ook gewoon chemisch geproduceerd.
Maar verwar je minerale olie niet met minerale poeder? Dat eerste is idd een bijproduct vd petroleum industrie, het 2e zijn veelal metaaloxides. Die metaaloxides zitten ook in tig andere foundation, alleen zit er in minerale poeder foundation geen parfum of converseringsmiddel (waar mensen soms wat allergisch op kunnen reageren). En je hebt het over meerdere minerale producten die je gebruikte- loop je nu niet vanalles (onterecht?) op 1 hoop te gooien?
Ik gebruikte pep start hydroblur van clinique. Deze maakt je huid optisch egaler. Voelt ook zachter. Hij is dus wit/doorzichtig maar door een of ander ingrediënt was mijn huid minder oneffen en minder vlekkerig.
Alleen die crème op en mensen vonden me er al een stuk beter uitzien omdat mijn huid gladder leek of zo. Vlekjes vielen ook minder op.
Maar die bestaat niet meer, ik zoek met smart naar iets vergelijkbaars:
https://www.parfumerie.nl/clinique-pep- ... r-clinique
Een zebra is geen paard met strepen
Sjulia schreef:
20-03-2022 21:53

Ik heb deze gekocht in de winkel alleen hebben ze mee tester verkocht. Ik deed het doosje open en zag dat er zit een rare vlek op de flesje zat en spul al aan de binnenkant van de dop. Ik vond de groene sticker op de verpakking al gek.
De bb cream zelf is wel fijn.
maxi14 schreef:
22-03-2022 19:39
@bergje, ik lees in jouw post vooral veel foute aannames van jouw kant over minerale foundation. Ik heb bv. echt nooit de illusie gehad dat het allemaal natuurlijk is. The Ordinary producten zijn dat ook niet, er is niet zoiets als een niacimideboom - dat wordt ook gewoon chemisch geproduceerd.
Maar verwar je minerale olie niet met minerale poeder? Dat eerste is idd een bijproduct vd petroleum industrie, het 2e zijn veelal metaaloxides. Die metaaloxides zitten ook in tig andere foundation, alleen zit er in minerale poeder foundation geen parfum of converseringsmiddel (waar mensen soms wat allergisch op kunnen reageren). En je hebt het over meerdere minerale producten die je gebruikte- loop je nu niet vanalles (onterecht?) op 1 hoop te gooien?
Ik heb geen idee. Mijn dermatoloog is er niet weg van. Minerale producten zijn overigens wel natuurlijk, dat is wat ik juist zegt. het is iets dat uit de natuur wordt gewonnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven