Mode & Beauty alle pijlers

TUTU DILEMMA!!!

09-02-2010 17:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf een goede naaister (7 jaarles gevolgd) maar kom echt niet uit mijn tutu dilemma!!!!

Op internet kan ik alleen de knoop-methode vinden, die ik super vind voor kinderen, maar voor maat 38 vind ik hem minder geschikt.

Mijn vraag is, hoeveel x je omvang moet je nemen voor een mooi effect als je de rimpel-methode gebruikt?????
quote:Bee79 schreef op 09 februari 2010 @ 17:25:

Mijn vraag is, hoeveel x je omvang moet je nemen voor een mooi effect als je de rimpel-methode gebruikt?????

Een dilemma is een moeilijke keuze tussen twee mogelijkheden. Wat jij hebt is een vraag, geen dilemma.

En veel succes met het vinden van een antwoord, want ik weet helaas niets van naaien
Tenzij ze bedoelt dat ze een dilemma heeft wat betreft welke methode te gebruiken, de knoopmethode of de rimpelmethode...

Maar helaas moet ik het antwoord ook schuldig blijven.
3 keer.

Je neemt nl een lengte (bv 1 cm) die vouw je 1 keer terug en weer een keer heen. Waar je gestopt bent neem je wederom een keer diezelfde lengte, weer 1 cm dus, je vouwt weer 1 cm terug en weer eentje heen. Totdat je rond bent. Dat is dus 3 keer je omvang
Je kunt het overigens ook vergelijken met de methode die je gebruikt om een tafel'rok' te maken, maar omdat je zulke kleine lengtes neemt 'rimpelt' het dus.

Als je in het wilde weg gaat zitten rimpelen zonder systeem weet ik niet hoeveel lengte je nodig hebt trouwens....
quote:delphicat schreef op 09 februari 2010 @ 17:30:

[...]

want ik weet helaas niets van naaien Oh, vast wel Delphicat...
Ik dacht: wat voor dilemma zou Desmond Tutu hebben?
quote:Brummetje schreef op 09 februari 2010 @ 17:39:

[...]

Oh, vast wel Delphicat... Nee, echt niet
Bedankt whopper!!! Ga het meteen uitproberen..laat je wel weten of het klopt ;)
Ik heb 3x geprobeerd, maar effect was minimaal. Heb uiteindelijk 4.5x gedaan en resultaat is super geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven