Mode & Beauty alle pijlers

Van bruin naar blond

08-03-2015 21:56 16 berichten
Ik heb mijn geblondeerde haar een maand of twee geleden bruin geverfd. Het is warm bruin geworden. Nu wil ik het liefste terug naar blond. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik lees vanalles over sos colour remover, is dat iets? moet ik met plukken beginnen, dus highlighten met een lichte asblonde kleur.

Meteen in een keer helemaal licht asblond? Wat is de beste aanpak?
Beste aanpak: naar de kapper gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kapper.

Je haar is al ontkleurd, daarna weer geverfd. Nu moet je het weer ontkleuren.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Kapper. Niet zelf lopen klooien.
Kapper
.
Die color remover kun je ook bij het kruidvat kopen, is een stuk goedkoper.

Nadeeltje; het stinkt een beetje . Nog een nadeeltje; het werkt niet voor 100%. Maar het is in elk geval minder slecht voor je haar dan weer blonderen.

Het allerbeste is helemaal niets doen, maar dat wil je vast niet horen. En ik klooi ook heel wat aan hoor, als je een beetje dik haar hebt, kun je nog wel eens wat uitspoken zonder meteen erbij te lopen als een ontploft schaap.
Colourremover van de Kruidvat werkt prima en scheelt je de prijs van het ontkleuren bij de kapper.

Daarna alsnog naar de kapper om de onderliggende kleur een nieuwe boost te geven.

Als je het correct gebruikt en je geen 600 verschillende lagen van verschillende kleuren op je haren hebt zitten is het volkomen veilig en is er geen sprake van 'klooien'. Zeker niet bij van bruin naar blond.

Ik krijg overigens betaald voor hoe mijn haar er uitziet dus ik zou het nooit verpesten. Maar ik moet erbij zeggen dat mijn haar ook erg dik en sterk is: het kan wellicht meer hebben dan wanneer je fijn haar hebt ofzo.
Ik blondeer mijn haar al 10 jaar en nu dus 1 keer bruiner. Er zit dus verder niet heel veel raars op.

Stel dat ik colour remove zou gebruiken welke kleur krijg ik dan terug, mijn gebondeerde kleur? Ik denk dat ik nog even moed moet verzamelen
Oh en praktisch: de colourremover over je gehele haar aanbrengen. Als je highlights had komen deze vanzelf weer tevoorschijn, je hoeft de remover daar dus niet langer op te laten zitten ofzo. Het is geen blondeer of iets en daarmee inderdaad beter voor je haar dan blonderen/ontkleuren.
Wat gebeurt er eiegenlijk als je er as blondeer spul overheen gooit? Wordt het oranje?
Ja, je krijgt de kleur terug die er onder zit. De kans is aanwezig dat het een klein tintje donkerder is op sommige plekken. Daarom gebruik ik dus meestal eerst de remover en werk ik het daarna nog bij om de puntjes op de i te zetten.

Maar dat is dus altijd nog goedkoper en beter dan eerst ontkleuren wat de kapper sowieso zou gaan doen.
Ik zou niet gaan kloyen met blondeer.

Eerst het bruin er uit, dan kijken hoe het er uit ziet en je haar evt een week rust gunnen voordat je er een nieuwe tint tegen aanzet.

Als je voorheen echt altijd alleen maar blond was heb ik er het volste vertrouwen in dat je haar er goed uit komt. Het is vooral belangrijk dat je de remover aan het einde zeer grondig uit spoelt.
Nee nooit iets anders gedaan dan blond, ik weet nu ook waarom. Maar ach je moet alles een keer geprobeert hebben
Die color remover werkt goed! 8 euro bij de kruidvat maar je moet dan dus denk ik idd ook het asblonde wat je normaal na t blonderen doet ook weer opnieuw doen. Als je plukken ed en natuurlijk resultaat wil kunje t beste na de color remover naar de kapper gaan.. Ontkleuren met blondeer hoef je dan niet te laten doen!
Als je er nu asblond overheen gooit gebeurt er niets alleen j uitgroei zal kleuren, verf krijg je nooit lichter met verf, het zal dan wel gwn extra beschadigen maar dus zonder resultaat
Twee jaar geleden ben ik van chocoladebruin (geverfd) haar naar mijn eigen haarkleur (blond) gegaan.

Ik heb toen twee keer highlights laten zetten bij de kapper en ik was van plan de rest er uit laten groeien.

De highlights sprongen er uit, waardoor mijn uitgroei nauwelijks opviel.

Dit was de minste belasting voor mijn haar.

Omdat ik toch bij de kapper zat besloot ik bij het laatste kapperbezoek (voor de highlights) dat ik mijn haar nooit meer zou gaan verven omdat ik weer gezond lang blond haar wou.

Daarom besloot ik er een flink stuk af te knippen.

Ik ging van lang haar tot onder mijn beha bandje, tot haar net boven mijn schouders.

Dat was in februari 2013.

Inmiddels heb ik mijn eigen haarkleur terug en is mijn haar bijna tot aan mijn navel.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven