Mode & Beauty alle pijlers

Transparante mascara

19-09-2020 15:10 21 berichten
Hallo,

Heeft een forumster hier ervaring met transparante mascara?
Ik vind zwarte mascara mij een te harde uitstraling geven en er blijft altijd een zwart randje achter op mijn onderste ooglid na gebruik van zwarte mascara :(
Daarom mijn vraag of transparante mascara ook iets voor je wimpers doet zonder dat het je een harde uitstraling geeft.
Mijn wimpers zijn donker dus ik dacht dat transparante mascara dan misschien een extra boost geeft of modelleert.

xoxo :lips:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit van transparante mascara gehoord dus ik heb geen idee, maar kun je geen bruine mascara gebruiken? Dat is minder hard. Daarnaast heb ik ook altijd een zwart randje nadat ik de mascara op heb gedaan (maar dan op mijn bovenste ooglid) en dat haal ik altijd weg met make-up remover.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Nooit gezien, maar je kunt eens transparante wekbrauwgel proberen? Wel eentje die opdroogt dan...
Als zwart te hard is, kan je ook bruin gebruiken.
Zelf heb ik een transparante liggen maar die gebruik ik alleen om mijn wimpers voller te laten lijken.
Ik heb donkere wimpers van mezelf tegen het zwart aan maar met mascara wordt dat op de een of andere manier té geaccentueerd. Denk dat bruin niet echt pakt op natuurlijke zwarte wimpers.
whitewolves schreef:
19-09-2020 15:16
Als zwart te hard is, kan je ook bruin gebruiken.
Zelf heb ik een transparante liggen maar die gebruik ik alleen om mijn wimpers voller te laten lijken.
Geeft de transparante mascara je wimpers dan iets extra's zoals een open look? :)
welk doel heb je? als je je wimpers langer wil laten lijken, heb je wat kleur nodig
Gaat het om krul&vor, dan is een wimpertang een beter idee
Brijn of grijs gebruiken?
Zouden meer mensen moeten doen.
Blonde uitgroei in het bruine haar, bruine getekende wenkbrauwen en zwarte wimpers.. ik blijf erbij het ziet er gek uit.
Henk-en-Roelie schreef:
19-09-2020 15:24
Geeft de transparante mascara je wimpers dan iets extra's zoals een open look? :)
Het kleeft wat meer samen, voor mijn gevoel. Wat bedoel je met een open look?
Het bestaat schijnbaar toch wel :

https://www.kruidvat.nl/catrice-lash-br ... /p/2561903

En op Ali kan je er ook bestellen.
Ik heb deze van dr. Hauschka. Ik vind em okay voor de wenkbrauwen maar niet genoeg 'body' hebben als mascara:

https://www.drhauschka.nl/natuurlijke-c ... brow-lash/
whitewolves schreef:
19-09-2020 15:35
Het kleeft wat meer samen, voor mijn gevoel. Wat bedoel je met een open look?
Een open blik.
lilalinda schreef:
19-09-2020 15:27
welk doel heb je? als je je wimpers langer wil laten lijken, heb je wat kleur nodig
Gaat het om krul&vor, dan is een wimpertang een beter idee
Mijn wimpers zijn zwart dus geen kleur nodig :)
Wimpertang doet niets voor mijn wimpers.
Henk-en-Roelie schreef:
19-09-2020 15:23
Ik heb donkere wimpers van mezelf tegen het zwart aan maar met mascara wordt dat op de een of andere manier té geaccentueerd. Denk dat bruin niet echt pakt op natuurlijke zwarte wimpers.
Bruin pakt prima op zwart.
Ik had er 1000 jaar terug eentje vna het merk theatre (dus echt lang geleden) en dat was wel fijn, die was ook soort van verzorgend. Wel de glans, niet de kleur of het 'harde'.
Wat wel was dat als het oud werd het wittig uitsloeg weet ik nog.
Ik zou geen recent merk kunnen aanraden.
Heb wel even moeten oefenen maar wimperkruller maakt hier wel echt een verschil voor de open blik, omdat mijn wimpers wel lang zijn maar wat meer omhoog mogen.

Maar met een laagje blijft de krul wel stuk beter zitten, de uiterste puntjes van mijn wimpers zijn niet zo donker als de rest dus als daar bruine mascara overheen gaat zeker minder harde look.
Voor een open blik zou ik een wimperlift overwegen. Blijft ongeveer 6 weken zitten en geen omkijken naar
emmeline schreef:
21-09-2020 21:21
Voor een open blik zou ik een wimperlift overwegen. Blijft ongeveer 6 weken zitten en geen omkijken naar
yep! mee eens.
Lillian_ schreef:
19-09-2020 19:56
Heb wel even moeten oefenen maar wimperkruller maakt hier wel echt een verschil voor de open blik, omdat mijn wimpers wel lang zijn maar wat meer omhoog mogen.

Maar met een laagje blijft de krul wel stuk beter zitten, de uiterste puntjes van mijn wimpers zijn niet zo donker als de rest dus als daar bruine mascara overheen gaat zeker minder harde look.
Dit idd, de uiteinden zijn lichter, ik heb ook zwarte wimpers maar door mascara lijken ze langer omdat dan ook de puntjes zwart zijn.
Misschien heb je iets aan een mascara basecoat. Die is er van verschillende merken.
https://www.cosmopolitan.com/nl/beauty/ ... er-primer/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven