Mode & Beauty alle pijlers

Vet haar

25-11-2019 23:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb lang stijl haar dat na een dag al vet is en ik weet niet wat ik er mee aan moet. Ik was nu al jaren om de dag met wisselende shampoos maar de laatste tijd is het resultaat dat ik er op dag 2 als een slons bij loop.

Help!
Wat nu?

Ik laat het aan de lucht opdrogen en stijl het niet, omdat ik denk dat het daar minder vet van wordt (en het is makkelijk).

Waar moet ik op letten (ingrediënten) bij shampoo en crème spoeling om te zorgen dat het niet zo vet is?

Kan ik m’n haar beter los/in een knotje/ met een clip in m’n haar doen om het minder erg te laten lijken?

Ik heb talkpoeder geprobeerd maar ik heb donker haar dus dan ziet het er grijs uit.

Mijn haren zijn jullie dankbaar!
Lush big shampoo met zeezout! Nu kan het om de dag en soms om de twee dagen met behulp van wat droog shampoo!
daenerys79 schreef:
26-11-2019 06:44
makkelijk gezegd maar ik kan echt niet met een vet hoofd naar mijn werk...
Om mijn haar te trainen heb ik mijzelf in eerste instantie een ander kapsel aangemeten voor de laatste dag, en die dag gebruikte ik ook haarlak.

Dus de eerste dagen zo (eerste dag in model geföhnd met ronde borstel), als ik het “steil” draag, want ik heb dik en veel krullen/slag:

Afbeelding

En op mijn vettere dagen deed ik meer zoiets:

Afbeelding

Inmiddels niet meer, want ik houd het nu makkelijk langer vol en ik was het hooguit 2x per week.

Zo heerlijk om snel onder de douche te kunnen springen, ik heb een hekel aan haar wassen, dat duurt zo lang voor alles is uitgespoeld en vooral tot het droog is. Met vochtig haar naar bed is mijn haar echt niet droog ‘s ochtends.

Ben ooit in een vakantie begonnen trouwens.
Probeer zo min mogelijk aan je haar te komen (als je vaak je hand door je haar haalt word het sneller vet).

Droog shampoo van Batiste is echt super!

Crèmespoeling vanaf ongeveer je oren tot aan de puntjes gebruiken. Gebruik je het bovenop word je haar snel vet.

Je haar raakt er ook aan gewend als je het veel wast. Probeer het eens een dagje uit te stellen.

En ten slotte, shampoo/conditioner zonder siliconen.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt!
Oh ja, en kammen en borstels regelmatig goed schoonmaken.
Nitflex schreef:
02-12-2019 23:45
Oh ja, en kammen en borstels regelmatig goed schoonmaken.
Dit is ook echt een eye opener
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-06-2020 19:33
Reden: privacy
97.73% gewijzigd
Mon-Jet schreef:
08-12-2019 23:13
Dit is ook echt een eye opener
Ik heb ook een houten kam en een houten borstel (de pinnetjes van hout dus), dat helpt ook goed tegen vet haar. En tegen statisch haar.
overigens zijn mutsen etc in deze periode van het jaar ook een ramp. Mijn haar wordt nu ook aanzienlijk sneller vet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven