Mode & Beauty alle pijlers

Transparante foundation

20-03-2022 15:06 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand al ervaring met transparante foundation? Dekt het wel roodheid?

Ik heb een erg gevoelige huid,al vele foundations geprobeerd. Maar krijg snel op drogere vlekjes in mijn gezicht dat het kleurpigment er zo " brokkelig" uitziet. Dan zien de gladde stukjes huid er mooi en onopvallend bedekt uit,maar ziet het er heel vies uit op de onrustiger stukjes huid . Precies de stukjes die ik een beetje wil camoufleren dan.
Dus ik vraag me af of het met transparante foundation wellicht beter is.
Ik gebruik de foundation van Meroda. Deze is wit en past zich aan je huidskleur aan (tot midden getint). Ik ben er erg tevreden over, het dekt bij mij ook rode plekjes.
Ik herken het probleem wel enigszins en gebruik zelf Light Wonder van Charlotte Tilbury (winter) of Chanel Les Beiges Water-fresh tint (zomer).
liliane13 wijzigde dit bericht op 21-03-2022 12:38
6.32% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
*LaDolceVita* schreef:
20-03-2022 17:35
Ik gebruik de foundation van Meroda. Deze is wit en past zich aan je huidskleur aan (tot midden getint). Ik ben er erg tevreden over, het dekt bij mij ook rode plekjes.

Dat klinkt goed, wist niet dat het bestaat.
Ik heb een droge huid, soms ook van die hele droge plekjes.
Als ik me opmaak, gebruik ik BB cream, gewoon simpel van nivea en na even intrekken doe ik daaroverheen foundation Chanel vitalumiere.
Werkt voor mijn huid al jaren heel goed. Heb een gevoelige huid en ben ook nog weleens allergisch voor cremes enzo, daardoor ben ik erg merkvast, maar ben over deze foundation echt tevreden.
En voor het slapen gaan een goeie vettige creme op je gezicht smeren helpt ook een beetje dat 'droge' tegen te gaan is mijn ervaring.
Mmaartje schreef:
20-03-2022 16:57
Mintenz minerale poeder foundation.
In vele kleuren en je kunt eerst kleine testers kopen.
Super !
Ohhh neee. Geen minerale make-up. Is niet goed voor je huid, echt niet
Juliette schreef:
20-03-2022 17:27
Die zakjes zijn om te testen. Idd handig is anders maar voor 1,95 voor de producten of 3,95 voor de foundation (5 zakjes) is het te doen. Klein beetje op een schoteltje en je kunt deze zeker een keer of 4 uitproberen. Bij de andere producten (blush, oogschaduw) kun je zeker wel 10x vooruit. Zo weinig heb je nodig.

Ik gebruik het ook en mijn huid is enorm verbeterd door de werking van de ingrediënten die er in zitten. In combinatie met oa. niacinamide, veel minder last van roodheid.
Wat denk je dat erin zit?
DontYouHatePants schreef:
20-03-2022 19:26
Dat klinkt goed, wist niet dat het bestaat.
Het bestaat ook niet. Een foundation kan je huidskleur niet lezen. Het is een gimmick.
Jufjoke schreef:
20-03-2022 16:10
Dat is toch geen foundation?
Zeker .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Je bedoeld de nieuwe witte foundation?
chrisjoh schreef:
20-03-2022 20:35
Zeker .
Echt? Misschien kijk ik naar het verkeerde product. Heb je een link? Ik ben dol op Shiseido, dit product is dan nieuw voor mij.
Bergje65 schreef:
20-03-2022 20:08
Ohhh neee. Geen minerale make-up. Is niet goed voor je huid, echt niet

Ingrediënten zijn te googlen natuurlijk (als antwoord op je andere vraag).

Met minerale make up was mijn gezicht met een paar dagen een stuk verbeterd. Ik had wat ontstekingen en waren met een paar dagen verdwenen. Gezicht was ook rustiger, minder roodheid. Met de juiste skincare later zag ik nog meer verbeteringen. Ik ervaar geen nadelen.

Maar waarom is het niet goed voor je huid? Ben oprecht benieuwd hiernaar want ik heb dit niet eerder gehoord.
Sjulia schreef:
20-03-2022 20:23
Het bestaat ook niet. Een foundation kan je huidskleur niet lezen. Het is een gimmick.
Het werkt wel in ieder geval. Ik hoef nooit meer te mengen etc om de juiste kleur te krijgen voor elk seizoen. Gewoon het hele jaar hetzelfde flesje, ideaal.
*LaDolceVita* schreef:
20-03-2022 20:47
Het werkt wel in ieder geval. Ik hoef nooit meer te mengen etc om de juiste kleur te krijgen voor elk seizoen. Gewoon het hele jaar hetzelfde flesje, ideaal.
Nee het werkt niet..

Een lichte dekking vergeeft gewoon eerder als de kleur niet helemaal ok is. Een foundation kan niet zien welke kleur jouw huid is en zich daaraan aanpassen.

Ik vind het zo bijzonder dat mensen deze magie blijven geloven. Als dit echt bestond zou ieder merk dit standaard doen.
chrisjoh schreef:
20-03-2022 20:35
Zeker .
Dat is toch gewoon zonnelotion?

https://www.douglas.nl/nl/p/5001568027? ... U4QAvD_BwE
Sjulia schreef:
20-03-2022 20:50
Nee het werkt niet..

Een lichte dekking vergeeft gewoon eerder als de kleur niet helemaal ok is. Een foundation kan niet zien welke kleur jouw huid is en zich daaraan aanpassen.

Ik vind het zo bijzonder dat mensen deze magie blijven geloven. Als dit echt bestond zou ieder merk dit standaard doen.

Hmmm, zou het nu een gimmick zijn of toch niet?

The truth is out there :sherlock:
Sjulia schreef:
20-03-2022 20:51
Dat is toch gewoon zonnelotion?

https://www.douglas.nl/nl/p/5001568027? ... U4QAvD_BwE
Ja, precies. Maar misschien werd er een ander product bedoeld?
Ik heb ook de Changing Foundation van Meroda. Is inderdaad wit en nadat ik het erop heb gesmeerd trekt het snel in en ziet mijn huid er egaal en toch natuurlijk uit. Je voelt wel dat er iets opzit, net als met gewone foundation. Of het nou wel of geen foundation is, ik ben er erg tevreden mee in elk geval.
bim wijzigde dit bericht op 20-03-2022 21:01
Reden: spelfoutje.Brr..
0.33% gewijzigd
Beter een half motto....
Sjulia schreef:
20-03-2022 20:50
Nee het werkt niet..

Ik ben het met Sjulia eens. Het zou misschien voor mij wel kunnen werken; ik heb een erg lichte huid. Maar ik vind het echt heel moeilijk te geloven dat het dan ook voor iemand werkt die vijf tinten donkerder is dan ik.
Goed punt; waarom gebruiken dan niet veel meer merken deze technologie?
Ik geloof er niet in. Ik vermoed dat het werkt voor mensen die een lichte huid hebben, en een huid die weinig dekking nodig heeft.
dit is de link: https://merodacosmetics.com/products/ch ... K8QAvD_BwE
Beter een half motto....
Jufjoke schreef:
20-03-2022 21:00
Ik ben het met Sjulia eens. Het zou misschien voor mij wel kunnen werken; ik heb een erg lichte huid. Maar ik vind het echt heel moeilijk te geloven dat het dan ook voor iemand werkt die vijf tinten donkerder is dan ik.
Goed punt; waarom gebruiken dan niet veel meer merken deze technologie?
Ik geloof er niet in. Ik vermoed dat het werkt voor mensen die een lichte huid hebben, en een huid die weinig dekking nodig heeft.
https://www.beautyjournaal.nl/2011/06/2 ... aanpassen/

Onzin dus.
Ik had overigens nog nooit eerder gehoord van make-up die zich kan aanpassen aan je humeur. :lol:
Bim schreef:
20-03-2022 20:59
Ik heb ook de Changing Foundation van Meroda. Is inderdaad wit en nadat ik het erop heb gesmeerd trekt het snel in en ziet mijn huid er egaal en toch natuurlijk uit. Je voelt wel dat er iets opzit, net als met gewone foundation. Of het nou wel of geen foundation is, ik ben er erg tevreden mee in elk geval.
Leuk dat je er ook tevreden mee bent! :)
Verder eens met wat je schrijft.
Dr.Jart Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment. Een hele mond vol :-D maar dit is een groene verzorgende crème die op je huid kleurt. Het groen neutraliseert rode plekjes en er de crème is met spf 30, altijd meegenomen. Ik heb wel een link dan kan je er meer over lezen als je wilt: https://www.lookfantastic.nl/dr.jart-ci ... xt=default

Ik vind het een hele fijne crème, geen foundation meer nodig als je dit gebruikt!
Jufjoke schreef:
20-03-2022 20:44
Echt? Misschien kijk ik naar het verkeerde product. Heb je een link? Ik ben dol op Shiseido, dit product is dan nieuw voor mij.
Gewoon te koop bij ICI Paris daar koop ik m altijd. Douglas heeft m ook. Ik heb nu i.p.v het blauwe flesje n grijs flesje maar het is precies hetzelfde . Het is prettig voor mijn huid. (vanwege huidkanker ).dat deze zo.n hoge beschermingsfactor heeft .
Ook met extreme hitte blijft ie mooi..link lukte niet 😀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Sjulia schreef:
20-03-2022 21:05
https://www.beautyjournaal.nl/2011/06/2 ... aanpassen/

Onzin dus.
Ik had overigens nog nooit eerder gehoord van make-up die zich kan aanpassen aan je humeur. :lol:
Ik krijg wel een goed humeur van een fijn make up product, dat dan weer wel.
Fout

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven